اخبار کرونا در چند خط ؛ کرونا و بازی کردن با آتش

به گزارش نامیت، شمار مبتلایان به کرونا به مرز 55 و نیم میلیون نفر نزدیک می گردد.

اخبار کرونا در چند خط ؛ کرونا و بازی کردن با آتش

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر دنیا است:

*در یک شبانه روز تست کرونای بیش از 166 هزار نفر در ایالت های مختلف آمریکا مثبت اعلام شد، این آماری است که دانشگاه جان هاپکینز بیان کرد.

*دولت کره جنوبی قوانین مربوط به فاصله اجتماعی را سخت گیرانه تر و بیان کرد افرادی که از این قوانین سرباز بزنند جریمه خواهند شد.

*توزیع آزمایشی واکسن کرونا در چهار ایالت آمریکا رودآیلند، تگزاس، نیومکزیکو، تنسی انجام خواهد شد.

*دکتر آنتونی فائوچی ، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، روز دوشنبه تأکید کرد که فرایند فراوری واکسن های کرونا ایمن و شفاف است.

*در اوزاکای ژاپن ربات هایی برای گشت زنی در فروشگاه های عظیم طراحی شده است که می تواند تشخیص بدهد فرد ماسک زده یا خیر. این ربات به محض مشاهده فرد بدون ماسک آلارم می دهد.

*اریک گارستی شهردار لس آنجلس در رابطه با بحران شدید شیوع کرونا در این شهر به شدت هشدار داد.

*تدروس آدنوم گبریزوس ، مدیر کل سازمان بهداشت دنیای ، گفت کشورهایی که به ویروس کرونا اجازه می دهند کنترل نشود با آتش بازی می نمایند. وی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: این یک ویروس خطرناک است که می تواند به هر سیستم موجود در بدن حمله کند. آن کشورهایی که اجازه می دهند ویروس کنترل نشود ، با آتش بازی می نمایند.

*میزان موثر بودن واکسن ساخت شرکت مدرنا بسیار بالا ارزیابی شده است. این واکسن می تواند 94.5 درصد مقابل ویروس کرونا برای بدن ایمنی ایجاد کند.

*شمار مبتلایان به کرونا در کشور پرو نیز در آستانه میلیونی شدن واقع شده است. تا امروز 938 هزار و 268 نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده اند.

*محققان دانشگاه اُتاگو نیوزیلند و دانشگاه کوئینزلند استرالیا در مطالعه خود به آنالیز رابطه بین بیماری نقرس یا روماتیسم مفصلی با بیماری کووید 19 برآمدند. محققان دریافتند در بیماری نقرس و مرگ ناشی از کووید 19 ارتباطی وجود ندارد. اما بیماری روماتیسم مفصلی خطر مرگ ناشی از کووید 19 را افزایش می دهد. روماتیسم مفصلی، بیماری خودایمنی ناشی از سلول T و سلول B است که مفاصل را هدف قرار می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1253

به "اخبار کرونا در چند خط ؛ کرونا و بازی کردن با آتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط ؛ کرونا و بازی کردن با آتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید