بامبو, کفپوشی مقرون به صرفه برای ساختمان

به گزارش نامیت، دکوراسیون داخلی یکی از موضوعات حائز اهمیت در دنیای مدرن امروزی است که همیشه توسط طراحان، ایده پردازان و صاحب خانه ها مورد توجه قرار می گیرد. در تکمیل دکور یک مکان عوامل متعددی نقش دارند که هر کدام در کنار دیگری به زیباتر شدن فضا یاری می نمایند. اگر بخواهیم المان های اصلی و موثر در طراحی داخلی را نام ببریم می توانیم به دیواپوش، کفپوش، نورپردازی، بهینه سازی فضا و … اشاره کنیم. کفپوش همانطور که از نامش پیداست، پوششی برای کف داخلی ساختمان می باشد که نه تنها عیوب کف را می پوشاند بلکه نقش مهمی در جذابیت خانه شما ایفا می نماید. یک کفپوش باید با سایر المان های موجود در فضا هماهنگ بوده و هارمونی داشته باشد، از این رو هنگامی که به مراکز فروش آن ها مراجعه می کنید با تنوع بالایی از جنس، طرح و رنگ مواجهه می شوید که طبق سلیقه، بودجه و دکور کلی خانه می توانید نسبت به انتخاب مناسب ترین مدل اقدام نمائید.

بامبو, کفپوشی مقرون به صرفه برای ساختمان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

اصولاً اغلب کفپوش هایی که برای منازل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند از جنس چوب یا طرح آن می باشند زیرا نه تنها اصالت، صمیمیت و جذابیت را به فضا منتقل می نمایند بلکه حسی از طبیعت را به همراه دارند. چوب طبیعی متریالی گران قیمت است که از درختان جنگلی بدست آمده و دارای رنگ و بافت های حیرت انگیز می باشد. از این رو ممکن است تمام افراد بودجه کافی برای خرید کفپوش چوبی را نداشته باشند و به دنبال جایگزینی مشابه برای آن بگردند. به همین دلیل کفپوش بامبو را به شما معرفی می کنیم زیرا بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند زیبایی چوب را با هزینه ای مناسب در خانه به نمایش بگذارند.

کفپوش بامبو چیست؟

این کفپوش ظاهری شبیه به چوب دارد و از نظر مالی نسبت به سایر کفپوش های چوبی مقرون به صرفه تر میباشد. همچنین در عین ظرافتی که دارد بسیار مقاوم بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار میباشد. کفپوش های ساخته شده از چوب بامبو در تنوعی از رنگ ها عرضه میشوند که از قهوه ای عسلی تا قهوه ای مایل به زرد درجه بندی شده اند. رنگ های روشن اصولاً با تابش نور مستقیم خورشید روشن و رنگ پریده میشوند.

اگر چه سطح این کفپوش ها به نظر سست و ظریف میرسد اما بسیار محکم و مقاوم میباشند و به دلیل بافت طبیعی که دارند برای مکان های پر تردد مناسب بوده و بعد از مدت زمان بسیار طولانی فرسوده میشوند. چوب بامبو در مقایسه با سایر چوب ها مقاومت کمتری در برابر نم و رطوبت از خود نشان میدهد, بنابراین استفاده از آن در محیطه ای مرطوب ساختمان توصیه نمیگردد. بامبو جز مصالح بازگشت پذیر به شمار می آید و این ماده طبیعی سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

مزایای کفپوش بامبو

این کفپوش از مزایای قابل توجهی برخوردار است که در ذیل به آن ها پرداخته شده است:

  • تنوع رنگ بامبو بالاست و شما از قهوه ای روشن گرفته تا تیره می توانید نسبت به انتخاب رنگ مناسب اقدام نمائید و آن را با سایر وسایل خانه هماهنگ نمائید.
  • بامبو ماده ای تجدیدپذیر است و به آغوش طبیعت باز می گردد، به همین دلیل برای افرادی که به محیط زیست علاقمند هستند بهترین انتخاب می باشد.
  • عمر آن طولانی است و نیازی به تعویض سالیانه ندارند.
  • ترمیم و یا تعویض کفپوش بامبو کار دشواری نیست.
  • برخلاف کفپوش سرامیکی نیازی به مواد شوینده برای تمیزکاری ندارد، بلکه تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب می توان اثرات آلودگی یا گرد و غبار را از سطح پاک کرد.

معایب کفپوش بامبو

  • اگر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرند، رنگ آن ها از بین خواهد رفت و کمرنگ می گردد. از این رو بهتر است در طول روز آن را از تابش مستقیم نور محافظت نمود و از پرده استفاده کرد.
  • در برابر رطوبت و آب مقاومت کمی دارد و به مرور زمان دچار کپک زدگی می گردد.
  • اگر کیفیت این محصول بالا نباشد ممکن است به دلیل وجود مقدار بالای ترکیبات فرمالدهید در آن سلامت ساکنین به خطر بیفتد.

انواع کفپوش بامبو

کفپوش های بامبو به صورت تخته هایی با رگه ها و خطوط افقی یا عمودی در یک لایه عرضه میشوند. در کفپوش با رگه های افقی جذابیت و زیبایی خاصی به چشم میخورد و اصولا این نوع کفپوش برای فضاهای کوچک به کار میرود. اما کفپوش هایی که دارای رگه ها و خطوط عمودی هستند بیشتر برای فضاهایی که طول آنها زیاد است مناسب می باشند.

تخته بامبو با رگه های عمودی

تخته بامبو با رگه های افقی

نگهداری و مراقبت از کفپوش بامبو

عمر مفید کفپوش بامبو با نظافت و نگهداری به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا میکند. به محض اینکه گرد و غبار روی آن نشست باید با جاروبرقی یا یک دستمال مرطوب آن را تمیز کرد. ذرات گرد و غبار به مرور زمان باعث ایجاد خط و خش بر روی سطح چوب میشوند. چوب بامبو اگر در معرض آب و رطوبت زیاد قرار بگیرد باد میکند و ظاهر خود را از دست میدهد بنابراین از خیس کردن کفپوش بامبو باید اجتناب گردد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 601

به "بامبو, کفپوشی مقرون به صرفه برای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بامبو, کفپوشی مقرون به صرفه برای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید