بهترین سوغاتی های تفلیس را از کدام فروشگاه ها بخریم؟

به گزارش نامیت، بهترین سوغاتی های تفلیس

تفلیس عظیم ترین و پایتخت کشور گرجستان و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین ما ایرانی هاست. جاذبه های گردشگری فراوان، هزینه نسبتا پایین سفر و آشپزی و غذاها و نوشیدنی های خوشمزه این شهر را به مقصدی محبوب تبدیل نموده است. یکی از دغدغه های هر مسافر خرید سوغاتی و یادگاری برای دوستان و عزیزان است. همه ما دوست داریم بهترین سوغاتی های تفلیس را برای دوستان و خانواده به یادگار بیاوریم که به بهترین شکل یادآور سفر شما به این شهر گرجی باشد. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم در خصوص بهترین سوغاتی های تفلیس و همین طور بهترین فروشگاه های سوغاتی فروشی در این شهر صحبت کنیم. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین سوغاتی های تفلیس را از کدام فروشگاه ها بخریم؟

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

از تفلیس چه سوغاتی هایی بخریم؟

شهر تفلیس و گرجستان در میانه دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و سال ها بخشی از شوروی سابق محسوب می شده و هنوز هم مردم شهر به روسی هم می توانند صحبت نمایند. همه این عوامل باعث شده تا فرهنگ این شهر تلفیقی از فرهنگ های شرق و غرب و آسیایی و اروپایی باشد که به زیبایی هر چه تمام تر در غذاها و صنایع دستی و سوغاتی های تفلیس نمود پیدا می نماید. اگر به دنبال سوغاتی خوراکی هستید در این شهر گزینه های متعددی خواهید داشت: انواع عسل، مرباهای محلی، نوعی شکلات به نام چورچوخلا و چای را می توانید خریداری کنید. اگر هم به دنبال سوغاتی های خاص و آنتیک هستید پیشنهادمان این است که به بازار خرده فروشان درای بریج (DRY BRDIGE) بروید. در این بازار می توانید انواع عتیقه جات و کالاهای آنتیک مثل دوربین های روسی، کتاب ها و مجلات قدیمی و … را پیدا کنید.

نکات خرید سوغاتی در تفلیس

خیلی از جهانگرد ها هم هستند که به دنبال سوغاتی های خاص و صنایع دستی و هنری مثل فرش ها و گلیم های دستبافت منطقه قفقاز هستند. البته این سوغاتی ها قیمت بالایی دارند، ولی در هر صورت اگر توان اقتصادی خرید آن را دارید و از نظر حمل بار هم مسئله ای ندارید این فرش ها و گلیم های دستبافت می توانند سوغاتی مناسبی باشند. در بازار درای بریج می توانید با کمی جستجو فرش ها و گلیم های زیبایی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

تفلیس شهری جالب و ترکیبی از سنت و مدرنیته است. امروزه صدها هنرمند و صنعتگر در سرتاسر تفلیس مغازه های خود را باز نموده اند. در هر کدام از این مغازه ها می توانید طیف متنوعی از صنایع دستی، آثار هنری و سوغاتی های تفلیس را با قیمتی مناسب خریداری کنید و همراه بیاورید. انواع محصولات و صنایع دستی تهیه شده از چرم، پشم، ابریشم، سفال و ….و همین طور بدلیجات و زیورآلات مختلف را می توانید در این فروشگاه ها تهیه کنید.

توصیه ای که در هنگام خرید سوغاتی های تفلیس به شما می کنیم این است که این سه مساله را حتما مد نظر قرار بدهید: آیا این محصول داخل گرجستان تهیه شده است؟ آیا کارِ دست است؟ و آیا قیمتش مناسب و مقرون به صرفه است؟ اگر می خواهید مثل یک مسافر حرفه ای سفر کنید لزومی ندارد بابت محصولی وارداتی (و احتمالا چینی) که در هر کشور و شهر دیگری هم می توانید تهیه کنید پول بپردازید. شما می خواهید بهترین سوغاتی های تفلیس و کشور گرجستان را بخرید. بنابراین باید بدانید که از کدام مغازه ها و فروشگاه ها می توانید اصیل ترین و بهترین سوغاتی های تفلیس را خریداری کنید. در ادامه چند مورد از بهترین فروشگاه های سوغاتی فروشی را به شما معرفی می کنیم.

میدان بازار | Meidan Bazaar

میدان بازار در قلب منطقه تاریخی و قدیمی تفلیس قرار گرفته و یک بازار سنتی و سرپوشیده است که با راسته ها و میدانگاه های کوچکش شما را به یاد بازارهای سنتی خودمان می اندازد. در این بازار می توانید بهترین سوغاتی های تفلیس را خریداری کنید: زیورآلات و بدلیجات دست ساز و سنتی، نوشیدنی های محلی، شیرینی ها و شکلات های سنتی، صنایع دستی و آثار هنری و سوغاتی های مختلف را می توانی در این بازار خریداری کنید. با پرسه زدن در این بازار سنتی می توانید با حال و هوا و سبک زندگی سنتی مردم گرجستا و تفلیس به خوبی آشنا شوید و صد البته بهترین سوغاتی های تفلیس را هم برای عزیزانتان به یادگار بیاورید.

بازار خرده فروشان درای بریج | Dry Bridge Flea Market

یکی از بهترین و کامل ترین مکان ها برای خرید سوغاتی های تفلیس بازار درای بریج است که در منطقه قدیمی و تاریخی تفلیس و در نزدیکی پلی به نام درای بریج قرار گرفته است. این بازار همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر باز است و در این بازار می توانید بهترین و خاص ترین سوغاتی های تفلیس را خریداری کنید. در بازار درای بریج از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توانید پیدا کنید: از جواهرآلات عتیقه و قدیمی گرفته تا نقره جات، تابلوهای نقاشی، لیوان ها و ظرف و ظروف سنتی گرجی،کتاب، سفال، کلاه، چاقو، فندک و …..حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید صرفا تماشا و پرسه زدن در این بازار می تواند برایتان بسیار جذاب و جالب باشد.

نکته: اگر به این بازار رفتید حتما روی مهارت چانه زنی تان کار کنید تا بتوانید خریدهایی بسیار خوب با قیمتی مقرون به صرفه و ارزان داشته باشید.

گالری 27 | Gallery 27

یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید سوغاتی های تفلیس فروشگاه گالری 27 است. این فروشگاه در خیابان بتلمی قرار گرفته و از ساعت 11 صبح لغایت 8 شب باز است. این مکان توسط هنرمند خوش ذوق و با استعداد تفلیسی به نام نینو کواویلاشویلی مدیریت می گردد و یکی از بهترین بوتیک های شهر برای خرید سوغاتی است. نینو از فضای وسیع این فروشگاه استفاده نموده تا آثار هنری و صنایع دستی بیش از 100 هنرمند محلی را در معرض نمایش و فروش قرار بدهد. در این فروشگاه می توانید روسری های ابریشمی، رومیزی ها و پارچه های سنتی که با دست نقاشی شده اند، پارچه های چهل تکه، تابلو و دیوارکوب، نقاشی ها، دستبند و … را پیدا کنید و به عنوان سوغات همراه بیاورید.

مغازه های حیاط فابریکا | Fabrika Courtyard Shops

در سفر به تفلیس احتمالا گذرتان زیاد به فابریکا خواهد افتاد. فابریکا در واقع یک هاستل است که داخل یک کارخانه نخ ریسی زمان شوروی ساخته شده است. اما علاوه بر هاستل، کافه، رستوران و در حیاط آن هم دستفروش های زیادی به فروش آثار هنری و سوغاتی های تفلیس مشغولند. این مکان برای بک پکرها و جوانان ماجراجویی که به دنبال سوغاتی های ناب و خاص هستند بسیار مناسب است. گیوه ها و کفش های دستبافت سنتی گرجی، نقاشی ها و زیورآلات زیبا و دست سازرا می توانید را در این مکان پیدا کنید و به عنوان سوغات برای عزیزانتان خریداری کنید. جالب است بدانید که غرفه های موجود در حیاط فابریکا بیشتر شبیه به کارگاه هستند و خودِ هنرمند هم در حال ساخت آثارش است. بنابراین می توانید گفتگویی محبت آمیز با هنرمندان هم داشته باشید و از نزدیک شاهد کار آن ها باشید.

خورجین | KHURJINI

اگر دوست دارید شیرینی و سوغاتی های خوراکی را به یادگار ببرید پیشنهادمان فروشگاه خورجین یا خورجینی است. این مغازه کوچک در خیابان کوته آبخازی قرار گرفته و طیف متنوعی از خوراکی ها و شیرینی های مشهور تفلیس و گرجستان مثل ادویه های مختلف، چاچا، چورچوخا، انواع مرباهای محلی، عسل، کمپوت، انواع پنیر و چای را می توانید در این مکان خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم در این فروشگاه کمی شنبلیله آبی (blue fenugreek) را هم خریداری کنید که یکی از ادویه های خاص و عجیب در آشپزی گرجی به شمار می رود.

منبع: holidayme.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 820

به "بهترین سوغاتی های تفلیس را از کدام فروشگاه ها بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سوغاتی های تفلیس را از کدام فروشگاه ها بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید