10 قابلیت کیبورد سامسونگ که در گوشی های گلکسی باید بهره ببرید

به گزارش نامیت، در گوشی های اندرویدی می توانید از بین چندین گزینه به عنوان کیبورد گوشی بهره ببرید. در این میان گوشی های سامسونگ به طور پیش فرض از کیبورد پیشرفته به وسیله این شرکت بهره می برند. با وجود اینکه کیبورد گوگل هواداران بیشتری دارد، ولی کیبورد سامسونگ هم از امکانات بسیار خوبی بهره می برد. در این مطلب به چندین ویژگی مفید این کیبورد می پردازیم که توصیه می کنیم آن ها را امتحان کنید. طبیعتا بسیاری از این ویژگی ها در کیبورد گوگل هم قرار دارند اما در هر صورت نمی توانیم تفاوت های بین این دو کیبورد را کتمان کنیم.

10 قابلیت کیبورد سامسونگ که در گوشی های گلکسی باید بهره ببرید

چگونه به تنظیمات کیبورد سامسونگ دسترسی پیدا کنیم؟

همانطور که گفتیم، در گوشی های سامسونگ کیبورد این شرکت به طور پیش فرض قرار گرفته است. اما برای دسترسی به تنظیمات کیبورد سامسونگ، باید این کارها را انجام دهید. اول از همه از بالای رابط کاربری به سمت پایین سوایپ کنید تا منوی تنظیمات سریع پدیدار گردد. سپس در سمت راست بخش فوقانی این پنل روی آیکن چرخ دنده ضربه بزنید.

سپس راهی General Management شوید.

در نهایت بر روی Samsung Keyboard Settings ضربه بزنید.

از این به بعد هر وقت در خصوص بخش تنظیمات صحبت می کنیم، منظور ما همین قسمت است.

ارتفاع کیبورد را کم یا زیاد کنید

یک کاربر دست خیلی بزرگی دارد و دست یک کاربر دیگر کوچک است. با توجه به همین موضوع، با تغییر ارتفاع کیبورد گوشی می توانید تجربه تایپ کردن را بهبود ببخشید. برای این کار در بخش تنظیمات کیبورد می توانید راهی Size and Transparency شوید و به راحتی ارتفاع کیبورد را کم و زیاد کنید و حتی موقعیت آن را تغییر دهید.

Undo و Redo

زمانی که مشغول تایپ کردن با کیبورد هستید، طبیعتا دچار اشتباهات مختلفی می شوید. اینجاست که قابلیت Undo و Redo وارد عمل می گردد. برای Undo کردن کافی است دو انگشت را روی کیبورد قرار دهید و از راست به چپ سوایپ کنید. برای Redo هم همین سوایپ را از چپ به راست باید انجام دهید. البته اگر قابلیت تایپ مبتنی بر سوایپ را فعال نموده باشید، نمی توانید از این معینه استفاده کنید.

نمایش ردیف اعداد

اگر با تایپ اعداد سروکار دارید و می خواهید ردیف مربوط به عدد ها همیشه در بخش فوقانی کیبورد نمایش داده شوند، به راحتی قادر به انجام چنین کاری هستید. برای این کار در تنظیمات کیبورد به Layout > Number Keys سر بزنید و این معینه را فعال کنید.

حرکت نشانه گر با Spacebar

زمانی که مشغول تایپ کردن هستید، یک نشانه گر ظاهر می گردد. ولی وقتی که می خواهید متن را ویرایش کنید، تغییر مکان نشانه گر با دست کمی سخت می گردد. با کیبورد سامسونگ و به وسیله سوایپ روی Spacebar می توانید به راحتی نشانه گر را جابجا کنید. اگر در پی استفاده از این معینه هستید، کافی است در تنظیمات کیبورد سامسونگ به Swipe, Touch, and Feedback > Touch and Hold Space Bar سر بزنید و گزینه Cursor Control را فعال کنید.

شخصی سازی نمادها

زمانی که در کیبورد سامسونگ کلید نقطه را نگه می دارید، تعداد نماد مانند % و # و این موارد نمایش داده می گردد. اما با شخصی سازی این قابلیت، می توانید کاری کنید که فقط نمادهای مورداحتیاج شما نمایش داده شوند. برای این کار در تنظیمات کیبورد راهی Custom Symbols شوید و سپس نمادهای موردنظر را انتخاب و جایگزین نمادهای موجود کنید.

غیرفعال کردن ویبره کیبورد

کیبورد سامسونگ به طور پیش فرض ویبره فعالی دارد و بنابراین با هر لمس، یک لرزش خفیف احساس می کنید. اما در این میان بعضی کاربران این حس لرزش را اصلا دوست ندارند. برای غیرفعال کردن این معینه باید مسیر Swipe, Touch, and Feedback > Touch Feedback در تنظیمات کیبورد را طی کنید و در نهایت گزینه Vibration را غیرفعال کنید.

افزودن کلمه یا عبارت به دیکشنری کیبورد

با وجود اینکه کیبورد سامسونگ در زمینه حدس کلمات در حال تایپ-به خصوص در زبان انگلیسی-عملکرد خیلی خوبی دارد، اما طبیعتا در این زمینه قرار نیست عملکرد بی نقصی ارائه کند. ولی با افزودن بعضی کلمات و عباراتی که مرتبا استفاده می کنید، به قابلیت تصحیح اتوماتیک یاری می کنید که این موارد را از روی اشتباه تغییر ندهد. برای این کار ابتدا کلمه موردنظر را تایپ کنید، سپس در نوار مربوط به تصحیح اتوماتیک روی تیک به نمایش درآمده کنار همان کلمه ضربه بزنید. سپس روی backspace کیبورد ضربه بزنید و در نهایت بر روی همان گزینه پیشنهادی که مطابق با نظر شماست بار دیگر ضربه بزنید. با این کار کلمه موردنظر در کیبورد ثبت می گردد.

ایجاد میان بر برای عبارت های پرتکرار

بعضی عبارات مانند آدرس خانه، نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و دیگر موارد این چنینی را باید بارها در شرایط مختلف تایپ کنید. کیبورد سامسونگ مانند بسیاری از رقبای خود، از قابلیت ایجاد میان بر برای عبارات پرتکرار پشتیبانی می نماید. برای این کار در تنظیمات کیبورد راهی Text Shortcuts شوید و سپس روی گزینه مثبت ضربه بزنید. با این کار می توانید میانبر موردنظر و عبارت نهایی را معین کنید.

غیرفعال کردن تصحیص اتوماتیک

بعضی کاربران به قابلیت تصحیح اتوماتیک علاقه زیادی دارند و بعضی دیگر از آن متنفر هستند. اگر شما جزو دسته دوم محسوب می شوید، می توانید به راحتی آن را غیرفعال کنید. برای این کار کافی است گزینه Predictive Text در تنظیمات کیبورد را غیرفعال کنید.

ترجمه با کیبورد

بسیاری از کاربران برای ترجمه کردن، از سرویس های مانند گوگل ترنسلیت استفاده می نمایند و بعد از وارد کردن جمله یا کلمه موردنظر، ترجمه را کپی می نمایند. اما کیبورد سامسونگ می تواند این کار را مستقیما انجام دهد. برای این کار روی آیکن سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی کیبورد ضربه بزنید و بعد از انتخاب گزینه Translate، زبان مبدا و مقصد را معین کنید.

همانطور که می بینید، کیبورد سامسونگ از نظر ویژگی های مختلف تفاوت زیادی با کیبورد گوگل ندارد. بنابراین لازم نیست بعد از خرید یکی از گوشی های سامسونگ، کیبورد را تغییر دهید. البته در نهایت اگر هم به امکانات یک کیبورد دیگر احتیاج پیداد کردید، به راحتی قادر به سوئیچ بین کیبورد های مختلف هستید.

منبع: HowToGeek

سوالات متداول

آیا کیبورد سامسونگ در تمام گوشی های سامسونگ وجود دارد؟

بله، این کیبورد در تمام گوشی های سامسونگ به طور پیش فرض فعال است.

کیبورد سامسونگ چه تفاوتی با کیبورد گوگل دارد؟

این دو کیبورد شباهت زیادی به یکدیگر دارند و تفاوت خیلی زیادی بین آن ها دیده نمی گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2170

به "10 قابلیت کیبورد سامسونگ که در گوشی های گلکسی باید بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قابلیت کیبورد سامسونگ که در گوشی های گلکسی باید بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید