جشنواره خوارزمی مرجعیت علمی کشور را محقق می نماید

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز (سه شنبه 9 اسفند ماه) در سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی که در مرکز همایش های صداوسیما برگزار گردید، ضمن تشکر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: باید از رئیس جمهور تشکر ویژه داشته باشم چرا که به طور میانگین ماهانه حداقل یک جلسه را به حوزه آموزش عالی و وزارت علوم اختصاص داده است.

جشنواره خوارزمی مرجعیت علمی کشور را محقق می نماید

وی با تاکید بر اینکه ریاست جمهور به علم، فناوری و نوآوری توجه ویژه داشته و دارد، اعلام کرد: پنج اولویت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دوره در نظر گرفتیم و تمام کوشش خود را خواهیم کرد که این موارد را محقق کنیم.

زلفی گل اولویت اول وزارتخانه را مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری دانست و گفت: اولویت دوم، آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند، اولویت سوم نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، اولویت چهارم، شاگرد، فناور و نوآور پروری و در نهایت اولویت پنجم، فراوری خدمت، ثروت و سرمایه از دانش است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برگزاری این جشنواره ها و المپیادهای علمی در راستای تحقق دو اولویت از این موارد است. اول آنکه با انتخاب دانشمندان و اندیشمندان در این جشنواره ها، مرجعیت علمی خود را محقق می کنیم و نشان می دهیم قدر آنها که برای پیشرفت علم و فناوری کوشش می نمایند را می دانیم.

وی توضیح داد: دوم آنکه با برگزاری این جشنواره ها فرهنگ سازی می کنیم که یکی از سرمایه های ارزشمند کشور، سرمایه انسانی است. همه کسانی که انتخاب می شوند سرمایه های نمادین کشور هستند، یعنی کسانی که در هر جایگاهی قرار بگیرند به آن وجاهت می بخشند. بنابراین برگزاری چنین جشنواره های بسیار حائز اهمیت است.

زلفی گل اعلام کرد: با یاری علم می توان کارهایی را انجام داد که بدون آن انجام ممکن نیست و می توان نقاطی را دید که بدون علم تماشا آنها مقدور نیست. اگر اولویت اول کشور ما علم است باید به همان مقدار در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: البته خوشبختانه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این حوزه دارد. باید قدر این فرصت را بدانیم و از ظرفیت بزرگ موجود برای پیشرفت بیش از پیش، نهایت بهره را ببریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2144

به "جشنواره خوارزمی مرجعیت علمی کشور را محقق می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "جشنواره خوارزمی مرجعیت علمی کشور را محقق می نماید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره خوارزمی مرجعیت علمی کشور را محقق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید