خواص هلو، سوپر میوه سرشار از پتاسیم را بشناسید

به گزارش نامیت، هلو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی فراوان ازجمله ویتامین B، پتاسیم و آهن است.

خواص هلو، سوپر میوه سرشار از پتاسیم را بشناسید

یک عدد هلوی کوچک، می تواند 15 درصد از ویتامین C روزانه موردنیاز بدن تان را تامین کند. خواص هلو در مراقبت از پوست و استحکام استخوان ها بسیار موثر است. در این مطلب خبرنگاران شما را با خواص هلو برای سلامتی و حقایق جالب در خصوص آن آشنا می نماید.

خواص هلو برای سلامتی بدن

بنا بر آنالیز ها، تعیین شده که هلو، خواص حیرت انگیز بی شماری دارد. در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که هلو سرشار از ترکیبات فنولی و کاروتنوئید است و این مواد ضد تومور و ضد سرطان هستند. در تحقیقی دیگر آمده است، این میوه می تواند در مبارزه با انواع سرطان ها مانند سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان روده، موثر باشد.

درمان دیابت

هلو به علت اینکه میزان فیبر زیادی دارد، از سطح قند خون بسیار کاسته و از خطر ابتلا به دیابت نوع 1، پیشگیری می نماید. هلو بعلاوه دارای شاخص گلیسمی کم 26 تا 55 است و میوه مناسبی برای افراد مبتلابه دیابت به شمار میرود.

بهبود سلامت قلب

خواص هلو برای بهبود سلامت قلب بسیار موثر است. در پی تحقیقی در دانشگاه کالیفرنیا تعیین شد که ترکیبات فنولی موجود در پوست و گوشت هلو، از کلسترول بد خون می کاهد و کلسترول خوب را افزایش می دهد. به همین علت، شرایط قلب و عروق در شرایط مطلوبی قرار می گیرد و فرد را از ابتلا به بیماری های قلبی دور نگه می دارد.

یاری به هضم غذا

هلو به علت دارا بودن ویژگی های قلیایی و فیبر، می تواند سلامت دستگاه گوارش را تضمین کند. فیبر رژیمی در هلوها، آب را جذب و از اختلال های معده مانند یبوست، اسهال، زخم معده، ورم معده و جنبش های نامنظم روده پیشگیری می نماید.

حفظ سلامت سیستم عصبی

یکی از مهم ترین خواص هلو یاری به سلامت سیستم عصبی است. وجود منیزیم در هلو به پیشگیری از اضطراب و نگرانی در بدن یاری می نماید و سیستم عصبی را آرام نگه می دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص هلو می توان گفت که این میوه، سرشار از اسید اسکوربیک و روی است و به عملکرد طبیعی بدن و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. هلو می تواند در درمان جراحت ها موثر باشد و به علت وجود آنتی اکسیدان در آن، عفونت ها را درمان و از شیوع یا شدت بیماری هایی چون سرماخوردگی، مالاریا، ذات الریه و اسهال پیشگیری می نماید.

ویژگی های ضد پیری

هلو سرشار از ماده معدنی روی است و این ماده، ویژگی های ضد پیری دارد. مصرف خوراکی های سرشار از روی، مانند هلو، فراوری پادتن در بدن را افزایش می دهد و از صدمات سلولی ناشی از رادیکال های آزاد می کاهد.

بهبود سلامت دندان و استخوان

فسفر و کلسیم موجود در هلو، به تقویت استخوان ها و دندان یاری می نماید و باعث حفظ یا بازسازی بافت های بدن می گردد. بعلاوه فسفر می تواند از انواع بیماری های استخوانی مانند کلسیم زدایی که منجر به پوکی استخوان، به ویژه در زنان یائسه می گردد، جلوگیری کند.

سم زدایی بدن

هلو برای پاک سازی و سم زدایی بدن مفید است و می تواند سموم مضر را از کبد و کلیه ها خارج کند. در تحقیقی تعیین شد، عصاره هلو می تواند اثرات محافظتی روی کبد داشته باشد و در درمان سمیت کبد ناشی از درمان های طولانی مدت بیماری هایی مانند میگرن، سل و دیابت موثر باشد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 5 کمبود علتی برای بی حسی و گزگز دست و پاها را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2019

به "خواص هلو، سوپر میوه سرشار از پتاسیم را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص هلو، سوپر میوه سرشار از پتاسیم را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید