شرط دادگاه لاهه برای محاکمه عمر البشیر در سودان

به گزارش نامیت، به دنبال عدم تحویل رئیس جمهور سابق سودان به دیوان کیفری بین المللی، دادستان کلاین دیوان برای محاکمه وی در داخل این کشور شرط گذاشت.

شرط دادگاه لاهه برای محاکمه عمر البشیر در سودان

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فاتو بن سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی که در حال حاضر در خارطوم به سر می برد در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: تحویل ندادن عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان برای محاکمه در لاهه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و محاکمه او در داخل این کشور مستلزم این است که این کار باید به صورت یکپارچه با دیوان کیفری بین المللی صورت بگیرد.

وی اضافه نمود: عمر البشیر در داخل سودان است و باید قادر به محاکمه اش باشند و اگر این محاکمه در سودان شروع گردد این اتفاق می تواند به شکل یکپارچه با دیوان کیفری بین المللی رخ دهد.

فاتو بن سودا ادامه داد: البشیر یکی از کسانی است که توسط دیوان کیفری بین المللی تحت تعقیب است و ما برای تحویل افراد تحت تعقیب با دولت صحبت کردیم و شاهد هیچ اعتراضی از سوی آنها به تحویل متهمان نبودیم.

از جمله افراد تحت تعقیب از سوی دیوان کیفری بین المللی، عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان است که از زمان براندازی قدرت وی در آوریل 2019 در خارطوم در حبس به سر می برد. وی با چندین محاکمه در دادگاه سودان که مربوط به دوره حکمرانی وی طی سه دهه است، روبرو می باشد.

دیوان کیفری بین المللی عمر البشیر را به ارتکاب جنایت جنگی و کشتار دسته جمعی و اینکه او مغز متفکر حملات دارفور بوده است، متهم می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1598

به "شرط دادگاه لاهه برای محاکمه عمر البشیر در سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط دادگاه لاهه برای محاکمه عمر البشیر در سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید