شگردهای عجیب سارقان برای سرقت خودرو ، از رنگ کردن مو و آرایش زنانه تا استخدام راننده شخصی

به گزارش نامیت، یک جوان سابقه دار که موهایش را رنگ نموده بود و با پوشیدن لباس زنانه دست به سرقت خودرو می زد و دیگری که به بهانه استخدام راننده شخصی این کار را انجام می داد، توسط پلیس دستگیر شدند.

شگردهای عجیب سارقان برای سرقت خودرو ، از رنگ کردن مو و آرایش زنانه تا استخدام راننده شخصی

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهروند، لباس زنانه می پوشید و موهایش را رنگ می کرد، حتی اسمش را هم تغییر داده بود. امیرحسین سابقه دار، تبدیل به خندان خانم دزد شد. برای اینکه کسی او را نشناسد و پلیس او را گیر نیندازد، ظاهرش را تغییر داد تا با همدستانش نقشه سرقت ها را اجرا نمایند. خودروهای بدون سیستم امنیتی را انتخاب می کرد و دست به دزدی می زد.

خندان خانم و 2 همدستش 100 خودرو پراید را خالی کردند و باتری آنها را هم دزدیدند. مأموران پلیس آنها را دستگیر کردند و صبح دیروز در میان دیگر دزدان و مجرمان در مقر پلیس به صف ایستادند.

این بار این مردِ به ظاهر زن ادعا می نماید که از کارهایش توبه نموده است و دیگر نمی خواهد به هیچ قیمتی کار خلاف کند: من گچ کار بودم، ولی کارم را از دست دادم. بی پول و بیکار بودم. در زندگی ام آرزوهای زیادی داشتم که به هیچ کدام شان نرسیدم، برای همین مجبور شدم به سرقت روی بیاورم.

چندین بار دزدی کردم و دستگیر شدم. همواره هم معمولا سراغ باتری و لوازم خودرو می رفتم. آخرین بار 2 سال پیش از زندان آزاد شدم و دوباره کار گچ کاری را شروع کردم، ولی فایده ای نداشت. باز هم بی پول و بیکار ماندم، برای همین دوباره با 2 نفر از بچه محل هایم شریک شدیم و تصمیم به سرقت گرفتیم.

جنوب شهر را برای دزدی هایشان انتخاب نموده بودند و سراغ خودروهای پرایدی که دزدگیر و سیستم امنیتی نداشتند، می رفتند. باتری ها را برمی داشتند و آنها را به مالخر می فروختند: هر شب 10 خودرو را خالی و پولش را بین خودمان تقسیم می کردیم. مالخر را از قبل می شناختم. بارها سرقت نموده بودم، برای همین کار آسان بود. اما باتری و وسایل را به قیمت خیلی پایینی می فروختیم.

امیرحسین خود را به یک زن تبدیل کرد تا پلیس او را نشناسد: سابقه زیادی دارم، چند بار دستگیر شده بودم و پلیس مرا به خوبی می شناخت. کافی بود در یک سرقت دوربین مداربسته چهره مرا ثبت کند، بلافاصله شناسایی می شدم. برای همین با خودم فکر کردم که چهره ام را تغییر دهم.

اول گفتم عینک دودی و کلاه بگذارم، ولی بعد به فکرم افتاد که لباس زنانه بپوشم و موهایم را رنگ کنم. در همه سرقت ها مانتو و روسری می پوشیدم، حتی کمی آرایش هم می کردم تا کسی مرا شناسایی نکند.

دوستانم همان روز اول مرا خندان خانم صدا زدند، چون می خندیدم این اسم را رویم گذاشتند. این اسم دیگر روی من ماند و همواره مرا خندان صدا می کردند. به این ترتیب به طور کل خودم را تغییر دادم، ولی باز هم دستگیر شدم.

تازه فهمیده ام که زندگی ارزش این همه ریسک و عذاب را ندارد. اگر آزاد شوم دیگر سمت خلاف نمی روم. این سرقت ها اصلا ارزشی ندارد و به زندان و حبس و مجازاتش نمی ارزد. می خواهم کاری پیدا کنم و نان حلال دربیاورم.

این دزد و همدستانش هنگام دستگیری در تعقیب و گریز با مأموران پلیس، موتورسیکلت پلیس را هم زیر گرفتند و حتی به مأمور کلانتری هم آسیب زدند. مأموران کلانتری نامجو یکی از خودروهای سرقتی را در منطقه بهشت زهرا شناسایی کردند.

  • استخدام راننده شخصی و سرقت های حمید

خندان و 2 همدستش تنها دستگیرشدگان صبح دیروز نبودند. در میان آنها فرد دیگری نیز بود که به شیوه عجیبی خودروها را سرقت می کرد. رانندگانی که طعمه این مرد بودند، در واقع برای او کار می کردند. شگرد حمید به این صورت بود که رانندگانی را شناسایی می کرد و با جلب اعتماد آنها می خواست که اگر امکان دارد راننده شخصی اش شوند.

حمید ادعا می کرد فرد پولداری است و به یک راننده نیاز دارد و نقشه شروع می شد: در پارک ها و خیابان ها طعمه ها را شناسایی و سر صحبت را با آنها باز و سعی می کردم اعتمادشان را جلب کنم. می گفتم پولدارم و سرم خیلی شلوغ است.

ادعا می کردم خودم وقت رانندگی ندارم و نیاز به یک راننده دارم. به آنها پیشنهاد حقوق خوب می دادم و قبول می کردند راننده شخصی من شوند. بعد از آن 2 روز با آنها رفت وآمد و حتی در آن 2 روز برایشان پول خرج می کردم. مثلا اگر چیزی می خواستند بخرند یا بنزین بزنند، به آنها پول می دادم.

وقتی اعتمادشان به طور کامل جلب می شد، یک روز به آنها می گفتم خودرو را جایی پارک نمایند و بروند آن ور خیابان و سوییچ خودرو شاسی بلندم را از فلان مرد بگیرند. به محض اینکه آنها پیاده می شدند، پشت فرمان می نشستم و خودرو را سرقت می کردم و بعد از کمی استفاده از خودرو، لوازم آن را سرقت می کردم و متواری می شدم.

معمولا چون آنها بلافاصله از ماشین پیاده می شدند، همه چیز حتی گوشی تلفن همراه خود را هم داخل آن جا می گذاشتند، برای همین همه وسایل را سرقت می کردم.

این دزد حتی با خودروهای سرقتی مواد جابه جا و بعد خودرو را جایی در خیابان رها می کرد. در حال حاضر 3 شاکی در این پرونده شناسایی شده اند و تحقیقات پلیس در این باره ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1070

به "شگردهای عجیب سارقان برای سرقت خودرو ، از رنگ کردن مو و آرایش زنانه تا استخدام راننده شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگردهای عجیب سارقان برای سرقت خودرو ، از رنگ کردن مو و آرایش زنانه تا استخدام راننده شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید