اجاره میلیونی خودرو برای سفر به شمال!

به گزارش نامیت، اجاره خودرو با پلاک بومی در بعضی شهر های مازندران طی روز های اخیر به یکی از راه های دور زدن محدودیت های کرونایی و فرار از جریمه روزانه خودرو های مسافران تبدیل شده است.

اجاره میلیونی خودرو برای سفر به شمال!

به گزارش ایرنا، شواهد و گزارش های رسمی طی روز های اخیر نشان می دهد مازندران با سخت ترین موج همه گیری ویروس کرونا روبرو است و آمار حدود پنج هزار نفری مراجعه مبتلایان سرپایی و رسیدن تعداد بستری های کوویدی به دو هزار نفر مهری تایید بر این مسئله است. اما بی توجهی به محدودیت ها و پروتکل ها روز بیشتر از روز های قبل دیده می گردد.

اجاره خودرو ها با پلاک بومی برای تردد بدون دردسر مسافران در شهر ها یکی دیگر از روش های بی توجهی به پروتکل ها و دور زدنمحدودیت هاست که این روز ها در برخی منطقه ها مازندران دیده می گردد.

طبق تازه ترین اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقریبا تمام بخش های بیمارستانی استان درگیر بیماران کوویدی هستند و در برخی از بخش ها حتی جایی بیماران معمولی هم وجود ندارد. تعداد بیماران بستری در برخی شهرستان ها همچون آمل از مرز 400 نفر هم عبور نموده و حتی بیمارستان های خصوصی و درمانگاه های شخصی هم درگیر با بیماران کوویدی هستند. در شهر های ساحلی همچون نوشهر و محمودآباد هم ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده است.

در چنین شرایطی که تمام زنگ های هشدار همه گیری ویروس کرونا در استان به صدا درآمده است، مازندران ناخواسته میزبان تعداد بسیاری از مسافران است که در سایه تعطیلی سرانجام هفته و تعطیلات کرونایی مرکز کشور، مازندران را به اسم نزدیک ترین مقصد گشت و گذار انتخاب نموده اند.

اما در این بازار پرهیاهوی مسافرت که دردی مضاعف بر زخم موج پنجم کرونا مازندران محسوب می گردد، بازارگرمی اجاره ویلا های استیجاری به سوژه داغ رسانه ای تبدیل شده است که بر خلاف روز های عادی به ارقام نجومی چندین میلیونی و حتی بیش از 10 میلیون در برخی منطقه ها گردشگرپذیر استان رسیده است. در این بین به علت محدودیت های تردد، بازار اجاره خودرو ها با پلاک بومی هم در برخی منطقه ها داغ شده است. به طوری که اجاره خودرو های بومی به مسافران برای گشت و گذار راحت تر آن ها در استان همچون ویلاخوابی ها خبر از ارقام چندین میلیونی می دهد.

شکست محدودیت ها با اجاره میلیونی خودرو های بومی

بنا بر اطلاعات و گزارش های رسیده به خبرنگار ایرنا، در برخی شهر های ساحلی استان اجاره خودرو های شخصی با پلاک بومی به مسافران به یکی از راه های فرار از محدودیت کرونایی تردد خودرو های غیربومی تبدیل شده است.

آنالیز میدانی خبرنگار ما از برخی شهر های استان همچون محمودآباد، سرخرود و نور صحت این اتفاق را نشان می دهد و قیمت برخی خودرو ها به روزانه 500 هزار تا یک میلوین تومان هم رسیده است.

این مسئله می تواند به نوعی اثرگذاری محدودیت ها را خنثی نموده و حضور غیر بومیان در اماکن عمومی را به امری عادی تبدیل کند. اتفاقی که به طور حتم مدیریت کرونا را در یکی از سخت ترین موج های همه گیری سخت خواهد نمود.

یکی از مسئولان شهرستان محمودآباد که نخواست نامش فاش گردد ضمن تایید این خبر، این اقدام را بسیار خطرناک و آسیب زا توصیف کرد و گفت: اینکه مردم مازندران به ویژه فعالان حوزه گردشگری خسارتی سنگین از شیوع کرونا دیده اند بر کسی پوشیده نیست، اما این اتفاق می تواند مدیریت کرونا در موج پنجم را با چالش روبرو کند.

برخورد قضایی با اجاره خودرو های بومی

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد هم در این باره گفت: تا به امروز نیروی انتظامی با چنین موردی برخورد نکرد؛ اما در صورت محرز شدن چنین موضوعی به وسیله مراجع قضایی با آن به سختی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: اجاره خودرو به غیربومیان خلاف مقررات ستاد کرونا و جرم است و با خاطیان به صورت جدی برخورد می گردد.

سرهنگ محمود حسین زاده اضافه نمود: در حال حاضر تمام ورودی های شهر محمودآباد بسته شده و در کنار جریمه یک میلیونی خودرو های غیر بومی، از ورود این خوردو ها به داخل شهر جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه مسافران وارد شده در شهرستان در پاسخ به این پرسش که چرا به مازندران آمده اند می گویند جریمه آن را پرداخت کردیم.

تعطیلی مرکز و درد مضاعت بر زخم کرونایی مازندران

سرپرست روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی مازندران هم به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: تعطیلی 6 روزه مرکز کشور با توجه به نزدیکی مازندران به مرکز و جمعیت بیش از10 میلیونی آن برای مازندران که همیشه مقصد گردش و سفر مرکز نشینان بود آسیب زا است.

دکتر سیمین بابایی با اشاره به شرایط حاد همه گیری ویروس کرونا در تهران اضافه نمود: بسیاری تصور می نمایند با سفر به مازندران از خطر کرونا در مرکز در امان خواهند بود در حالی مازندران هم در شرایط نامطلوب و هشدار بحران واقع شده است.

وی بر تشدید نظارت محدودیت های کرونا تاکید نمود و گفت: در صورتی که جمعیت مسافران وارد منطقه ها پرتردد مردم بومی شوند مدیریت همه گیری از شرایط کنونی وارد مرحله بحرانی خواهد شد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم استان های دیگر خواست تا به هیچ وجه به مازندران سفر ننمایند و تاکید نمود: مازندران در سخت ترین شرایط همه گیری کرونا از ابتدای ورود ویروس به استان واقع شده است و هر روز شرایط آن در حال وخیم تر شدن است.

در شرایط کنونی به نظر می رسد اجاره خودرو های با پلاک بومی برای عده ای از مسافران به آلترناتیوی برای عبور از محدودیت ها تبدیل شده است و بار دیگر مازندران را با پدیده ای تازه در روبروه به ویروس کرونا روبرو نموده است. استانی که در روز های اخیر با رشد 600 درصدی بستری کرونایی روبرو بوده و تعداد بیماران از 315 در اول تیر به دو هزار و 42 نفر در 30 تیر رسیده و در همین مدت آمار فوتی های استان از 130 نفر عبور نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1687

به "اجاره میلیونی خودرو برای سفر به شمال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره میلیونی خودرو برای سفر به شمال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید