بهترین فستیوال ها در شانگهای چین

به گزارش نامیت، شهر مدرن، سریع و جهانی شانگهای، همچنین یک شهر ایده آل برای لذت بردن از منظره ای رنگارنگ از جشنواره ها و رویدادهای سنتی چین است. شانگهای قدیمی و فرهنگ سنتی چینی در زیر بناهای مرتفع و مدرن شهر به چشم می خورند و رشد می کنند. جشنواره های سنتی دست در دست هم با جشنواره های مدرن یا غربی مانند کریسمس یا هالووین برگزار می شوند. در این مطلب نگاهی دقیق تر نسبت به جشنواره ها و فستیوال هایی داریم که در شانگهای از اهمیت و محبوبیت خوبی برخوردار هستند. در ادامه همراه با ما باشید.

بهترین فستیوال ها در شانگهای چین

1. سال نوی چینی

Chinese New Year

تاریخ: ماه ژانویه - 5 روز

واضح ترین و مهم ترین جشن سنتی در شانگهای، سال نوی چینی است. طبق زودیاک چینی، هر سال با شخصیت حیوان متفاوتی جشن گرفته می شود و سال 2023 میلادی نیز سال خرگوش است. سال نوی چینی آرام ترین زمان سال در شهر به شمار می رود و این به معنای آن است که بسیاری از مغازه ها و رستوران ها برای 5 روز تعطیلات بسته هستند.

از آنجا که بیشتر شهروندان به خانه های خود در استان های همجوار سفر می کنند، شهر شانگهای بسیار خلوت و آرام می شود و به شما این فرصت را می دهد تا در طول چند روز، از جاذبه های مختلف این شهر دیدن کنید. اولین روز این تعطیلات پنج روزه سال نوی چینی، با آتش بازی های پر جنب و جوش به هنگام شب همراه می شود که بسیار زیبا و دیدنیی به نظر می رسد. پایکوبی اژدهایان در خیابان ها، فانوس های قرمز و دیگر تزئینات نیز در گوشه و کنار شهر و معابد به چشم می خورند.

2. تعطیلات روز ملی

National Day Holiday

تاریخ: 1 اکتبر - 7 روز

تعطیلات روز ملی (National Day Holiday) که از آن به عنوان هفته طلایی در شانگهای یاد می شود و هر ساله در اول ماه اکتبر جشن گرفته می شود. در این روز، دولت برنامه هایی کاملی از جشن های عمومی از جمله آتش بازی های معروف را برگزار می کند. این تعطیلات فرصتی عالی برای حضور در شانگهای و مشاهده کرد جشن های باشکوهی است که در طول چند روز برگزار می شوند.

به هنگام غروب نیز مردم در مسیر جاده نانجینگ قدم می زنند تا برای آتش بازی در Bund گردهم جمع شوند. فضای اینجا بسیار پرشور و شاد است و در آنجا می توانید از غذاهای خاص یا موسیقی زنده که در سطح شهر پخش می شود، لذت ببرید.

3. جشنواره های موسیقی

Music Festivals

تاریخ: ماه آوریل - مه - سپتامبر

شانگهای به سرعت در حال تبدیل شدن به مکانی پر از جنب و جوش و محل برگزاری برخی از جشنواره های موسیقی بین المللی و برجسته است. از جمله این جشنواره های درخشان نیز می توان به جشنواره استرابری (Strawberry Festival) اشاره کرد که در انتهای ماه آوریل و اوایل ماه مه به صورت سالیانه برگزار می شود. جشنواره Concrete and Grass در میانه ماه سپتامبر، جشنواره MIDI در اوایل ماه مه و همچنین دیگر فستیوال های محلی در همه ژانرهای موسیقی را می توان در شهر شانگهای مشاهده کرد.

4. جشنواره بین المللی چای

International Tea Festival

تاریخ: آوریل یا مه - 4 روز

جشنواره بین المللی چای (International Tea Festival) رویدادی بسیار بزرگ و برجسته برای طرفداران چای به شمار می رود. این رویداد از اوایل دهه 90 میلادی آغاز به کار کرد و یک گردهمایی بسیار مشهور جهانی از عاشقان چای و تجار به شمار می رود. در این میان، هزاران گردشگر نیز در این جشنواره شرکت می کنند تا از این نوشیدنی های خوشمزه بنوشند. در اینجا می توان انواع چای های مختلف را که با آداب و رسوم سرو می شوند، مشاهده کرد و نوشید.

5. جشنواره شکوفه های هلو

Peach Blossom Festival

تاریخ: اواخر مارس تا اوایل آوریل

به طور معمول نانجینگ بیشتر به خاطر شکوفه های هلوی خودش معروفیت دارد اما شانگهای نیز توانسته با شکوفه های بهاری توجه گردشگران را جلب کند. پارک های بسیار زیادی در شانگهای وجود دارند که فضای سبز شهر را بسیار برجسته می کنند و در طی فصل بهار نیز این پارک ها به جاذبه ای درخشان برای علاقه مندان به شکوفه های هلو تبدیل می شوند. جشنواره شکوفه های هلو (Peach Blossom Festival) در نقاط مختلف و پارک های متعدد شهر شانگهای برگزار می شود.

6. جشنواره معبد لونگوآ

Longhua Temple Fair

تاریخ: ماه آوریل - یک روز

معبد لونگوآ قدیمی ترین معبد در شهر شانگهای به شمار می رود و در ماه آوریل نیز یکی از سنتی ترین فستیوال ها یعنی جشنواره معبد لونگوآ (Longhua Temple Fair) را برگزار می کند. این یک رسم 400 ساله است که در آن می توانید نمایش های عامیانه، پایکوبی های سنتی، آیین های مذهبی و غیره را مشاهده کرد. علاوه بر این می توان از غذاهای محلی موجود در اینجا لذت برد و سوغاتی های سنتی را خریداری کرد. با توجه به زمان برگزاری جشنواره نیز می توان از دیدنی شکوفه های هلو نیز لذت برد.

7. کریسمس

تاریخ: 25 دسامبر

در طول سال ها، کریسمس در شانگهای بسیار محبوب شده است. این جشن غربی از طریق مردم شانگهای به طور گسترده پذیرفته شده و در اواخر هر سال میلادی نیز بازارهای کریسمسی متعددی برپا می شوند و بزرگترین بازار نیز Christkindlmarkt است. مردم توجه خاصی نسبت به این جشن دارند و روز به روز نیز علاقه مندان به آن افزایش پیدا می کند.

منبع: فوت و فن / chinahighlights.com
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2162

به "بهترین فستیوال ها در شانگهای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فستیوال ها در شانگهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید