تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان در روز ملی اهدای کتاب

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لوح تقدیر کتابخانه آوتیک ایساهاکیان ایروان به پاس همکاری های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و اهدای کتاب به این کتابخانه، به سیدحسین طباطبایی، رایزن فرهنگی کشورمان اعطاء شد.

تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان در روز ملی اهدای کتاب

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در این مراسم که در محل ساختمان مرکزی کتابخانه آوتیک ایساهاکیان ایروان برگزار گردید، هاسمیک کاراپتیان، رییس کتابخانه ایساهاکیان ایروان ضمن ارج نهادن به همکاری های این کتابخانه با رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان طی سال های گذشته و با اشاره به برنامه اخیر رونمایی از آثار ادبیات معاصر ایران، اظهار امیدواری کرد این فرایند همکاری بیش از پیش گسترش یابد.

طباطبایی در سخنانی با ارج نهادن ابتکار زیبای در نظر دریافت روزی در سال به عنوان روز ملی اهدای کتاب، آن هم همزمان با روز تولد هوانس تومانیان شاعر عظیم ارمنی، این اقدام را نشانه ای از ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی برای مردم با فرهنگ و متمدن ارمنستان دانست و از عزم جدی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برای حضور مؤثرتر در عرصه کتاب و ادبیات در این کشور اطلاع داد.

وی با اشاره به صندلی مهم مترجمین در معرفی فرهنگ و ادبیات کشورها به یکدیگر، گسترش ترجمه آثار ادبی دو کشور ایران و ارمنستان به زبان های یکدیگر را از مهم ترین راه های تعمیق مناسبات همه جانبه دو کشور دوست و همسایه خواند.

حسن ختام، سخنان رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان، قرائت فرازهائی از منظومه معروف آختامار هوانس تومانیان به زبان های فارسی و ارمنی بود که مورد استقبال مخاطبین نهاده شد.

لازم به ذکر است؛ از سال 2008 میلادی و به ابتکار رییس پیشین اتحادیه نویسندگان ارمنستان لئون آنانیان، روز 19 فوریه مصادف با سالروز تولد هوانس تومانیان شاعر عظیم ارمنی، به عنوان روز اهداء کتاب نامگذاری شده و در تقویم مناسبت های ملی ارمنستان نهاده شده است. به همین مناسبت، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی ارمنستان هرساله روز 19 فوریه شور و حالی دیگر دارند و شمار زیادی کتاب از سوی افراد مختلف به کتابخانه ها و یا دیگر افراد اهداء می گردد.

سال جاری نیز با وجود بعضی محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، کتابفروشی ها، بنگاه های نشر، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی ایروان و دیگر شهرهای ارمنستان، در روز 19 فوریه شاهد برگزاری برنامه های مختلف و متنوع اهدی کتاب بودند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1444

به "تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان در روز ملی اهدای کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان در روز ملی اهدای کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید