آمریکا و بریتانیا به فکر اجرای طرحی برای رقابت با پروژه کمربند و جاده چین

به گزارش نامیت، رئیس جمهور آمریکا گفته است که به نخست وزیر بریتانیا طرحی را برای رقابت با پروژه کمربند و جاده چین ارائه نموده است.

آمریکا و بریتانیا به فکر اجرای طرحی برای رقابت با پروژه کمربند و جاده چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: در مکالمه تلفنی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به او پیشنهاد دادم تا کشورهای دموکراتیک باید یک طرح ساختاری و زیربنایی برای رقابت با طرح کمربند و جاده چین داشته باشند.

بر اساس این گزارش وی اضافه کرد: من پیشنهاد دادم که ما باید یک طرح ابتکاری شبیه پروژه کمربند و جاده چین برای کشورهای دموکراتیک داشته باشیم تا به کشورهای سراسر دنیا که احتیاج به یاری دارند، یاری کنیم.

طرح کمربند و جاده چین یک پروژه چندین تریلیون دلاری است که در سال 2013 میلادی از سوی شی جین پینگ رئیس جمهور چین ارائه شد. این پروژه موجب گسترش چشمگیر نفوذ مالی و سیاسی چین در آسیا و اروپا خواهد شد و این مساله موجب نگرانی عمیق آمریکا شده است.

اظهارات بایدن پس از آن است که وی روز پنجشنبه نیز در نخستین کنفرانس خبری اش گفته بود که اجازه نخواهد داد تا چین با پشت سر گذاشتن ایالات متحده به قدرتمندترین کشور دنیا تبدیل گردد.

بایدن میخواهد طی روزهای آینده یک طرح چندین تریلیون دلاری برای ارتقای زیرساخت های آمریکا معرفی کند.

وی قول داده است تا سرمایه گذاری های کلانی را در زمینه فناوری های جدید از جمله هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی انجام دهد.

تا به امروز بیش از 100 کشور دنیا قرارداد همکاری با چین برای اجرای پروژه کمربند و جاده به امضا رسانده اند.

بر اساس آمارهای موسسه Refinitiv بیش از 2600 پروژه به ارزش 3.7 تریلیون دلار در ارتباط با پروژه کمربند و جاده چین طراحی و اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1490

به "آمریکا و بریتانیا به فکر اجرای طرحی برای رقابت با پروژه کمربند و جاده چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و بریتانیا به فکر اجرای طرحی برای رقابت با پروژه کمربند و جاده چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید