اگر جوش می زنید، این مواد غذایی را نخورید

به گزارش نامیت، یک متخصص تغذیه گفت: بعضی مسائل پوستی در انسان به نوع تغذیه آن ها نیز بستگی دارد که باید مورد آنالیز قرار گیرد.

اگر جوش می زنید، این مواد غذایی را نخورید

به گزارش خبرنگاران، سمیرا مرادی، متخصص تغذیه اظهار کرد: همه ما برخی روزها که به آینه نگاه می کنیم چیزی را می بینیم که دوست نداریم، شاید جوش هایی را می بینید که یادآور روزهای دبیرستان تان هستند، خشکی مزمن پوستتان در حال شدیدتر شدن است یا کبودی زیر چشم هایتان به همه می گوید که خواب کافی نداشته اید.

وی با اشاره به این که وجود چین وچروک می تواند نشان دهنده این باشد که رژیم غذایی شما دارای الکل و شکر بسیار بالایی است، عنوان نمود: اگر چروک ها منحصراً روی پیشانی تان هستند، ممکن است که شکر عامل ایجاد آن ها باشد.

مرادی اضافه نمود: براساس آنالیز ناحیه ای صورت، پیشانی شما به سیستم گوارشی تان مربوط است، پس اگر خوراکی های شیرین زیادی در رژیم غذایی تان وجود دارد که در عملکرد باکتری ها در روده شما اختلال ایجاد می نمایند، این مسئله می تواند به ایجاد چین و چروک در پیشانی شما منجر گردد.

این متخصص تغذیه عنوان نمود: فکر می کنید علت جوش صورت چیست؟ جوش صورت می تواند نشان دهنده این باشد که رژیم غذایی تان شامل موادغذایی با شاخص گلیسمی بالایی است.

وی ادامه داد: اگر شما با مشکل جوش صورت مواجهید، باید رژیم غذایی تان را عامل آن بدانید، اگر نان سفید یکی از مواد اصلی لیست خواربارتان است، تعجبی ندارد که پوستتان پاک و خالی از جوش نباشد. شاخص گلیسمی بالای نان صبحانه و ساندویچ ناهارتان بر مقدار قند خون و انسولین اثر می گذارد، پس باید به جای آن ها از غلات کامل و سبوس دار بهره ببرید.

مرادی با اشاره به این که وجود حلقه های تیره زیر چشم می تواند نشان دهنده این باشد که در رژیم غذایی تان به مقدار کافی آب مصرف نمی کنید، توضیح داد: همواره راه از بین بردن سیاهی دور چشم استراحت شبانه طولانی نیست، ممکن است که حلقه های تیره ای که با آن مواجهید، بیشتر مربوط به حفظ آب در بدنتان باشد، یعنی آب کافی مصرف نمی کنید.

این متخصص تغذیه عنوان نمود: نباید فراموش کنید که شرایط پوست فقط به خوراکی هایی که می خورید مربوط نیست و نوشیدنی ها نیز روی آن تأثیر می گذارند، حتماً مقدار توصیه شده دو لیتر آب در روز را مصرف کنید و با آبرسانی به پوست و هیدراته نگه داشتن بدن تان، آن لکه های کبود آزاردهنده را از بین ببرید.

وی با اشاره به این که خشکی پوست می تواند نشان دهنده این باشد که در رژیم غذایی تان سدیم بسیار زیادی وجود دارد، بیان نمود: نمک باعث حفظ آب در بدن و خشک شدن پوستتان می گردد که علت دیگری است که نشان می دهد باید مصرف سدیم خود را کاهش دهید، زیرا باعث خشک شدن پوستتان می گردد.

مرادی اضافه نمود: وقتی نمک زیادی در رژیم غذایی تان وجود دارد، بدن با کوشش برای حفظ آب، سعی در جبران بیش ازحد آن دارد و این فقط باعث داشتن گونه های پف نموده نمی گردد و علاوه بر آن باعث می گردد پوست خشک و ترک خورده داشته باشید.

این متخصص تغذیه با اشاره به این که پوست چرب می تواند نشان دهنده این باشد که در رژیم غذایی تان لبنیات بسیار زیادی وجود دارد، عنوان نمود: اگر چربی پوستتان بیش ازحد زیاد شده و هر روز با رطوبت و چربی بیش ازحد پوست روبه رو هستید، شاید به این علت است که بیش از حد لبنیات می نوشید.

وی با اشاره به این که اگزما می تواند نشان دهنده این باشد که در رژیم غذایی شما پروتئین حیوانی بسیار بالایی وجود دارد، بیان نمود: بخش قرمز و ناهمواری که دچار خارش پوست شده اگزما پوستی است که شما نباید اجازه بدهید که اگزما برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند و با چند ترفند غذایی ساده می توانید از شر آن خلاص شوید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2049

به "اگر جوش می زنید، این مواد غذایی را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر جوش می زنید، این مواد غذایی را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید