چگونه اکسپلور اینستاگرام را مدیریت کنیم؟

به گزارش نامیت، اینستاگرام بخشی به نام صفحه اکسپلور دارد که درون آن تصاویر و ویدیوها با توجه به نحوه استفاده شما از این شبکه اجتماعی به نمایش گذاشته می شوند. در این مطلب مدیریت اکسپلور اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را مدیریت کنیم؟

به گزارش نامیت به نقل از دیجیاتو، بسیاری از اینفلوئنسرها و برندها در تلاش برای نمایش محتوای خود در صفحه اکسپلور اینستاگرام هستند تا مخاطبین آن ها افزایش پیدا کند. این صفحه از بخش های مختلفی تشکیل شده و در بالای آن گزینه های مخصوص IGTV ،Shop و موضوعات مختلف به چشم می خورند.

اینستاگرام در سال های اخیر تلاش زیادی کرده تا محتوای درون این صفحه مطابق میل و خواسته کاربران باشد و با توجه به نحوه استفاده آن ها از این شبکه اجتماعی، محتوای مناسبی را به نمایش بگذارد. ما در این مطلب قصد داریم نحوه مدیریت اکسپلور اینستاگرام را آموزش دهیم و برای این کار شما را با نحوه کار این صفحه و همچنین چگونگی تغییر آن آشنا می کنیم، در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اینستاگرام چندین وقت پیش جزئیاتی درباره نحوه انتخاب پست ها در صفحه اکسپلور منتشر و ما را بیشتر با آن آشنا کرد. طبق اعلام این شبکه اجتماعی، محتوا پیش از اینکه در سیستم های توصیه اکسپلور قرار بگیرند، یک فرآیند دو مرحله ای را پشت سر می گذارند. در مرحله اول کاندیدها تولید می شوند و در مرحله دوم رتبه بندی می شوند. در این فرآیندها یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد.

اینستاگرام در هنگام تهیه محتوای صفحه اکسپلور، از حساب هایی که از قبل با آن ها در ارتباط بوده اید یا حساب های Seed استفاده می کند. این حساب ها توسط این شبکه اجتماعی مورد تحلیل قرار می گیرند و اینستاگرام حساب های مشابه با آن ها و حساب هایی که می توانند برای شما جذاب باشند را شناسایی می کند.

در آخرین بخش این مرحله، اینستاگرام از حساب های Seed و حساب های مشابه با آن برای پیدا کردن محتوای پست شده توسط آن ها استفاده می کند. مرحله تولید کاندید در مثال زیر به نمایش گذاشته شده است:

نتیجه نهایی این مرحله، دستیابی به ده ها هزار محتوای واجد شرایط یا کاندید برای یک کاربر اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی از میان این نمونه ها، 500 مورد را انتخاب کرده و آن ها را وارد مرحله دوم می کند.

مرحله نهایی برای انتخاب محتوای مناسب صفحه اکسپلور اینستاگرام شامل زیرساخت سه مرحله ای رتبه بندی می شود که 500 محتوا را به 150، سپس 50 و در نهایت 25 مورد کاهش می دهد تا کاربران به با کیفیت ترین و مرتبط ترین کاندیدها دسترسی پیدا کنند.

25 کاندید نهایی پست هایی هستند که شما در صفحه اول اکسپلور مشاهده می کنید. اینستاگرام درباره انتخاب محتوای نهایی اعلام کرده:

ما اقدامات افراد در برابر هر کدام از فایل های رسانه ای را پیش بینی می کنیم که می تواند شامل لایک کردن یا ذخیره آن ها یا اقدامات منفی مانند مشاهده کمتر پست های مشابه آن باشد. ما برای پیش بینی این موارد از شبکه عصبی چند منظوره چند برچسب (MTML) استفاده می کنیم. الگوریتم یادگیری ماشینی پرسپترون چند لایه مشترک به ما اجازه می دهد که سیگنال های مشترک از اقدامات مختلف را دریافت کنیم.

اینستاگرام از یک فرمول خاص برای پیش بینی اقدامات کاربران در برابر پست ها استفاده می کند. میزان فزونی هر اقدام برای تشخیص مرتبط بودن محتوا، وزن می شود. برای مثال اگر وزن ذخیره پست بالاتر از لایک آن باشد، یک پست با میزان ذخیره بالاتر به عنوان مرتبط تر در نظر گرفته می شود. اینستاگرام درباره نحوه وزن کردن سیگنال های کاربر اطلاعاتی منتشر نکرده است.

با توجه به تمام موارد، پست هایی که لایک یا ذخیره می کنید و همچنین حساب هایی که دنبال می کنید، در محتوای صفحه اکسپلور اینستاگرام نقش دارند و تغییر در آن ها به معنای تغییر در محتوای این صفحه خواهد بود. حالا که با نحوه نمایش پست ها در صفحه اکسپلور آشنا شدیم، می توانیم به سراغ پاسخ سوال چگونه صفحه اینستاگرام را تغییر دهیم، برویم.

مدیریت اکسپلور اینستاگرام و پنهان کردن پست ها

شاید ویدیوها یا تصاویری که در صفحه اکسپلور اینستاگرام به نمایش گذاشته می شوند، مورد علاقه شما نباشند و بخواهید دیگر پست های مشابه آن را نبینید. برای مدیریت اکسپلور اینستاگرام چندین راهکار وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

الگوریتم را تنظیم کنید

زمانی که در صفحه اکسپلور قرار دارید و تصویری را می بینید که علاقه ای به آن ندارید، آن را انتخاب کنید. در پایین این پست یک توضیح کوتاه درباره علت نمایش این پست به چشمتان می خورد که می توانید با توجه به آن، نحوه استفاده از این شبکه اجتماعی را تغییر دهید، برای مثال حساب های مرتبط با چنین پست های را دنبال یا لایک نکنید تا در آینده دوباره در برابرتان قرار نگیرند.

زمانی که داخل یک پست قرار دارید، گزینه سه نقطه در بالای آن را لمس کنید تا یک منوی جدید باز شود. در این منو چندین گزینه به چشمتان می خورد که یکی از آن ها Not Interested است که نشان می دهد علاقه ای به این نوع پست ندارید.

بطور دقیق نحوه تأثیر انتخاب این گزینه روی اصلاح صفحه اکسپلور اینستاگرام تعیین نیست، با این حال امتحان کردن آن ضرری ندارد و پس از گذشت مدتی، دیگر شاهد نمایش چنین پست هایی در این صفحه نخواهید بود، هرچند شماری از کاربران چنین موضوعی را تضمین شده نمی دانند.

هشتگ ها را فالو یا آنفالو کنید

شما علاوه بر فالو کردن حساب های اینستاگرام، در این شبکه اجتماعی می توانید هشتگ ها را نیز دنبال کنید. اگر می خواهید بیشتر به محتوای مورد علاقه خود در صفحه اکسپلور دسترسی پیدا کنید، هشتگ موردنظر آن را فالو کنید و اگر پس از فالو یک هشتگ شاهد نمایش محتوای نامناسبی در این صفحه بودید، می توانید آن را آنفالو کنید.

با دو اقدام بالا امکان مدیریت اکسپلور اینستاگرام وجود دارد و احتمالا پس از چند روز کمتر پست های نامناسب در برابرتان قرار می گیرند، البته با اقدامات بالا می توانید بجای پنهان کردن پست ها، مواردی که بیشتر به آن ها علاقه دارید را بیشتر ببینید.

پست های درون صفحه اکسپلور با توجه به حساب ها و هشتگ هایی که فالو می کنید و همچنین پست هایی که لایک و ذخیره می کنید به نمایش گذاشته می شوند و اگر مورد علاقه شما نبودند، می توانید چنین موضوعی را به الگوریتم اینستاگرام اطلاع دهید تا در فیلتر پست های آینده چنین موضوعی را مدنظر قرار دهد.

در نهایت باید به این نکته توجه کنید که امکان غیرفعال کردن اکسپلور وجود ندارد، چرا که یکی از بخش های اصلی این شبکه اجتماعی محسوب می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1250

به "چگونه اکسپلور اینستاگرام را مدیریت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اکسپلور اینستاگرام را مدیریت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید