تاکید دادستان بر حفظ حریم مسجد جامع تاریخی ورامین

به گزارش نامیت، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاکید دادستان بر حفظ حریم مسجد جامع تاریخی ورامین مشاهده می گردد.

تاکید دادستان بر حفظ حریم مسجد جامع تاریخی ورامین

مسجد جامع ورامین با حمایت دادستانی در امان می ماند؟

ژیلا خدادی با اشاره به حضور علی رضا شمس، دادستان ورامین در مسجد جامع این شهر گفت: پس از بازدید میدانی دادستانی؛ مسائل مطرح شده پیرامون آسیب به حریم بصری و همچنین پاکسازی معتادان متهاجر از اطراف مسجد جامع ورامین آنالیز شد و دادستانی بر اجرای مصوبات قانونی در مورد صیانت از میراث فرهنگی و تامین امنیت گردشگران در این شهرستان تاکید نمود.

بیشتر بخوانیدمسجد جامع ورامین | نمونه زیبایی از مساجد ایرانی

او اضافه نمود: با پیشنهاد دادستان شهرستان ورامین مقرر شد تا تصمیم گیری در نحوه صیانت از حریم و عرصه مسجد تاریخی جامع ورامین با حضور دستگاه های متولی در جلسه تامین شهرستان مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

بیش از یک سال گذشته یعنی در اردیبهشت 1398 و مدتی بعد از شروع محوطه سازی در اطراف مسجد جامع ورامین که هشدارهای زیادی از سوی فعالان میراث فرهنگی به دنبال داشت، قطع درختان در اطراف مسجد جامع ورامین 700 ساله ورامین نیز رخ داد.

حسین کاغذلو، فرماندار ورامین گفته بود؛ قطع 12 درخت با مصوبه کمیته قطع اشجار شهرستان اجرا شده است او در آن موقع حتی محوطه سازی مسجد جامع را عامل دیگر قطع این درختان دانسته بود.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 979

به "تاکید دادستان بر حفظ حریم مسجد جامع تاریخی ورامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دادستان بر حفظ حریم مسجد جامع تاریخی ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید