چرا ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟

به گزارش نامیت، در ادامه ما با مشکلاتی که ماسک برای چشمان ما به وجود می آورد آشنا می شویم و راه چاره های آن را هم می خوانیم. کسانی که هم عینک و هم ماسک می زنند از شیشه های بخار نموده عینک و دید تار خود شکایت می نمایند. در واقع این یک مشکل آزاردهنده است که می تواند در موقعیت های خاصی مانند تعمیر ماشین آلات صنعتی و کارهای تخصصی دیگر خطر آفرین باشد و موجب عفونت های پلک باکتریایی گردد که مشکلاتی مانند:

چرا ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟

1. خشکی چشم

2. آسیب قرنیه (سایش، خراش)

3. تحریک ایجاد آلرژی به مواد سازنده ماسک

4. مسدود شدن مجرای اشکی

جاناتان ولف، اپتومتریست در آردزلی نیویورک می گوید: هوای گرمی که از تنفس در ماسک می آید، عامل بسیاری از این مسائل است. افزایش جریان هوا در اطراف چشم ها باعث تسریع طبیعی تبخیر و خشک شدن سریع تر از حد معمول چشم ها می گردد که آسیب تماشا قرنیه و بافت ملتحمه را در پی دارد. مقاله ای که در سپتامبر 2020 در مجله چشم پزشکی و درمان منتشر شد به اثرات بالقوه بهداشت ماسک ها نگاهی کرد و گزارش داد که پزشکان چشم، از افزایش سوزش و خشکی چشمی در میان کاربران ماسک های معمولی خبر دادند. اما کدام مشکل را می توانیم تحمل کنیم؟ مسائل تنفسی و دیگر موارد ناشی از ویروس کرونا یا خشکی چشم؟ با رعایت مورد زیر، می توانیم از ماسک بدون آسیب به چشم ها استفاده کنیم.

ماسک را در جای درست خود قرار دهید

علت اینکه هوای گرم باز دم، چشمان شما را آزار می دهد این است که ماسک شما به درستی بر روی بینی نمی نشیند. برخی ها با خم کردن سیم ماسک (عظیم تر از بینی خود) راه رفت و آمد هوا برای خود می گذارند که این کار اشتباه است. این شکاف بین ماسک و بینی شما، موجب خشکی چشم ها و ابتلا به ویروس کرونا می گردد.

اطمینان از پارچه مناسب ماسک

ماسک هیچ گاه نباید با چشمان ما تماسی داشته باشد. خراش قرنیه مربوط به ماسک و تحریک آن می تواند بر اثر تماس چشم با ماسک اتفاق بیفتد. بر اساس مطالعه ای از دانشگاه دوک که در سال 2020 در Science Advances منتشر شد، پارچه های پنبه ای دو لایه از برترین ها برای فراوری ماسک ها هستند.

در این باره بخوانید:

کدام درمان های خانگی موجب مسمومیت می شوند؟

چگونه با حفظ سلامتی، چاق شویم؟

به چشم های خود استراحت دهید

اگر احساس می کنید که اجسام خارجی در چشم تان هستند یا خشکی چشم دارید می توانید روزی یک بار از اشک چشم مصنوعی بهره ببرید. قطره های روان کننده مانند قطره اشک آور، یک درمان محبوب برای انواع مسائل و مسائل بالقوه چشمی است. دکتر لیو می گوید: برای کاهش خشکی چشم ها مرتبط با ماسک، علاوه بر نصب درست ماسک می توانید از اشک مصنوعی هم بهره ببرید. اشک مصنوعی، چشم ها را مانند اشک های طبیعی مرطوب می نماید و در نتیجه از خشکی چشم و عوارض آن مانند قرمزی و حتی تاری دید را رفع کند.

منبع: دهلثی

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1704

به "چرا ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید