بهترین جاذبه های گردشگری آندورا ، بخش اول

به گزارش نامیت، آندورا، کشوری کوچک است. این کشور، در کوهستان های شرقی پیرنه بین کشور فرانسه و اسپانیا قرار گرفته است. این کشور دارای منظره ها کوهستانی بسیار زیبا است که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می نماید. با وجود کوچک بودن این کشور، آندورا به عنوان مقصدی زمستانی در سرتاسر اروپا شناخته شده است. دلیل آن نیز، وجود پیست های اسکی عالی است. از جمله فعالیت های تابستانی جالب توجه در کشور آندورا می توان به دوچرخه سواری کوهستان و کوهنوردی اشاره نمود. برای بسیاری از افراد، جاذبه اصلی کشور آندورا، مرکز آن یعنی شهر آندورا لا ولا است.

بهترین جاذبه های گردشگری آندورا ، بخش اول

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه های گردشگری آندورا را به شما معرفی کنیم.

1- شهر آندورا لا ولا

The Capital City: Andorra la Vella

شهر آندورا لا ولا، مرکز کشور آندورا است و در بالای کوهستان های شرقی پیرنه قرار گرفته است. این شهر، شلوغ ترین جاذبه گردشگری این کشور کوچک به شمار می رود. شهر آندورا لا ولا، در ارتفاع 1029 متری از سطح دریا قرار گرفته است که آن را به یکی از مرتفع ترین مرکز ها در سرتاسر دنیا تبدیل می نماید. این شهر دارای جمعیتی حدود بیست و سه هزار نفر است که یکی از کوچکترین مرکز های دنیا به شمار می رود.

2- خانه کاسا د لا وال

La Casa de la Vall

خانه کاسا د لا وال، یکی از جاذبه های گردشگری اصلی در شهر آندورا لا ولا به شمار می رود. این خانه تاریخی در سال 1580 میلادی ساخته شده و اکنون، محل استقرار دولت محسوب می شود. این خانه برای نشانه های مزین خود و بعلاوه دیگر نشانه های تاریخی از حاکمان قبلی این کشور، اهمیت دارد. تورهای کوتاه مدتی در داخل این خانه تاریخی برگزار می شود که در آن، می توان نقاشی های دیواری قرن شانزدهمی داخل آن را مشاهده کرد. اسناد تاریخی در خصوص گذشته این کشور نیز در داخل این خانه قرار گرفته است.

3- سرزمین عجایب زمستانی والنورد

Winter Wonderland: Vallnord

یکی از محبوب ترین مقاصد ورزش های زمستانی در کوهستان های پیرنه، والنورد است. این مکان، اسکی بازان و اسنوبورد سواران را از سرتاسر اروپا به خود جذب می نماید. این پیست اسکی در بخش شمالی کشور آندورا قرار گرفته است و دارای قله ای است که ارتفاع آن به بیش از 2625 متر می رسد. والنورد، سه پیست اسکی منحصربه فرد را در خود جای داده است که شامل آرکالیس، پال و آرینسال است. این سه پیست اسکی رو هم رفته، ناحیه های بسیار گسترده ای را برای اسکی بازان فراهم می آورد. پیست اسکی آرکالیس، بیشتر مخصوص افراد حرفه ای است. این مکان، دارای مدرسه اسکی است که مناسب خانواده ها است.

4- کلیسای سنت ژان د کاسیلس

Sant Joan de Caselles Church

در فاصله اندکی از شمال روستای تماشایی کانیلو، کلیسای سنت ژان د کاسیلس قرار گرفته است. این کلیسا به عنوان یکی از برترین کلیساهای سبک رومی در این کشور شناخته می شود. قدمت این بنای سنگی ساخته شده به قرن یازدهم میلادی باز می شود و شامل ویژگی های جالب توجه بسیاری است. بعضی از قابل توجه ترین این ویژگی ها شامل دکوراسیون ورودی آن با نقاشی های دیواری است. یکی دیگر از بخش های جالب توجه آن، کلیسای کاتولیکی است که به خوبی حفظ شده است.

5- کالدیا

Caldea

مجموعه آبگرم بزرگ کالدیا در مرکز شهر آندورا لا ولا قرار گرفته است. این آبگرم، بزرگترین آبگرم در کل قاره اروپا به شمار می رود. این مجموعه آبگرم دارای برج هرمی شکل و شیشه ای است که آسمان شهر آندورا لا ولا را زیباتر نموده است. این مجموعه دارای مساحتی بیش از شش هزار متر مربع است که شامل منطقه ها درمانی و تفریح های آبی است. مهمانان در این مجموعه می توانند از چندین تالاب، چه داخلی و چه بیرونی، استفاده نمایند. سونا و جکوزی های زیادی در این مجموعه وجود دارد. مجموعه آبگرم کالدیا دارای تعدادی منطقه آبگرم خاص است که دارای حمام های ایندو-رومی، آبشار، تخته سنگ های مرمر گرم و حتی استخر گریپ فروت است.

6- شهر اوردینو

Ordino and Casa dAreny-Plandolit

یکی از مقاصد اصلی گردشگری در دره زیبای والیرا دل نورد در کشور آندورا، شهر کوچکی به نام اوردینو است. این شهر در بالای کوهستان کاسامانیا و در ارتفاع 2740 متری از سطح دریا قرار گرفته است. کسانی که علاقه به عکاسی دارند، این شهر را برترین و زیباترین مکان برای عکاسی در کشور آندورا می دانند. علاوه بر خیابان های آرام، فروشگاه های عجیب، هتل های جالب و کلیساهای قدیمی، این شهر دارای عمارتی تاریخی به نام کاسا دآرنی پلاندولیت است. این سازه تاریخی بسیار مهم در سال 1633 میلادی ساخته شده است و در اواسط قرن نوزدهم میلادی، به وسیله بارون دی سینالر، بازسازی شده است. این عمارت تاریخی علاوه بر داشتن کتابخانه و اتاق موسیقی، دارای کلیسای خصوصی و نانوایی است.

7- موزه پوستال، اوردینو

Ordino and Casa dAreny-Plandolit

یکی دیگر از مکان های گردشگری که باید به هنگام حضورتان در شهر اوردینو از آن تماشا کنید، موزه پوستال است. این موزه، به آنالیز و نمایش رشد و توسعه سرویس پستی کشور آندورا می پردازد که شامل تحویل اولین ابزار اسکی در این کشور می شود. بخش های دیگری از این موزه، به نحوه ساخت تمبرها می پردازد. علاوه بر این، مجموعه نادری از تمبرها شامل بیش از پنجاه هزار تمبر آندوریایی در درون این موزه وجود دارد. تورهای مختلفی در این موزه برگزار می شوند که شما را با تاریخ پست در کشور آندورا آشنا می نمایند.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2048

به "بهترین جاذبه های گردشگری آندورا ، بخش اول" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین جاذبه های گردشگری آندورا ، بخش اول" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری آندورا ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید