برترین سبک میز و مبلمان اداری مناسب دفتر کار

به گزارش نامیت، انتخاب سبک مناسب برای میز و مبلمان اداری، برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است. برای اینکه بتوانید برترین سبک را برای خرید مبلمان اداری انتخاب کنید، ضروری است با سبک های رایج در مبلمان اداری و محدودیت انتخاب آنان آشنا شوید.

برترین سبک میز و مبلمان اداری مناسب دفتر کار

انواع سبک مبلمان اداری

مبلمان اداری یکی از اصلی ترین تجهیزات در دفاتر کاری به شمار می آید. در خرید مبلمان اداری تنها عملکرد و کارآیی آن ها مورد توجه قرار نمی گیرد. از آنجایی که این دسته از تجهیزات جلوه کلی دکوراسیون اداری را می سازند، ویژگی های ظاهری آنان نیز مورد آنالیز قرار می گیرد. تا جایی که بسیاری از مدیران مبلمان اداری خود را بر اساس ظاهر و سبک طراحی انتخاب می نمایند.

امروزه عموم فراورینمایندگان مبلمان های اداری از یک سبک کلی برای طراحی میز و صندلی اداری استفاده می نمایند. اجرای المان های مخصوص به هر سبک، اقدامیست که در طول طراحی مورد توجه قرار می گیرد. به طور معمول مبلمان های اداری در دو سبک رایج و متداول ساخته می شوند.

سبک کلاسیک در طراحی مبلمان اداری

سبک طراحی کلاسیک یکی از قدیمی ترین و در عین محبوب ترین سبک های مبلمان اداری به شمار می آید. کلیت این سبک به تزئینات فاخر و قدیمی اشاره دارد. آنچه که در سبک کلاسیک به خوبی به چشم می خورد، ابهت و شکوه بالاست.

این ویژگی به واسطه استفاده از متریال های گران قیمت، نقوش برجسته و رنگ های گرم و تیره به وجود می آید. متریال رایج در ساخت میزهای کلاسیک، چوب درخت است. به طور معمول چوب های به کاررفته در میز کلاسیک منبت کاری شده و نقوش برجسته ای دارند. این ویژگی موجب افزایش ابعاد مبلمان های کلاسیک شده است. صندلی ها نیز از جنس چرم طبیعی ساخته می شوند.

ترکیب این دو متریال در رنگ های گرم همانند مشکی، قهوه ای و زرشکی، ظاهری شیک و لاکچری خلق می نماید. سبک کلاسیک برترین گزینه برای نمایش اعتبار بالایی شرکت های تجاری است. با اینحال انتخاب این سبک برای خرید مبلمان اداری، با محدودیت های بسیاری همراه است.

سبک طراحی مدرن مبلمان اداری

سبک مدرن، از دیگر سبک های محبوب در طراحی مبلمان اداری به شمار می آید. این سبک به واسطه بهره مندی از ظرافت خاص و زیبا، به یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سبک های دکوراسیون و طراحی تبدیل شده است. در سبک مدرن هیچ اثری از تزئینات اضافه، طرح های شلوغ و متریال های گران قیمت نیست.

در این سبک محبوب، تنها عامل زیبایی، سادگی است. این سبک توانسته تمام محدودیت های سبک کلاسیک را کنار گذاشته و دست مشتری را برای انتخاب رنگ باز بگذارد. در انتخاب سبک مدرن می توانید رنگ کلی مبلمان را از تونالیته رنگ های روشن، خنثی و شاد، انتخاب کنید.

در طراحی مبلمان اداری به سبک مدرن، از متریال شیشه، فلز و چوب به وفور استفاده می گردد. اما خبری از نقوش برجسته و منبت کاری شده نیست. سبک مدرن برترین انتخاب برای مدیرانی ست که به یک مبلمان اداری ساده، زیبا و رسمی نیاز دارند. مبلمانی منعطف که بتواند کارکرد خود را در عموم فضاها حفظ کند.

کدام سبک مبلمان اداری را انتخاب کنم؟

به طور مختصر با ویژگی های سبک مدرن و کلاسیک آشنا شدید. اما مطمئناً هنوز هم نمی دانید برترین سبک میز و مبلمان اداری برای دفتر کاری شما کدام سبک است. پیش از هر چیز باید بدانید که انتخاب سبک طراحی یک امر کاملاً سلیقگی است.

در واقع هیچ بهتر و یا بدتری وجود ندارد. آنچه که موجب اولویت دهی به انتخاب بعضی سبک ها می گردد، وجود چند محدودیت کلی است. برای درک این موضوع بهتر است با این محدودیت ها آشنا شوید.

ابعاد فضاها و محیط های اداری

مهم ترین فیلتری که برای انتخاب سبک مبلمان اداری وجود دارد، ابعاد فضا است. همانطور که گفته شد سبک کلاسیک دارای نقوش برجسته و ابعاد نسبتاً بزرگ است. به طور عکس در سبک مدرن مبلمان ها با ظرافت خاصی طراحی شده و دارای هارمونی رنگ روشن هستند.

این مسئله موجب شده تا انتخاب سبک کلاسیک در فضاهای کوچک غیر ممکن گردد. چرا که چیدمان این قبیل مبلمان ها در فضاهای کوچک و نقلی موجب کوچک تر شدن فضا و انسداد جهت می گردد. در این صورت تنها انتخاب پیش رو سبک مدرن است.

در صورتی که مبلمان اداری مدرن را در محیط های کوچک و نقلی بچینید، متوجه می شوید که فضای اداری شما بزرگتر از آنچه هست جلوه می نماید. این ویژگی به جهت روشن بودن هارمونی رنگ و انعکاس ساده نور اتفاق می افتد. در فضاهای بزرگ و گسترده هیچ محدودیتی در انتخاب سبک نخواهید داشت. شما می توانید از مبلمان های کلاسیک و مدرن به دلخواه خود بهره ببرید.

بودجه و قیمت مبلمان اداری

عامل موثر دیگر، مقدار بودجه شماست. به طور معمول میز و مبلمان های اداری کلاسیک با قیمت بیشتری به فروش می رسند. برای مثال میزهای کلاسیک به جهت بهره مندی از متریال با کیفیت چوب و نقوش منبت کاری شده، قیمت بیشتری نسبت به میزهای مدرن دارند.

در خرید میز اداری نو با انواع سبک های کلاسیک و مدرن روبرو می شوید. فراوری نماینده میز اداری کلاسیک از متریال منبت کاری شده چوب برای ساخت میز اداری خاص و مجلل استفاده می نماید. اینکار موجب شده تا میزهای اداری کلاسیک به یک عنصر تزئینی و فاخر تبدیل شده و بر فکر مشتری و بیننده تأثیر مثبتی بگذارند.

بعلاوه میز اداری کلاسیک همیشه ابعاد بزرگتری داشته و سطح کار گسترده تری نیز ایجاد می نماید. با اینحال نمی توان به طور کلی میزهای مدرن را مقرون به صرفه قیمت تصور نمود. چرا که در بعضی موارد میزهای مدرن به واسطه بهره مندی از قابلیت های ویژه، با قیمت بیشتری نسبت به نمونه های کلاسیک به فروش می رسند.

اما می توان در یک نگاه کلی قیمت مبلمان اداری مدرن را کمتر از مبلمان های کلاسیک قلمداد نمود. شما می توانید برای خرید انواع میز های اداری و مبلمان اداری به faramin.com مراجعه کنید. محصولات این سایت علاوه بر دارا بودن تنوع در سبک، از قیمت مناسبی برخوردار است.

سبک حاکم بر دکوراسیون اداری

فیلتر مهم دیگر، سبک فعلی دکوراسیون دفتر است. در صورتی که نتوانید اقدام به بازسازی و تغییر سبک حاکم بر محیط کنید، ضروری است از آن برای خرید مبلمان اداری پیروی کنید. اگر در سبک طراحی دیوار، سقف و درب ها از نوع کلاسیک است، چاره ای جز انتخاب مبلمان اداری کلاسیک ندارید.

به طور عکس در دکوراسیون هایی که دارای خطوط منحنی شکل هستند و از تکنولوژی های نوین پشتیبانی می نمایند، انتخاب سبک مدرن تنها گزینه پیش رو است. شاید تصور می کنید می توانید ترکیب متعادلی از سبک مدرن و کلاسیک ایجاد نموده و در واقع سبک نئوکلاسیک را پیاده سازی کنید. نمی توان گفت انجام اینکار غیر ممکن است. اما ریسک بالایی دارد و می بایست زیر نظر یک طراح داخلی صورت بگیرد.

سخن پایانی

انتخاب سبک مبلمان اداری برای بسیاری از مشتریان سخت و پیچیده به نظر می رسد. اما با آگاهی از انواع سبک ها و محدودیت های استفاده از آنان می توانید برترین سبک میز و مبلمان اداری را برای شرکت خود انتخاب کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2074

به "برترین سبک میز و مبلمان اداری مناسب دفتر کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سبک میز و مبلمان اداری مناسب دفتر کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید