زیباترین دریاچه های سوئیس

به گزارش نامیت، سوئیس (Switzerland) پر از دریاچه های بسیار زیبا و تماشایی در نقاط مختلف خودش است که توانستند توجه گردشگران بسیار زیادی را به خودشان جلب نمایند. این دریاچه ها در چهار حوضه رودخانه ای بزرگ این کشور قرار گرفتند و زیبایی های وصف نشدنی آن ها واقعا می تواند هر بازدیدنماینده ای را به حیرت وا دارد.

زیباترین دریاچه های سوئیس

از شنا، ماهیگیری و اسکی روی آب گرفته تا سفرهای دریایی با قایق، هر دریاچه سوئیس مجموعه ای منحصربه فرد از فعالیت ها و تفریحات سرگرم نماینده را در اختیار گردشگران قرار می دهد. استراحتگاه های کنار دریاچه، روستاها و شهرها نیز دارای جاذبه های فرهنگی متعددی هستند که از جمله آن ها می توان به قلعه های قرون وسطایی، موزه های بی نظیر و باغ های عمومی زیبا اشاره نمود. در ادامه همراه با ما باشید تا با زیباترین دریاچه های سوئیس آشنا شوید.

12. دریاچه ریفلسی

Riffelsee

دریاچه ریفلسی (Riffelsee) در کنار کوهستان ماترهورن قرار گرفته و عظمت بسیار باشکوه این کوه نیز گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان به خودش جلب می نماید. چشم انداز کوه ماترهورن بر روی آب های شفاف این دریاچه منعکس می گردد و سوژه ای بسیار زیبا برای عکاسی را رقم می زند.

به لطف پیست اسکی در همان نزدیکی و در روستای زرمات (Zermatt)، دسترسی به دریاچه ریفلسی بسیار راحت است. راه آهن باریک گورنگرات بان که به استراحتگاه خدمات رسانی می نماید، در ایستحگاه روتنبودن متوقف می گردد و از آنجا با 10 دقیقه پیاده روی می توان به دریاچه رسید. اسکی در سراشیبی، کوهنوردی و پیاده روی در اینجا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

11. دریاچه کنستانس

Lake Constance

دریاچه کنستانس (Lake Constance) در مرز سوئیس با اتریش و آلمان قرار گرفته و بیشتر برای فضای دلنشین و سرگرم نماینده تابستانی خودش معروفیت دارد. به عنوان سومین دریاچه بزرگ در اروپای مرکزی، اینجا از محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران برخوردار است و مکانی عالی برای قایق سواری، کوهنوردی و انجام ورزش های آبی به شمار می رود. مسیر دوچرخه سواری در نزدیک سواحل دریاچه قرار گرفته است و می توان تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

10. دریاچه باکلپسی

Bachalpsee

دریاچه باکلپسی در بالای شهر تفرجگاهی گریندل والد قرار گرفته و با یک پیاده روی کوتاه می توان از این دریاچه کوچک تماشا کرد. در فاصله 1.5 ساعته از اینجا نیز یک پیست اسکی بسیار محبوب و مشهور وجود دارد که در آنجا می توان به انجام ورزش های زمستانی مشغول شد. نمای بسیار زیبا از یخچال های طبیعی، کوهستان ها و مراتع سبب شده تا گشت و گذار در طبیعت اینجا بسیار عالی و فوق العاده باشد.

9. دریاچه بلوز

Blausee

دریاچه بلوز (Blausee) در دره رودخانه کاندر قرار گرفته و میزان کوچکی دارد ولی بسیار زیبا و تماشایی است. این دریاچه از چشمه های زیرزمینی بهاری تغذیه می گردد و به علت آب های عمیق و آبی رنگ خودش بدین شکل نام گذاری شده است. افسانه ها حاکی از آن هستند که این دریاچه رنگ آبی خودش را از دختری چشم آبی گرفته که بر اثر شکست عشقی از جهان رفته است. این دریاچه بسیار زیبا در پیرامون خودش جنگلی سرسبز و تماشایی دارد که در میانه پارک طبیعی بلوز قرار گرفته است.

8. دریاچه زوریخ

Lake Zurich

دریاچه زوریخ (Lake Zurich) در بخش شمالی خود به بزرگترین شهر سوئیس سوئیس کشیده شده و یکی از آسان ترین مسیرهای دسترسی در میان دریاچه های این کشور را دارد. ماجراجویی در آب با یک کشتی کروز می تواند بسیار مجذوب نماینده و دلنشین باشد و شما را بیشتر با شگفتی های معماری شهر زوریخ آشنا کند. شهر راپرسویل جایی است که می توانید در آنجا در امتداد تفرجگاه و در کنار دریاچه قدم بزنید و بیش از 600 نوع گل رز را در باغ های عمومی آنجا مشاهده کنید.

7. دریاچه والنسی

Walensee

دریاچه والنسی (Walensee) یکی از بزرگترین دریاچه های سوئیس به شمار می رود که درون منطقه ای به نام هیدیلند قرار گرفته، منطقه ای که الهام بخش داستان های مشهور هیدی نوشته نویسنده سوئیسی جوهانا اسپایری شدند. این دریاچه در سراسر صخره های عمودی و شیبدار واقع شده و مجموعه ای از دهکده های عجیب و غریب، آبگرم و استراحتگاه های اسکی در آنجا دیده می گردد.

6. دریاچه اوشینن

Oeschinensee

دریاچه اوشینن (Oeschinensee) مشرف به روستایی تفرجگاهی به نام کاندرستگ قرار گرفته و از ارتفاع بسیار بالایی برخوردار است که در هر فصل توجه بازدیدنماینده های بسیار زیادی را به خودش جلب می نماید. گوندولا سواری از کاندرستگ دسترسی بسیار آسانی را به دریاچه بزرگ آلپ فراهم می نماید. این در حالی است که تابستان و زمستان در اینجا می توان تجربه های بسیار منحصربه فردی را بدست آورد.

5. دریاچه برینز

Lake Brienz

دریاچه برینز (Lake Brienz) یکی از زیباترین دریاچه های سوئیس به شمار می رود که از آب هایی بسیار آبی فیروزه ای و نماهایی بسیار تماشایی برخوردار است. پیرامون آن را نیز کوهستان های بلند فرا گرفته اند و جلوه خارق العاده ای به اینجا بخشیدند. با گشت و گذار با قایق می توان به برترین شکل ممکن از جاذبه ها و زیبایی های دریاچه تماشا کرد و این در حالی است که از سال 1839 میلادی به طور مداوم خدمت قایق رانی در سواحل این دریاچه انجام می شده است.

4. دریاچه لوگانو

دریاچه لوگانو (Lake Lugano) در مرز بین سوئیس و ایتالیا واقع شده و تجربه خارق العاده و چندین فرهنگی را برای بازدیدنماینده ها به ارمغان می آورد. این دریاچه بزرگ و زیبا از هر گوشه و سمت خودش نیز نماهایی زیبا و تماشایی دارد و برترین راه برای تجربه و تماشا تمام این زیبایی ها نیز سوار شدن قطار از روستای کاپولاگو به بالای مونته جنروسو است. در این منطقه نیز جاذبه های متعددی همانند کلیسای رنسانسی و موزه هرمان هس وجود دارند که می تواند سفر شما را مجذوب نماینده تر نمایند.

3. دریاچه تون

Lake Thun

دریاچه تون (Lake Thun) در نزدیکی دریاچه برینز واقع شده و به وسیله تکه کوچکی زمین از آن جدا شده است. در اینجا علاوه بر جاذبه های متعددی همانند کلیساها و قلعه های قرون وسطایی می توان از طبیعت و منظره ها زیبا لذت برد. اوبرهوفن در شمال شرقی دریاچه واقع شده و در آنجا قلعه ای متعلق به قرن سیزدهم میلادی و مشرف به دریاچه دیده می گردد. در نقطه مقابل آن نیز قلعه و کلیسایی رومانیک نیز وجود دارد.

2. دریاچه ژنو

Lake Geneva

دریاچه ژنو (Lake Geneva) بزرگترین دریاچه در سوئیس به شمار می رود که جاذبه های بسیار زیادی را با کشور همسایه یعنی فرانسه شریک است. این دریاچه در بخش شمالی کوهستان آلپ قرار گرفته و حالت هلالی شکل دارد و به مقصدی ایده آل برای افراد مشهور و ثروتمند تبدیل شده است. فروشگاه های مجلل در خیابان های سنگ فرش شده ژنور قرار گرفته اند و کشتی های تفریحی نیز در نقاط مختلف دریاچه به چشم می خورد.

1. دریاچه لوسرن

Lake Lucerne

دریاچه لوسرن (Lake Lucerne) چهارمین دریاچه بزرگ سوئیس به شمار می رود که با وجود اینکه کوهستان های آلپ آن را فرا گرفته اما آب وهوای آن ملایم است. هنگامی که دریاچه مه آلود می گردد، فضایی خارق العاده شکل می گیرد و همین نیز آن را به مقصدی محبوب در کشور سوئیس تبدیل نموده است. هتل ها و استراحتگاه های متعدد را نیز می توان در نقاط متعدد سواحل این دریاچه مشاهده کرد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2150

به "زیباترین دریاچه های سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دریاچه های سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید