آنچه که باید درباره بیش فعالی بدانیم

به گزارش نامیت، طبیعی است که بچه ها گاهی اوقات تکالیف خود را فراموش نمایند ، در طول کلاس رویای خود را ببینند ، بدون فکر فکر نمایند و یا سر میز شام بی نظیر شوند. اما عدم توجه ، تکانشگری و بیش فعالی نیز نشانه هایی از اختلال بیش فعالی با کمبود توجه است که گاهی اوقات به عنوان اختلال نقص توجه شناخته می گردد.

آنچه که باید درباره بیش فعالی بدانیم

بیش فعالی چیست؟

به گزارش خبرنگاران، وقتی بسیاری از افراد به اختلال نقص توجه فکر می نمایند ، پسری را نشان می دهند که از کنترل خارج است و در حال حرکت مداوم است و از دیوارها می پرد و همه اطرافیان را مختل می نماید. اما واقعیت بسیار پیچیده تر است. بعضی از بچه ها مبتلا بی سر و صدا می نشینند و مایلند با دیگران فاصله داشته باشد. بعضی تمرکز بیش از حد بر یک کار دارند و در انتقال آن به کار دیگری مشکل دارند. دیگران فقط بی توجه هستند ، اما بیش از حد واکنش نشان میدهند.

بیش فعالی می تواند بر تمام قسمت های زندگی فرد تأثیر بگذارد. بچه ها مبتلا به بیش فعالی که در برنامه های مداخله زودهنگام شرکت می نمایند ، در اواخر زندگی به خدمات کمتری در مدرسه ، عدالت و بهداشت احتیاج دارند. با ترکیبی از داروها و سایر اقدامات درمانی ، شرایط بچه ها مبتلا به بیش فعالی نیز بهبود می یابد. استفاده از دارو ممکن است به کاهش شدت علائم و در نتیجه تسهیل اجرای یک مداخله یاری کند.

مداخله اولیه می تواند به بچه ها یاری کند:

خویشتنداری - چگونه آنها احساسات و رفتارهای خود را کنترل می نمایند

عملکردهای اجرایی - ساختار و برنامه ریزی ، تصمیم گیری ، قضاوت

مهارت های اجتماعی - دوست سازی و نگهداری دوستان ، تعامل و اعتماد به نفس با دیگران

موفقیت در مدرسه - اینکه بتوانید با توجه به مرحله رشد خود آرام بنشینید ، گوش دهید ، درک کنید و پیشرفت کنید

یاری دریافت در سال های اولیه می تواند فواید کوتاه مدت و بلند مدت برای بچه ها به همراه داشته باشد زیرا می تواند مسائل مرتبط با بیش فعالی را کاهش دهد ، مانند اختلالات یادگیری ، اضطراب ، افسردگی و مسائل رفتاری.

همه چیز در خصوص بیش فعالی

تشخیص بین بیش فعالی و رفتار طبیعی کودک ممکن است سخت باشد. اگر فقط چند علامت مشاهده کردید ، یا علائم فقط در بعضی شرایط مشاهده می شوند ، احتمالاً بیش فعالی نیست. از طرف دیگر ، اگر کودک شما تعدادی از علائم و نشانه های بیش فعالی را نشان می دهد که در همه موقعیت ها وجود دارد - در خانه ، مدرسه و بازی - وقت آن است که نگاه دقیق تری بیندازید.

زندگی با کودک مبتلا به بیش فعالی می تواند ناامیدنماینده و طاقت فرسا باشد ، اما به عنوان والدین کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا بتوانید به کنترل علائم ، غلبه بر چالش های روزمره و آرامش بیشتر خانواده یاری کنید.

بعضی حقایق درمورد بیش فعالی:

  • بچه ها مبتلا به بیش فعالی اغلب می توانند تمرکز خود را بر روی فعالیتهایی که از آنها لذت می برند ، نشان دهند. اما هر چقدر کوشش نمایند ، وقتی وظیفه پیش رو خسته نماینده یا تکراری است ، در حفظ تمرکز مشکل دارند
  • بچه ها مبتلا به بیش فعالی ممکن است تمام کوشش خود را برای خوب بودن انجام دهند ، اما هنوز قادر به نشستن آرام ، ساکت ماندن یا توجه نیستند. ممکن است نافرمان به نظر برسند ، اما این به این معنی نیست که آنها عمداً عمل می نمایند.
  • بیش فعالی غالباً تا بزرگسالی ادامه می یابد ، بنابراین منتظر نمانید تا کودک از این مشکل بزرگتر گردد. درمان می تواند به کودک شما یاری کند تا علائم را مدیریت و به حداقل برساند.
  • داروها اغلب برای اختلال نقص توجه تجویز می شوند ، اما ممکن است بهترین گزینه برای کودک شما نباشد. درمان موثر برای بیش فعالی همچنین شامل آموزش ، رفتار درمانی ، حمایت در خانه و مدرسه ، ورزش و تغذیه مناسب است
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1272

به "آنچه که باید درباره بیش فعالی بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه که باید درباره بیش فعالی بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید