شرایط زندگی در مونترال کانادا را بشناسید

به گزارش نامیت، در سال های اخیر افراد بسیاری در پی مهاجرت به کانادا هستند و از بین شهرهای مختلف این کشور، زندگی در مونترال کانادا را انتخاب می نمایند. این شهر زیبا که در استان فرانسوی زبان کبک و جنوب شرقی کانادا واقع شده است، یکی از برترین شهرهای جهان برای زندگی به شمار می رود و با داشتن امکانات مدرن و پیشرفته، از مجذوب کننده ترین مقصدهای مهاجرت به کانادا است.

شرایط زندگی در مونترال کانادا را بشناسید

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط زندگی در مونترال کانادا را با یکدیگر مرور کنیم.

درباره زندگی در مونترال کانادا

مونترال یک کلانشهر بزرگ با جمعیتی در حدود 4 میلیون نفر در استان کبک و جنوب شرقی کانادا است که تنها 45 کیلومتر با ایالات متحده آمریکا فاصله دارد. اگرچه مونترال مرکز استان کبک نیست، اما بزرگترین شهر این استان و بعلاوه دومین شهر بزرگ کانادا پس از تورنتو است. همین موضوع باعث شده تا امکانات زندگی و فرصت های شغلی در این شهر افزایش یابد و زندگی در مونترال کانادا به انتخاب بسیاری از متقاضیان مهاجرت تبدیل گردد.

بعلاوه با وجود اینکه در سال های اخیر تورنتو توانسته است از مونترال پیشی بگیرد و به عنوان مرکز تجاری کانادا شناخته گردد، اما مونترال نیز همچنان از نظر تجاری، هنری و فرهنگی شهری مهم در کانادا به شمار می رود. در واقع باید بدانید اندازه مهاجرت به مونترال کانادا نه تنها کاهش نداشته، بلکه در سال های اخیر افزایش نیز یافته است.

مونترال یک کلانشهر بزرگ با جمعیتی در حدود 4 میلیون نفر در استان کبک و جنوب شرقی کانادا است که تنها 45 کیلومتر با ایالات متحده آمریکا فاصله دارد

اما نکته ای که پیش از زندگی در مونترال کانادا باید در نظر داشته باشید، ویژگی منحصر به فرد این شهر نسبت به دیگر شهرهای کانادا است. همانگونه که گفتیم، مونترال در استان کبک قرار گرفته است. اما باید بدانید که استان کبک تنها بخش فرانسوی زبان کانادا است و مونترال پس از پاریس، دومین شهر فرانسوی زبان جهان به شمار می رود. این شهر به طور فرهنگی کاملا مجزا و متفاوت از دیگر منطقه ها کانادا است و همین موضوع می تواند هم یک چالش و هم یک جذابیت برای زندگی در مونترال کانادا باشد.

آب و هوای مونترال کانادا نیز می تواند کمی چالش برانگیز باشد. استان کبک و شهر مونترال به داشتن زمستان های سرد و طاقت فرسا معروفیت دارند. دمای هوا در زمستان های این شهر به شدت کاهش می یابد و با بارش سنگین برف همراه است. اگرچه این موضوع می تواند زندگی در مونترال کانادا را کمی سخت سازد، اما با اینحال چندان احتیاج به نگرانی نیست. سیستم برفروبی شهرداری مونترال بسیار پیشرفته و کارآمد است و به سرعت سطح شهر را برای رفت و آمد آماده می سازد.

بعلاوه برای مقابله با این چالش، سیستم شهر زمینی در مونترال استفاده می گردد. یک مجموعه تونل 32 کیلومتری در زیر این شهر وجود دارد که مراکز مهم از جمله مراکز خرید، مراکز اداری و تجاری، مجتمع های مسکونی، دانشگاه های مونترال و … را به یکدیگر مرتبط می سازد.

برترین منطقه ها برای زندگی در مونترال کانادا

پیش از اینکه درباره زندگی در مونترال کانادا تصمیم بگیرید، بد نیست با منطقه ها مختلف این شهر آشنا شوید تا بدانید قرار است دقیقا در کجا زندگی کنید. مونترال شهری بزرگ و از نظر فرهنگی بسیار متنوع است و منطقه ها مختلف این شهر هر کدام ویژگی ها و ساختارهای فرهنگی متفاوتی دارند. ضمن اینکه هزینه اجاره خانه در مونترال نیز مانند همه جای جهان، به منطقه مدنظر شما بستگی دارد و می تواند کاملا متغیر باشد.

اولین معیاری که برای انتخاب محل زندگی در مونترال کانادا باید در نظر داشته باشید، اندازه تسلط شما به زبان فرانسوی است. در بعضی از منطقه ها مونترال مانند رزمونت، زبان فرانسوی بسیار رایج است و زبان انگلیسی کمتر رواج دارد. اگر چندان با زبان فرانسوی آشنایی ندارید، زندگی در این منطقه ها سخت خواهد بود و بهتر است منطقه های مانند همپ استد، نوتردام د گریس و وست مونت را برای زندگی در مونترال کانادا انتخاب کنید.

البته که می توانید با انتخاب منطقه ها فرانسوی زبان، خود را در یک چالش اجباری قرار دهید تا مهارت زبان فرانسه خود را نیز افزایش دهید.

در غیر اینصورت، هر چه به منطقه ها نزدیکتر به مرکز شهر، مانند پلاتو و مونت رویال بروید، تعداد شهروندان انگلیسی زبان یا دوزبانه افزایش می یابد و راحت تر خواهید بود. ایرانیان ساکن در مونترال نیز در بیشتر در این منطقه ها سکونت دارند و تعداد زیادی فروشگاه و رستوران ایرانی مونترال را در این منطقه ها خواهید یافت.

هزینه زندگی در مونترال کانادا 2020

مونترال نسبت به دیگر شهرهای کانادا مانند تورنتو و ونکوور کمی مقرون به صرفه تر است و هزینه زندگی در مونترال کانادا نسبتا مناسب تر خواهد بود. به عنوان مثال هزینه زندگی یک ماه در مونترال برای یک نفر، چیزی در حدود 1000 دلار کانادا خواهد بود. یا اگر یک خانواده 4 نفره باشید، هزینه یک ماه زندگی در مونترال کانادا برای خانواده شما حدود 3900 دلار کانادا خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که این هزینه بدون هزینه اجاره خانه است. همانطور که پیشتر گفتیم، هزینه اجاره خانه در مونترال به شدت به منطقه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. اما به طور کلی، اگر قصد اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر را داشته باشید، باید ماهانه حدود 1270 دلار کانادا پرداخت کنید. هزینه اجاره برای چنین آپارتمانی در منطقه ها حاشیه ای، تا 825 دلار کانادا نیز کاهش خواهد یافت.

اما پیشنهاد می کنیم چندان نگران هزینه های خود نباشید. مونترال و به طور کلی کانادا، از برترین منطقه ها جهان در زمینه اشتغالزایی و پرداخت حقوق هستند. اگر تخصص و شرایط کار در مونترال کانادا را داشته باشید، می توانید به راحتی کار خوبی پیدا نموده و هزینه های خود را پوشش دهید. اندازه میانگین حقوق پرداختی در مونترال کانادا حدود 73 هزار دلار کانادا در سال است و با این اندازه می توانید به راحتی از پس هزینه های زندگی در مونترال کانادا بربیایید.

منبع: ققنوس
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1872

به "شرایط زندگی در مونترال کانادا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط زندگی در مونترال کانادا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید