چهارمین درخواست اسپانیا از بلژیک برای بازداشت پیگدمون

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دولت اسپانیا امروز چهارشنبه و در تازه ترین واکنش به خودداری بلژیک از استرداد کارلوس پیگدمون رئیس سابق منطقه خودمختار کاتالونیا که نقش مهمی در برپایی همه پرسی استقلال این کشور داشت، بار دیگر به بروکسل هشدار داد.

چهارمین درخواست اسپانیا از بلژیک برای بازداشت پیگدمون

در این پیغام هشدار آمیز که جزئیات آن منتشر نشده، تاکید شده است که دولت اسپانیا در صورت عدم بازداشت و استرداد کارلوس پیگدمون اقداماتی را علیه بروکسل اتخاذ خواهد نمود.

این هشدار در حالی بار دیگر مطرح می گردد که مادرید پیشتر به دفعات از بلژیک خواسته بود که رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا را بازداشت و به اسپانیا مسترد کند.

درخواست رسمی پیشین مادرید که گویا به زبان اسپانیایی برای بروکسل ارسال شده بود با واکنش دستگاه قضایی بلژیک روبرو شده بود.

سخنگوی دادستانی بروکسل به اشاره به متن این درخواست اعلام نموده بود که از دولت اسپانیا خواسته شده که متن جدیدی را به یکی از زبان های رسمی بلژیک بفرستند تا مورد آنالیز قرار گیرد.

این در حالیست که 24 مهر ماه امسال دیوان عالی اسپانیا از بلژیک درخواست نموده بود تا کارلوس پیگدمون رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا را در این کشور بازداشت نمایند.

بر اساس اعلام سخنگوی دادستان بروکسل، این سومین باری بود که اسپانیا برای کارلوس پیگدمون درخواست بازداشت صادر نموده است.

به گزارش رویترز این درخواست بازداشت به زبان اسپانیایی برای بلژیک فرستاده شده بود؛ در صورتیکه بر اساس قوانین، این دست از مدارک باید به یکی از زبان های رسمی بلژیک یعنی فرانسه، آلمانی و یا هلندی تنظیم شده باشد.

این در حالیست که اخیراً دیوان عالی اسپانیا 9 نفر از 12 رهبر جدایی طلب کاتالونیا را به دلیل کوشش برای برگزاری همه پرسی غیرقانونی برای استقلال کاتالونیا به 9 تا 13 سال زندان محکوم نموده بود.

لازم به ذکر است، دادگاه عالی اسپانیا اوریول یونکراس را که از ژانویه 2016 تا اکتبر 2017 معاون رهبر کاتالونیا بود را به 13 سال زندان محکوم کرد.

یونکراس از جمله افراد تاثیرگذار در همه پرسی استقلال کاتالونیا در سال 2017 بود.

همه پرسی استقلال کاتولونیا در اکتبر سال 2017 در حالی برگزار گردید که دادگاه قانون اساسی اسپانیا این فرایند را رد نموده بود؛ با این وجود 43 درصد از کاتالونها پای صندوق های رای رفتند و نتیجه این شد که 90 درصد از شرکت نمایندگان در همه پرسی رأی به جدایی کاتالونیا از اسپانیا دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 550

به "چهارمین درخواست اسپانیا از بلژیک برای بازداشت پیگدمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین درخواست اسپانیا از بلژیک برای بازداشت پیگدمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید