ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی با افزایش اشتغال مولد و پایدار در استانها

به گزارش نامیت، تفاهم نامه همکاری میان جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه های پژوهش، آموزش و ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی منعقد شد.

ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی با افزایش اشتغال مولد و پایدار در استانها

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، تفاهم نامه همکاری میان جهاددانشگاهی قم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه های پژوهش، آموزش و ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی منعقد شد.

این تفاهم نامه نظر به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی، افزایش اشتغال مولد و پایدار و بهبود فضای کسب وکار و توسعه منابع انسانی و به منظور ارتقاء سطح دانش، مهارت و افزایش بهره وری مدیران و کارمندان، بین جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم امضا شد.

موضوع این تفاهم نامه گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با توجه به توان و ظرفیت جهاددانشگاهی در جهت توان افزایی جامعه هدف حوزه های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در مرحله اول جهاددانشگاهی دوره های آموزشی و ترویجی را با هدف توانمندسازی تعاونی ها آغاز کرده که در این راستا دو کارگاه بازاریابی و فروش در رکود اقتصادی و چرخه بهره وری برای تعاونی های استان برگزار شده است.

از بندهای موضوع این تفاهم نامه می توان به شناسایی و معرفی زمینه ها و فرصت های اشتغال، کارآفرینی و تجاری سازی در بخش تعاون، همکاری در آموزش و توانمندسازی تعاونی های موجود با اولویت تعاونی های دانش بنیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و تلاش جهت رفع مسائل آن ها و شناسایی و معرفی کارآفرینان و نوآوران دانشگاهی و حمایت از آن ها، شناسایی و معرفی کارآفرینان و نوآوران دانشگاهی و حمایت از آن ها و شناسایی ایده های کسب وکار دانشجویان و دانش آموختگان و هدایت آن ها به سمت ایجاد شرکت های تعاونی اشاره کرد.

بر اساس این تفاهم نامه دوطرف در زمینه هایی از قبیل انجام مطالعات بهبود فضای کسب وکار و اجرای برنامه های ارتقای شاخص های کلیدی بازار کار، انجام پژوهش های حوزه اشتغال، کارآفرینی، تعاون و رفاه اجتماعی با رویکرد اشتغال پایدار، ارتقاء کمی و کیفی آموزش ها و مشاوره های کارآفرینی، تربیت نیروی کار متخصص و ماهر متقاضی کار در خارج کشور و پژوهش و الگوسازی مشاغل خرد و خانگی بازار محور همکاری مشترک خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 793

به "ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی با افزایش اشتغال مولد و پایدار در استانها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی با افزایش اشتغال مولد و پایدار در استانها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید