خودروی پرنده در اسلواکی اجازه پرواز گرفت

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک خودروی پرنده که می تواند در ارتفاع بیش از 8 هزار فوتی زمین با سرعت بیش از 100 مایل برساعت پرواز کند، یک گام به عرضه تجاری نزدیک شده است.

خودروی پرنده در اسلواکی اجازه پرواز گرفت

این وسیله نقلیه دو حالتی که ایرکار(Air Car) نام گرفته می تواند در کمتر از 3 دقیقه از یک خودروی جاده ای به هواپیما تبدیل گردد و اکنون نیز پس از گذراندن تست های ایمنی در اسلواکی اجازه رسمی پرواز دریافت نموده است.

ایرکار پس از تکمیل بیش از 200 فرایند بلند شدن از زمین و فرود طی 70 ساعت پرواز آزمایشی بر اساس استانداردهای آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA)، این اجازه رسمی را دریافت نموده است.

توسعه دهندگان این خودروی پرنده اعلام نموده اند در تست ها عملکرد وسیله نقلیه در مانورها و بعلاوه کل مدت زمان پرواز آنالیز شده است. به گفته آنها این وسیله نقلیه بدون یاری خلبان از زمین بلند شده و فرود آمده است.

هنوز قیمت این وسیله نقلیه نوآورانه اعلام نشده اما پیش بینی می گردد سال آینده در جاده ها و آسمان پرواز کند.

استفان کلاین مخترع ایرکار و رهبر تیم توسعه آن می گوید: دریافت گواهینامه این وسیله نقلیه جهت را برای فراوری انبوه نخستین خودروهای پرنده هموار می نماید. این گواهینامه رسمی است و در حقیقت تاییدیه نهایی بر توانایی شرکت ما برای تغییر صنعت سفر است.

این وسیله نقلیه که قادر به حمل دونفر است ، مجهز به موتور بی ام دبلیو است و از بنزین به عنوان سوخت استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1920

به "خودروی پرنده در اسلواکی اجازه پرواز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی پرنده در اسلواکی اجازه پرواز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید