انقلابی تازه در افزایش ظرفیت باتری های تلفن همراه

به گزارش نامیت، محققان دانشگاه بردو برای ساخت باتری بهینه تر از ساختار شبکه ای نانو زنجیره استفاده می نمایند.

انقلابی تازه در افزایش ظرفیت باتری های تلفن همراه

به گزارش، محققین دانشگاه بردو در تحقیق جدید خود، روشی برای طراحی باتری های لیتیوم یونی توسعه داده اند که می تواند به زمان شارژ کوتاه تر و عمر باتری بیشتر منجر گردد؛ در این روش آن ها از الکترود نانو زنجیره ای استفاده کردند.

پایگاه تحقیقاتی digitaltrends در گزارش خود شرح می دهد که مقدار شارژی که باتری نگه می دارد به تعداد یون های لیتومی که می تواند در خود ذخیره کند ارتباط پیدا می نماید؛ در حال حاضر در باتری های تلفن همراه از گرافیت استفاده می گردد؛ چرا که بقیه مواد برای استفاده های عملی بسیار سنگین هستند.

محققان دانشگاه بردو برای ساخت باتری بهینه تر از عنصر آنتیموان استفاده کردند تا ساختاری شبکه ای به نام نانو زنجیره به وجود بیاورند؛ الکترود نانو زنجیره ای ظرفیتی دو برابر برای ذخیره یون های لیتیوم دارند؛ علاوه بر این تاثیر آن ها تا 100 سیکل شارژ و دشارژ یکسان باقی می ماند.

در گذشته هم از مواد مشابهی برای افزایش ظرفیت باتری استفاده شده بود، اما این مواد خطرناک بوده و می توانند تا سه برابر حجیم شوند؛ دانشمندان به منظور فراهم کردن امکان انبساط بی خطر برای باتری جدید، به آن ترکیبات شیمیایی جدیدی مثل عامل کاهنده و عامله هسته زایی اضافه کردند.

قدم بعدی در این پژوهش این خواهد بود که این روش را در مقیاس های بزرگتر به کار ببرند تا بتوان از آن برای ساخت باتری اسمارت فون ها بهره برد.

منبع: تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 418

به "انقلابی تازه در افزایش ظرفیت باتری های تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلابی تازه در افزایش ظرفیت باتری های تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید