برترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی و خارجی کدام است؟

به گزارش نامیت، لکه های تیره روی پوست به علت فراوری بیش از حد ملانین ایجاد می شوند. این لکه ها معمولا در مناطقی از پوست که در معرض نور خورشید هستند، دیده می شوند. استفاده از کرم ضدآفتاب از ایجاد لکه های تیره جلوگیری می نماید. بعلاوه برخی از ضدآفتاب ها حاوی ترکیبات ضدلک هستند و باعث روشن تر شدن نواحی تیره پوست می شوند. در این مقاله از خبرنگاران مگ با برترین ضد آفتاب ضد لک و نحوه استفاده از آن آشنا می شوید. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

برترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی و خارجی کدام است؟

دلایل ایجاد لک صورت

دلایل مختلفی برای ایجاد لکه های تیره وجود دارد که رایج ترین آن ها عبارتند از:

  • آسیب ناشی از نور خورشید: این لکه ها بعد از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یا تخت های برنزه نماینده ایجاد می شوند. مناطقی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند، مانند صورت، دست ها یا بازوها، مستعد ابتلا به این مشکل هستند.
  • تغییرات هورمونی: ملاسما یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد لکه های نقطه مانند یا تکه تکه می گردد. این بیماری در زنان و افراد باردار شایع تر است و معمولا در سال های باروری رخ می دهد.
  • عوارض مصرف دارو: برخی از داروها می توانند رنگدانه های پوست را افزایش دهند و به ایجاد لکه های تیره منجر شوند. از این داروها می توان به داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، داروهای شیمی درمانی، داروهای ضدتشنج و داروهای ضدمالاریا اشاره نمود.
  • التهاب: لکه های تیره ممکن است پس از سپری کردن یک دوره التهاب روی پوست ایجاد شوند. التهاب می تواند به علت اگزما، پسوریازیس، آسیب دیدگی پوست یا آکنه رخ دهد.
  • التیام زخم: گاهی اوقات لکه های تیره بعد از بهبود محل نیش حشرات، سوختگی ها یا بریدگی ها روی پوست باقی می مانند. این لکه ها ممکن است با گذشت زمان محو شوند.
  • تحریک پوست: محصولات آرایشی می توانند پوست را تحریک نمایند و باعث ایجاد لکه های تیره شوند.

معرفی برترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی

این روزها بسیاری از شرکت های ایرانی اقدام به فراوری ضدآفتاب ضدلک نموده اند که برخی از آن ها بسیار محبوب و پرفروش هستند. از برترین کرم های ضدآفتاب ساخت ایران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. کرم ضدآفتاب و ضدلک بی رنگ لافارر مدل SPF 50 مناسب پوست های چرب

کرم ضدآفتاب لافارر فاقد چربی و عوامل ایجادنماینده آکنه است و با استفاده از یک فرمولاسیون فوق سبک فراوری می گردد. این ضدآفتاب فراوری رنگدانه را در پوست کاهش می دهد و جلوی ایجاد لک را می گیرد. بعلاوه ضدحساسیت و مات نماینده پوست است و ترشح سبوم را مهار می نماید.

کرم ضدآفتاب لافارر باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می گردد و سرعت پیری پوست را کند می نماید. علاوه بر این، در حفظ رطوبت پوست نقش دارد و احتمال ابتلا به آکنه را کاهش می دهد. این محصول بدون اینکه روی پوست احساس سنگینی ایجاد کند، از آن به طور کامل در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می نماید.

2. کرم ضدآفتاب و ضدلک بی رنگ لافارر مدل SPF 50 مناسب پوست های خشک و معمولی

این کرم ضدآفتاب نه تنها لک های پوستی را برطرف می نماید، بلکه باعث رطوبت رسانی عمقی پوست می گردد و علائم خشکی را از بین می برد. کرم ضدآفتاب لافارر با خنثی کردن رادیکال های آزاد از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. علاوه بر این، خاصیت ضدحساسیت و ضدقرمزی دارد.

3. کرم ضدآفتاب بی رنگ سیسپرسا SPF 50 مدل ضدلک مناسب انواع پوست

از ضدآفتاب سیسپرسا هم می توان به عنوان برترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی نام برد. چرا که دارای فیلترهای شیمیایی و فیزیکی محافظتی در برابر نور خورشید است. بعلاوه باعث روشن شدن پوست می گردد و لکه های تیره آن را از بین می برد.

ضدآفتاب سیسپرسا بسیار سبک است و به سرعت جذب پوست می گردد. این محصول رادیکال های آزاد را از بین می برد و از اثرات مخرب آن ها بر روی پوست جلوگیری می نماید. علاوه بر این، فراوری کلاژن را افزایش می دهد و باعث شادابی پوست می گردد.

4. کرم ضدآفتاب و ضدلک بی رنگ الارو SPF 50 مدل Spot Solution

کرم ضدآفتاب الارو اسپات سولوشن برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید به فیلترهای شیمیایی و فیزیکی مجهز شده است. این محصول باعث یکنواخت شدن رنگ پوست می گردد و از ایجاد لک در آن جلوگیری می نماید. علاوه بر این، خاصیت ضدلک و ضدقرمزی دارد و برای افرادی که پوست آسیب دیده دارند مناسب است.

5. ژل کرم ضد آفتاب روشن نماینده SPF 50 ساین اسکین مدل ساین دیکالر

کرم ضدآفتاب ساین اسکین یک محصول بسیار سبک است که به سرعت جذب پوست می گردد. این محصول بدون اینکه رد سفیدی از خود به جا بگذارد، از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می نماید. علاوه بر این، به علت داشتن ترکیبات مختلف از جمله گلابریدین (مشتق شده از عصاره ریشه شیرین بیان)، آلفا آربوتین و ویتامین C از سنتز ملانین در پوست جلوگیری می نماید و مانع ایجاد لکه های تیره می گردد.

6. کرم ضدآفتاب روشن نماینده درماتیپیک SPF 50

کرم ضدآفتاب درماتیپیک را هم می توان در لیست برترین ضد آ فتاب ضد لک قرار داد. این محصول به علت داشتن یک ترکیب آنتی اکسیدانی بی نظیر از آسیب DNA به وسیله نور خورشید جلوگیری می نماید. به علاوه، به یاری عوامل ضدلک قوی می تواند لک های ناشی از افزایش سن، مواجهه با نور خورشید، تغییرات هورمونی یا اقدامات درمانی (مثل پیلینگ، لیزر و…) را به حداقل برساند.

7. ژل ضدآفتاب بی رنگ پریم SPF 50 مدل C-Prime مناسب برای انواع پوست

ضدآفتاب پریم غیرکومدوژنیک است و برای انواع پوست گزینه مناسبی محسوب می گردد. این محصول یک لایه ابریشمی و نامرئی روی پوست ایجاد می نماید و مانع آسیب دیدگی آن به وسیله اشعه های مضر خورشید می گردد. به علاوه، خاصیت آبرسان و ضدچروک دارد و از ایجاد لکه های ناشی از افزایش سن پیشگیری می نماید.

معرفی برترین ضد آفتاب ضد لک خارجی

برندهای معتبر بین المللی توجه زیادی به فرمولاسیون محصولات خود دارند و از برترین مواد اولیه برای فراوری آن ها استفاده می نمایند. در این بخش تعدادی از برترین ضدآفتاب های ضدلک خارجی را معرفی می کنیم:

1. ضدآفتاب فوتوریورس استادرم

ضدآفتاب فوتوریورس استادرم به طور کامل از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می نماید. این محصول ضدلک و روشن نماینده است و جلوی پیری زودرس پوست را می گیرد. از آنجا که ضدآفتاب فوتوریورس استادرم غیرکومدوژنیک است، برای انواع پوست حتی پوست های مستعد جوش گزینه ی خوبی به شمار می رود.

2. ژل کرم ضدآفتاب بی رنگ بایودرما +SPF50 مدل Photoderm Spot-Age مناسب انواع پوست

ضدآفتاب بایودرما از ترکیبات مختلف مثل ویتامین C و ویتامین E تشکیل شده است. این محصول به سرعت جذب پوست می گردد و بدون ایجاد حس سنگینی از آن در برابر نور آفتاب محافظت می نماید. ضدآفتاب بایودرما باعث تقویت سد دفاعی پوست می گردد و جلوی ایجاد چین وچروک و لک را در آن می گیرد.

3. ضدآفتاب ضدلک ایزدین مدل Active unify

از ضدآفتاب ایزدین هم می توان به عنوان برترین ضد آ فتاب ضد لک خارجی نام برد. این محصول به علت داشتن کمپلکس ضدلک DP3 از تجمع ملانین در پوست جلوگیری می نماید و باعث روشن تر شدن لک های قدیمی می گردد. ضدآفتاب ایزدین برای کسانی که می خواهند یک محصول سبک و زودجذب داشته باشند و در عین حال از پیری زودرس پوست جلوگیری نمایند، گزینه مناسبی است.

فواید استفاده از برترین کرم ضد آفتاب ضد لک

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب فواید زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1. به حفظ سد محافظ پوست یاری می نماید

حتی زمانی که برای یک پیاده روی کوتاه از خانه بیرون می روید، پرتوهای نور خورشید به پوست شما می رسند. استفاده از کرم ضدآفتاب سینره، درماتیپیک، لافارر و… ساده ترین راه برای مقابله با اشعه های مضر فرابنفش و جلوگیری از هرگونه تحریک یا آفتاب سوختگی است.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند برخی از بیماری های پوستی مانند روزاسه، اگزما یا آکنه را تشدید کند. با استفاده از کرم ضدآفتاب می توانید از شعله ور شدن علائم این بیماری ها جلوگیری کنید.

2. خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد

مواجهه با نور خورشید خطر ابتلا به انواع سرطان پوست از جمله جدی ترین نوع آن یعنی ملانوم را افزایش می دهد. کرم ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش نوع B که یکی از دلایل اصلی آفتاب سوختگی است و نقش مهمی در ایجاد سرطان پوست دارد، محافظت می نماید.

3. لکه های تیره پوست را از بین می برد

مواجهه با نور خورشید نقش مهمی در پیری پوست دارد. استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب ظاهر پوست را بهبود می بخشد و از بروز علائم پیری از جمله لکه های قهوه ای و چین وچروک جلوگیری می نماید.

نحوه استفاده از ضدآفتاب ضدلک

اکنون که با برترین ضد آفتاب ضدلک و روشن نماینده آشنا شدید، باید در خصوص نحوه استفاده از آن اطلاعات کسب کنید. چون کرم ضدآفتاب زمانی موثر است که به درستی استفاده گردد. در ادامه مراحل استفاده از برترین ضد آفتاب ضد لک را از دید متخصصان پوست شرح می دهیم:

  • قبل از بیرون رفتن از خانه ضدآفتاب بزنید. تقریبا 15 دقیقه طول می کشد تا پوست شما ضدآفتاب را جذب کند. اگر بلافاصله بعد از استفاده از کرم ضدآفتاب از خانه خارج شوید، پوست شما آسیب می بیند و احتمالا دچار آفتاب سوختگی می گردد.
  • از ضدآفتاب به میزان کافی بهره ببرید. ضدآفتاب را سخاوتمندانه روی پوست خود بمالید، به طوری که تمام قسمت های آن را کاملا بپوشاند.
  • کرم ضدآفتاب را روی تمام مناطقی که با لباس پوشانده نمی شوند، بمالید. گردن، صورت، گوش ها، بالای پاها و سایر نواحی در معرض نور خورشید را نباید فراموش کنید.
  • از کرم ضد آفتاب هر 2 ساعت یکبار و بلافاصله پس از شنا یا تعریق بهره ببرید. افرادی که دچار آفتاب سوختگی می شوند معمولا این توصیه را نادیده می گیرند، ضدآفتاب را به میزان کافی روی پوست خود نمی مالند یا از ضدآفتاب تاریخ مصرف گذشته استفاده می نمایند.

کلام پایانی درباره برترین ضد آفتاب ضد لک

هر بار که از منزل خارج می شوید، حتی در روزهای ابری، در معرض اشعه های مضر نور خورشید قرار می گیرید. بنابراین باید در تمام فصول سال از برترین ضد آفتاب ضد لک بهره ببرید. این کار نه تنها به کمرنگ شدن لکه های تیره پوست یاری می نماید، بلکه جلوی تیره تر شدن لکه ها یا ایجاد لکه های نو را می گیرد.

کرم های ضدآفتاب ضدلک حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات روشن نماینده ای هستند که باعث محو شدن لکه های تیره می شوند. به علاوه، بسیاری از آن ها مواد آبرسان دارند و به پوست شما ظاهر سالم و درخشان می بخشند.

اگر پوست تان در اثر نور خورشید آسیب دیده است یا برای انتخاب کرم ضدآفتاب ضدلک به یاری احتیاج دارید، به متخصص پوست مراجعه کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: medicalnewstoday, aad, health.clevelandclinic

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1403 بروزرسانی: 17 تیر 1403 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2242

به "برترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی و خارجی کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی و خارجی کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید