طرز تهیه کنسرو ذرت در منزل با روشی بسیار آسان

به گزارش نامیت، خبرنگارانـ ذرت یکی از دانه های خوراکی بسیار خوشمزه و پر هوادار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی ها استفاده می گردد. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم پز از فروشگاه های سبزیجات تهیه می کنیم.

طرز تهیه کنسرو ذرت در منزل با روشی بسیار آسان

طبیعی است که تهیه کنسرو ذرت در منزل با روشی بسیار آسان و بدون استفاده از مواد نگه دارنده و طعم دهنده ها بسیار سالم تر و مطمئن تر خواهد بود؛ بنابراین تا زمانی که بلال در بازار موجود است، دست به کار شوید و این کنسرو ذرت بسیار آسان و فوری را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کنسرو ذرت خانگی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کنسرو ذرت

بلال تازه: 5 عدد

نمک: 5 قاشق چای خوری

شکر: 5 قاشق غذاخوری

آب: به میزان لازم

نکات مربوط به تهیه کنسرو ذرت

برای تهیه این کنسرو به شیشه هایی با در فلزی خشک، تمیز و سالم احتیاج دارید. قبل از تهیه کنسرو حتماً در های فلزی شیشه را توی آب درحال جوش بجوشانید و بعد با یک دستمال تمیز آن ها را کاملاً خشک کنید. توجه داشته باشید که در شیشه زنگ زده و باد نموده نباشد. برترین بلال برای تهیه کنسرو ذرت بلال های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه های تره بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه کنسرو مناسب هستند. دانه های این نوع بلال بعد از کنسرو شدن به رنگ زرد روشن هستند و هرگز تیره نمی شوند.

طرز تهیه کنسرو ذرت

ابتدا بلال ها را پوست کنید و دانه های ذرت را با دست جدا کنید. برای اینکه بتوانید دانه های ذرت را راحت تر جدا کنید، ابتدا با یاری چاقو یک ردیف عمودی را خالی کنید. به این صورت ردیف های بعدی به راحتی و با دست خالی می شوند. یک قابلمه مناسب را پر از آب کنید و روی شعله اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس دانه های ذرت را توی آب جوش بریزید و پانزده دقیقه زمان بدهید تا ذرت با آب بجوشد. سپس اجاق گاز را خاموش کنید. شیشه های تمیز و خشکی را که از قبل برای تهیه کنسرو آماده نموده اید، روی میز بچینید و با یک ملاقه سوراخ دار ذرت ها را از قالبمه خارج کنید و داخل شیشه های تمیز بریزید. شیشه را به میزان ای که یک بند انگشت از سرش خالی باشد، پر کنید.

حالا توی هر شیشه یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذاخوری شکر بریزید؛ سپس داخل شیشه ها را با همان آبی که ذرت در آن جوشیده است، پر کنید و درب شیشه ها را محکم ببندید. سعی کنید حتما درب شیشه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، فلزی باشد. حالا شیشه ها را دوباره توی یک قابلمه بزرگ کنار هم بچینید و قابلمه را با آب پر کنید. اجاق گاز را روشن کنید تا آب قابلمه جوش بیاید و 30 دقیقه زمان بدهید تا شیشه ها توی قابلمه آب جوش، بمانند.

سپس اجاق را خاموش کنید و شیشه های کنسرو را بیرون بیاورید. یک حوله یا دستمال تمیز روی میز یا کابینت پهن کنید و شیشه های کنسرو ذرت را به صورت سرو ته روی دستمال قرار بدهید و بگذارید یک ساعت در آن حالت بمانند تا هوای اضافی داخل شیشه خارج گردد. کنسرو ذرت شما آماده است. این کنسرو خانگی را می توانید هم در یخچال و هم در جای خنک و خشک نگهداری کنید. این تعداد بلال برای تهیه 4 تا 5 شیشه کنسروی در نظر گرفته شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1836

به "طرز تهیه کنسرو ذرت در منزل با روشی بسیار آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کنسرو ذرت در منزل با روشی بسیار آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید