روایت چین از نتایج مذاکرات وین درباره برجام خبرنگاران

به گزارش نامیت، نماینده دائم چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین روایت خود از نتایج مذاکرات جاری درباره برجام را ارائه کرد.

روایت چین از نتایج مذاکرات وین درباره برجام خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ گان، نماینده دائم چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین روایت خود از نتایج نشست کمیسیون مشترک برجام را اعلام کرد.

وانگ گان در یک کنفرانس خبری روز آدینه گفت: درباره تحریم های یکجانبه ای که آمریکا علیه ایران وضع نموده، چین و طرف های مقتضی به وضوح نگرانی های خودشان در جلسه را ابراز نموده و توضیح دادند این تحریم ها باید فوراً برطرف شوند.

این دیپلمات چینی گفت وعده آمریکا برای برطرف تحریم های یکجانبه علیه ایران باید فوراً عملیاتی گردد.

وانگ گان توضیح داد مسائل پیرامون توافق هسته ای همگی توسط تحریم های غیرقانونی دولت قبلی آمریکا علیه نهاد ها و اشخاصی که برجام را اجرا کردند، ایجاد شده اند.

او تأکید کرد برطرف تحریم ها فقط یک مسئله دوجانبه نیست بلکه یکی از جنبه های مهم برای حراست از برجام است که در نتیجه چندجانبه گرایی حاصل شد.

وانگ گان گفت: متوجه شده ایم طرف آمریکایی اخیراً پیغام های مثبتی درباره برطرف این تحریم ها مخابره نموده و ما از آمریکا می خواهیم برای تسهیل اجرای کامل و موثر برجام گام های عملی بردارد.

هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم گفت، خروج آمریکا از برجام عامل تنش بر سر برنامه هسته ای ایران است.

این دیپلمات چینی در پیغامی توئیتری نوشت: دولت پیشین آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شد و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد. این ریشه اصلی تنش های مداوم بر سر شرایط هسته ای ایران است.

چونیینگ در ادامه نوشت: آمریکا باید بدون قید و شرط به این توافق برگشته و تمام تحریم های مربوطه از جمله دست درازی های قضایی علیه طرف های ثالث را در اسرع وقت بردارد. بر همین اساس، ایران باید پایبندی متقابل را از سر گیرد.

ساعاتی قبل تر، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین هم در توییتی ضمن اعلام انتها نشست امروز (آدینه) کمیسیون مشترک برجام در وین، از حاصل شدن پیشرفت اولیه در مصاحبه ها اطلاع داد.

وی در این خصوص نوشت: کمیسیون مشترک برجام انتها یافت. طرف های برجام کار های انجام شده در سه روز گذشته توسط کارشناسان را آنالیز کردند و با رضایت پیشرفت اولیه حاصل شده را مورد توجه قرار دادند. کمیسیون هفته آینده برای ادامه این حرکت مثبت، تشکیل جلسه خواهد داد.

دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه 17 فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز آدینه 20 فروردین برگزار گردید و بعد از حدود یک ساعت و نیم انتها یافت. ارائه گزارش رایزنی های فنی انجام شده در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته ای مهمترین دستورکار نشست امروز بود.

در نشست امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی های کارشناسان ایران و کشور های 1+4 را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی مجددا تاکید نمود: لغو کلیه تحریم های آمریکا که در دوران رئیس جمهور گذشته آن کشور وضع شده اند، گام ضروری برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

در انتها این جلسه، توافق شد جلسه آینده کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آینده (25 فروردین) در وین برگزار گردد و بلافاصله در چارچوب گروه های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی همه طرف ها در حوزه برطرف تحریم و اقدامات هسته ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1510

به "روایت چین از نتایج مذاکرات وین درباره برجام خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت چین از نتایج مذاکرات وین درباره برجام خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید