طراحی ویلای کوچک: این جا زیباترین بوم نقاشی دنیاست، خرید ویلا در شمال، یک فرصت طلایی!

به گزارش نامیت، اول خونه جایی است که اگر دلتان از زندگی شهری گرفته و در پی سفر تفریحی هستید، باید به آن سر بزنید!

طراحی ویلای کوچک: این جا زیباترین بوم نقاشی دنیاست، خرید ویلا در شمال، یک فرصت طلایی!

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ساعات ابتدایی صبح است و مثل همواره کوله ام را بر می دارم تا راهی خیابان های پرهیاهویی شوم که در بوق ماشین های عجول محو شده اند و از غر زدن انسان های کم حوصله به تنگ آمده اند. این جا تهران است، شهر شلوغ پیوند خورده با آلودگی، کلانشهری که کوشش می نماید به زورِ بنر های رنگی، هم که شده زیبایی ها را یادآور شود و امید به زندگی را در روح خسته و کم جانِ شهروندانش، تزریق کند. در حالی که برای قرض گرفتن یک وجب از میله های مترو (تنها به قدری که بتوانم سر پا بایستم)، در حال جان دادن هستم، با خود به خطه ای می اندیشم که کمی آن ورتر، در جوار البرز، بساطش را پهن کرده و از قضا صبح هایش با صبح های تهران تفاوت های فاحشی دارد. می گویند آن جا صبح که می شود، چلچله پرندگان به استقبالت می آید، بوی نان تازه هوا را قرق می نماید، عطر سبزی در هوا می پیچده و چهره شاداب شمشاد های رنگی، نگاه را به سمت خود می کشاند. حتما متوجه شده اید کجا را می گویم؟ شمال، شهر توسکانی های سبز و درختان پرتقال.

شمال مهدِ زیبایی، ملجأ سبزینگی

شمال تداعی نماینده سرمستی و سرزندگی است، نام شمال که به میان می آید تصاویر ناب طبیعت در فکر مان زنده می شود، خود را روی دشت های وسیع فرض می کنیم، در حال دویدن میان تمشک ها، رها شدن زیر سایه پرتقال، در حال پر کردن ریه ها از هوای سالم.

تا همین چند سال پیش، لحظه شماری می کردیم برای رسیدن نوروز و فرارسیدن تابستان، تا راهی جاده چالوس شویم و از این طریق حضورمان را در شمال تیک بزنیم، این روز ها اما، سفر به شمال، در نوروز و تعطیلات دراز، خلاصه نمی شود که بیشتر خانواده ها، به هر بهانه مهمان شمال می شوند و تمام روز های تقویم را بی تابانه، برای رسیدن به آخر هفته، دنبال می نمایند. فی الواقع، تا چند وقت پیش اجاره ویلا در شمال، مشکل گشا بود، سالی یکبار، سعادت زیارت شمال نصیبمان می شد و آن یکبار را در ویلا های اجاره ای نوشهر، نور، چمستان یا دیگر دردانه های شمال، از سر می گذراندیم، این روز ها اما به واسطه این که سفر به شمال، جان و دنیا مان را شکل داده، تب خرید ویلا، بدجور به جان مان افتاده است. کیست که نداند خرید ویلای شمال، آن هم در شرایطی که تنها شمال است که پرآب و سبز به جای مانده، ولی نعمت بزرگی است.

خرید و فروش ویلا در شمال

باری، خرید ویلای شمال سودایی است که همه ما در سر می پرورانیم، اما خرید ویلا در شمال، پیش احتیاج هایی دارد، باید انواع ویلای شمال را بشناسیم، باید بتوانیم مزایای هر ویلا را متر کنیم و معایبش را پیش چشمانمان عیان سازیم. در ادامه سه نمونه از مهم ترین انواع ویلا را با هم مرور خواهیم کرد. اگر موافق باشید با ویلا ساحلی شروع کنیم. چرا ویلا ساحلی؟

خرید ویلا ساحلی با سرمایه گذاری، برابری می نماید

یک قانون نانوشته وجود دارد که می گوید خرید هر نوع ویلایی در شمال، به معنای سرمایه گذاری است، می دانید چرا؟ در دنیای املاک، دو فاکتور عرضه و تقاضا، به نوسان قیمت منتهی می شوند، وقتی تقاضا افزایش می یابد، قیمت ملک تصاعدی بالا می رود. همان طور که با کاهش لگاریتمی عرضه، قیمت صعود می نماید. در شمال به دو دلیل، افزایش تقاضا نمود پیدا کرده است، نخست: کم بارانی های اخیر و شناخته شدن شمال به عنوان یکی از شهر های پرآب و نادر در ایران که برای هر آینده نگری وسوسه نماینده به نظر می رسد (این را می توان از هجوم ساکنان شهر های خشک به شمال متوجه شد). عامل دوم، سودآوری خرید ویلا در شمال است، احداث بزرگراه های کلان و بنادر تجاری در شمال، مهم ترین مُهر تأییدی است که ثابت می نماید حرفمان صحیح است. فی الواقع، آن چه امروز می خرم، چند سال آینده با قیمت گزاف، قابل فروش است. به زعم این که خرید ویلا در شمال، تداعی نماینده سودآوری است، چه آن ویلا، کلبه ای در جنگل نوشهر باشد چه ویلایی در دل شهر چمستان؛ اما بعضی از ویلا ها از این قسمت، امتیاز بیشتری می گیرند که در رأسشان، ویلا ساحلی جای دارد.

پُرواضح است که هرچه دسترسی ویلا به ساحل و جنگل بیشتر باشد، قیمت فروش آن، به همان اندازه بالاتر می رود. بیراه هم نیست، صدای خرد شدن موج دریا روی ساحل، ما را به وجد می آورد، قطعا کیفور می شویم از تماشای جنگل، از خیره شدن به ماسه های نرم ساحل.

مضافا، قیمت خرید ویلا ساحلی از قیمت خرید ویلا جنگلی، بیشتر است به این دلیل که بیشتر قریب به اتفاق ویلا های جنگلی، دور از شهر و در دامنه کوه، سکنی گزیده اند. جان کلام این که، خرید ویلا ساحلی، راهی است که به سود کلان منتهی می شود و چه بهتر از این؟ هم ویلایی خریداری کرده ایم که به هر بهانه به آن پناه می بریم و هم سرمایه ای برای خود دست و پا کرده ایم که ارزشمند و ارزنده است.

خرید ویلا شهرکی، آن چه باید بدانیم!

اذعان نمودیم شمال در خرید و فروش ویلا، ید طولانی دارد، از دیرباز، این خطه از ایران، مهدِ تجارت ویلا بوده است. آن چه بر درجه خلوص شمال می افزاید، تنوع ویلا هایی است که در این خطه، سربرافراشته اند. اگر کمی گذشته را مورد کاوش قرار دهیم، متوجه می شویم حضور زمین های وسیع در گذشته های نه چندان دور، بسیار پررنگ بوده است. این روز ها اما، حکایت دیگری جریان دارد، تعداد ویلا های بالای هزار متر در شمال، به طرز محسوسی تقلیل یافته است، می دانید دلیلش چیست؟

آن زمین های وسیع قدیمی، جایشان را به ویلا شهرکی داده اند. رسیدیم به نقطه عطف ماجرا، همان که مرکز ثقل این قسمت را تشکیل می دهد. نخست بگوییم ویلا شهرکی چیست؟ تا به امروز خانه های سازمانی را از نزدیک دیده اید؟ چرا راه دور برویم، مجتمع های آپارتمانی را بی تردید بار ها و ماه ها از نزدیک مشاهده کرده اید، دست کم روزی صدبار همانطور که روی جایگاه اتوبوس نشسته اید و عبور سریع منظره ها بیرون را، تماشا می کنید، چنین مجتمع هایی را بی تفاوت و بی هدف، دیده اید، واحد هایی که در یک زمین مشترک ساخته شده اند، دارای نگهبانی 24 ساعته هستند و از قسمت امنیت، امتیاز بالایی می گیرند اما صاحب هر واحد، زندگی مستقل و جداگانه ای دارد. ویلا شهرکی نیز، پیرو همین قاعده است، یعنی آن موقع های پهناور قدیمی که به آن ها اشاره کردیم را برای ساخت چندین ویلا در جوار هم مورد استفاده قرار داده اند که عموما تمام ویلا ها از نظر ظاهر، تشابهات ملموسی دارند به علاوه امنیت بالای شان بر کمال آن ها افزوده است. خرید ویلا شهرکی، مفهوم سرمایه گذاری را بار دیگر برایمان احیا می نماید، این بار به بهای امنیت بیشتر.

خرید ویلا لاکچری، تحقق یک رؤیای شیرین!

به ضرس قاطع، لاکچری، از آن دست واژه های پرطمطراق و محبوب امروزی است. هرچند بعضی از ما به آلونکی در دلِ شمال رضایت می دهیم که از واضحات است، اما تعدادی خرید ویلا لاکچری در شمال را نشانه گرفته اند. تا بحال با خود اندیشیده اید یک ویلا لاکچری، چه آپشن هایی در چنته دارد و چرا خرید ویلا لاکچری وسوسه نماینده و اغواگر به نظر می رسد؟

بیایید واژه لاکچری را به چالش بگیریم و کمی با این لغت، بازی کنیم. متریال و امکانات ویلا، مهم ترین برگ برنده ای است که می تواند مدال لاکچری بودن بر گردن یک ویلا بیاویزد. مصالح لوکس، نقش اصلی را در این ویلا ها بازی می نماید، عموما در کف آن ها، سنگ مرمر خودنمایی می نماید یا چوب درختان محبوبی چون بلوط. مستر خواب (اتاق هایی که در زیبایی دستی بر آتش دارند و علاوه بر تخت، به امکاناتی مجهزند چون تلویزیون، حمام اختصاصی، مبلمان و غیره که مایه آسایش مان را فراهم می سازند). آشپزخانه ویلا لاکچری نیز رنگ و لعاب متفاوتی دارد، کابینت جزیره ای این ویلا ها جان می دهد برای آشپزی و تدارک تماشا میز خوشرنگی جهت دورهمی های خانوادگی. حمام اسپا، نقطه فراز این داستان است، کابین های شیشه ای در حمام از دیگر ارمغانات ویلا لاکچری است.

سالن و امکانات ورزشی، پای ثابت این نوع ویلا ها به شمار می آید که بر بالندگی شان می افزاید، این طور بگوییم، نقش تفریح در ویلا لاکچری شمال، بسیار پررنگ است، معمولا استخر یک دارایی ارزشمند در این ویلا ها، عنوان می شود بطوری که مکان هایی مجلل برای تماشای فیلم و بازی لحاظ شده است. آنچه ویلا لاکچری را یک سر و گردن از دیگر ویلا های شمال، بالاتر می برد، همان طور که مدعی شدیم، آپشن ها و امکاناتی است که ردشان در ویلا های معمولی، بسیار کمرنگ و کم رمق به نظر می رسد.

این قسمت را با یک نتیجه گیری کلی به سرانجام می بریم: خرید ویلا لاکچری در شمال، مایه آسایش و راحتی ما را فراهم می سازد.

در سرانجام:

هر بار که مهمان شمال می شوم، زیبایی های مسحور نماینده اش چنان با جانم پیوند می خورد که هر لحظه، میل به تکرار خاطره سازی، فکرم را قلقلک می دهد، به راستی این جا بهشت زمینی است، جایی که زمین زنده است و آسمان بیدار.

منبع: کجارو / avalkhune.com
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1949

به "طراحی ویلای کوچک: این جا زیباترین بوم نقاشی دنیاست، خرید ویلا در شمال، یک فرصت طلایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلای کوچک: این جا زیباترین بوم نقاشی دنیاست، خرید ویلا در شمال، یک فرصت طلایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید