تبدیل شهر سهرورد به یکی از قطبهای گردشگری مذهبی استان زنجان

به گزارش نامیت، میراث آریا/ براساس گزارش های منتشر شده، تبدیل شهر سهرورد به یکی از قطبهای گردشگری مذهبی استان زنجان صورت می پذیرد.

تبدیل شهر سهرورد به یکی از قطبهای گردشگری مذهبی استان زنجان

سید سعید صفوی در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر با اشاره به ظرفیت بالای شهر سهرورد بیان نمود: سهرورد شهری است که بواسطه شیخ اشراق بخشی از فلسفه جهان در آن بوجود آمده است اما متأسفانه آن چنان که باید و شاید به جهان شناسانده نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان بر لزوم استفاده از ظرفیت های شهر سهرورد در حوزه جهانگردی بخصوص در حوزه جهانی تأکید کرد و اضافه کرد: این شهر ظرفیت فوق العاده ای برای جذب جهانگرد و رونق مالی دارد که باید با راهکارهای اصولی از آن استفاده گردد.

او اضافه کرد: در صورتیکه از ظرفیت های شهر سهرورد به نحو احسن استفاده گردد، در آینده نزدیک این منطقه به عنوان یکی از قطب های بزرگ جهانگردی و زیارتی مطرح خواهد شد که تحقق این امر نیازمند همکاری مردم و مجموعه مدیریت شهری ازجمله شورا و شهرداری است.

صفوی بعلاوه به بحث پرداخت تسهیلات به هنرمندان از سوی وزارت میراث فرهنگی نیز اشاره نمود و گفت: محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد، اما انتظار داریم تا شورای شهر و شهرداری اطلاع رسانی خوبی در این باره انجام دهند تا فرصت استفاده هنرمندان صنایع دستی از این تسهیلات فراهم گردد.

در این جلسه اعضای شورا و شهردار نیز به ارائه پیشنهادات خود در ارتباط با استفاده از ظرفیت شهر سهرورد و همکاری بیشتر با میراث فرهنگی ارائه کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2066

به "تبدیل شهر سهرورد به یکی از قطبهای گردشگری مذهبی استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شهر سهرورد به یکی از قطبهای گردشگری مذهبی استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید