حداکثر سرعت خودرو کاهش پیدا کرد؛ قانون تازه پاریس برای رانندگان

به گزارش نامیت، با توجه به تصمیم اخیر مقامات فرانسوی در پی قانون تازه پاریس برای رانندگان در خیابان های این شهر، حداکثر سرعت خودرو کاهش پیدا کرد.

حداکثر سرعت خودرو کاهش پیدا کرد؛ قانون تازه پاریس برای رانندگان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خبرنگاران - مقامات پاریس تصمیم گرفته اند حداکثر سرعت مجاز رانندگی را در بخش اعظمی از منطقه ها این شهر عظیم اروپایی به 19 مایل یا 30 کیلومتر کاهش دهند.

این قانون از 31 آگوست 2021 اجرایی شده و کلیه رانندگان ملزم به رعایت آن هستند. هدف از اتخاذ چنین تصمیمی کاهش تصادفات، افزایش ایمنی و کاستن از اندازه آلودگی صوتی اعلام شده است.

قانون تازه محدودیت سرعت در پاریس، بخشی از طرحی است که شهردار این شهر در راستای کاهش اشغال فضای شهری به وسیله خودروها ارائه نموده است. بد نیست بدانید این محدودیت سرعت تازه نبوده و از چندی قبل در حدود 60 درصد از منطقه ها مختلف پاریس اعمال می گردد؛ ضمن اینکه تعدادی از بلوارها یک طرفه شده و تعدادی دیگر به محل تردد عابرین پیاده تبدیل شده اند.

چنانچه راننده ای از سرعت مجاز معین شده تخطی کند، علاوه بر صدور جریمه دو نمره منفی هم برای وی در نظر گرفته می گردد. بلوار معروف پریفریک (Peripherique) از این محدودیت سرعت مستثنی شده و رانندگان می توانند تا 70 کیلومتر در ساعت با خودروی خود در آن رانندگی نمایند. به غیر از این چند بلوار و خیابان دیگر از جمله خیابان شانزلیزه دارای سرعت مجازی بیشتر از 30 کیلومتر در ساعت است.

هدف: ارتقای حمل و نقل نرم

یکی از مقامات شهرداری پاریس در مصاحبه با FranceInfo گفته ایجاد محدودیت سرعت، بخشی از سیاست تحول در فضای عمومی شهر است. وی هدف اصلی این سیاست را ارتقای حمل و نقل نرم - که شامل پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از سرویس های عمومی به جای خودروهای شخصی می گردد - اعلام نموده است.

ناگفته نماند قانون محدودیت سرعت به غیر از پاریس، در تقریبا 200 شهر دیگر فرانسه اجرا می گردد. لیون هم که سومین شهر عظیم این کشور به تعداد می رود، سال آینده به این جمع اضافه خواهد شد.

در حال حاضر چند کشور اروپایی دیگر هم رویه مشابهی در پیش گرفته و برای سرعت مجاز داخل شهر ارقام پایینی را معین نموده اند که از جمله آنها باید به هلند و اسپانیا اشاره کنیم. در لندن هم در بعضی منطقه ها محدودیت سرعت 32 کیلومتر در ساعت معین شده است.

به گزارش دیجیاتو به نقل از موتور 1، با توجه به شرایط موجود در کشورهای اروپایی، چنانچه دست بر قضا گذرتان به یکی از این شهرها افتاد، بهتر است از قبل درباره قوانین هدایت و رانندگی و محدودیت سرعت هر کدام از آنها تحقیق کنید تا با برگه جریمه روبرو نشوید!

منبع: بیت ران
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1712

به "حداکثر سرعت خودرو کاهش پیدا کرد؛ قانون تازه پاریس برای رانندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداکثر سرعت خودرو کاهش پیدا کرد؛ قانون تازه پاریس برای رانندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید