خبرنگاران مسدود سازی یک درگاه جعلی بانکی

به گزارش نامیت، کیش- خبرنگاران- رئیس پلیس فتا کیش از مسدودسازی یک درگاه جعلی بانکی که به سرقت اطلاعات بانکی کیشوندان می پرداخت، اطلاع داد.

خبرنگاران مسدود سازی یک درگاه جعلی بانکی

سرهنگ محمدرضا رضایی در تشریح جزئیات کلاهبرداری این گروه گفت: چندی پیش تعدادی از کاربران فضای مجازی سطح جزیره کیش با مراجعه به این پلیس اظهار نمودند که پیغامکی با مضمون کاربر گرامی، آگهی شما لحظاتی پیش با موفقیت ثبت شد. جهت تمدید آگهی خود نیز باید (10000 ریال) پرداخت نمایید. در غیر این صورت آگهی شما تا دقایقی دیگر از سایت حذف می گردد، دریافت نموده اند.

وی در ادامه اضافه نمود: کلاهبرداران بیشتر قربانیان خود را از کاربرانی که فعالیت بیشتری در سایت های خرید و فروش اجناس نو و دست دوم داشتند در سطح جزیره کیش انتخاب نموده بودند.

سرهنگ رضایی با اشاره به این که لینک های ارسال شده به وسیله پیغامک و با شماره تلفن همراه، قربانیان را به درگاه های جعلی بانکی ارجاع می داد و از این طریق اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد می کردند، گفت: این نوع کلاهبرداری فیشینگ نامیده می گردد که کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی بر روی لینک ارسالی به قربانیان از جعلی بودن درگاه مذکور اطمینان حاصل نموده و برابر دستور مقام محترم قضایی اقدامات لازم در مورد مسدودسازی این سایت صورت پذیرفت.

سرهنگ رضایی با هشدار به کیشوندان و کاربران فضای مجازی تاکید نمود: همشهریان باید به هشدارهای پلیسی توجه بیشتری داشته باشند و قبل از کلیک کردن بر روی هرگونه لینک ارسالی در شبکه های اجتماعی و یا به وسیله پیغامک، ابتدا از فرستنده پیغام و قبل از هرگونه خرید اینترنتی از جعلی نبودن درگاه بانکی اطمینان حاصل نمایند و هوشیار باشند که تمامی سایت های معتبر برای اطلاع رسانی به کاربران خود با سرشماره های اختصاصی خود این کار را انجام می دهند.

رئیس پلیس فتا کیش درپایان با اشاره به خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره، خاطر نشان کرد: همشهریان می توانند هر گونه مشاوره و هدایت را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1013

به "خبرنگاران مسدود سازی یک درگاه جعلی بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسدود سازی یک درگاه جعلی بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید