زنده گیری یک حلقه شترمار در منزل مسکونی

به گزارش نامیت، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: یک حلقه شترمار که در منزل یکی از شهروندان گرفتار شده بود در دامن طبیعت رها شد.

زنده گیری یک حلقه شترمار در منزل مسکونی

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد انور هاشم زهی شنبه 24 خرداد اضافه نمود: محیط بانان این اداره با همکاری ماموران آتش نشانی یک حلقه مار از گونه شترمار را درمنزل یکی از شهروندان ایرانشهری زنده گیری کردند که پس از آنالیز و بیومتری و اطمینان از سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت، در زیستگاه و دامان مهربان طبیعت رهاسازی شد.

وی ادامه داد: این نوع مار بیشتر در مناطق گرمسیر و بیابانی زیست می نماید. با توجه به افزایش دما احتمال رویت این گونه مار در نزدیکی شهرها و مناطق مسکونی افزایش می یابد. طول بدن این مار رها شده در طبیعت حدود 130 سانتی متر است. این گونه از مارها غیرسمی هستند و لذا شهروندان در برخورد با این گونه ارزشمند بلافاصله با آتش نشانی برای زنده گیری تماس حاصل نمایند.

هاشم زهی گفت: مشخصات ظاهری این گونه مار به رنگ نخودی، خاکستری و قهوه ای روشن متمایل به زیتونی باخال های چند ضلعی تیره است و در مناطق صحرایی و نیمه خشک و بوته زارها زندگی میکند.

وی اعلام کرد: پراکنش جمعیتی این گونه مار در ایران، آسیای میانه و کشورهای آفریقایی است. ضمن این که از 76 گونه ماری که در کشور شناسایی شده 37 گونه در سیستان و بلوچستان زیست می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 942

به "زنده گیری یک حلقه شترمار در منزل مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنده گیری یک حلقه شترمار در منزل مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید