طرز تهیه کیک مجلسی به 40 روش برای همه سلیقه ها

به گزارش نامیت، کیک یا همان نان شیرین سرو کله اش از اواسط قرن هجدهم در زبان انگلیسی پیدا شد. این خوراکی شیرین در دوران باستان هم با نام کیک شناخته می شد تنها با این تفاوت که شکل ظاهری آن شبیه نان بود. در اصل تاریخچه کیک به نان برمی گردد اما وجود مخمر این دو را از یکدیگر جدا کرد. با گذشت زمان کیک های بسیاری به دنیای شیرینی پزی ورود پیدا کردند اما هریک ظاهر و طعم متفاوتی داشتند. در میان همه آن ها کیک اسفنجی با آن طعم و بافت بی نظیرش بیشتر مورد توجه نهاده شد. مواد اصلی آن آرد، شکر و تخم مرغ است که با حجم دهی به سفیده تخم مرغ بافتی سبک و نرم پیدا می نماید. کیک اسفنجی خود به مدل های مختلفی تقسیم می گردد که می توان در مجالس شادی برای پذیرایی آن ها را سرو کرد. در ادامه طرز تهیه کیک مجلسی را به 40 روش خواهیم گفت تا همه سلیقه ها بتوانند آن را درست نمایند.

طرز تهیه کیک مجلسی به 40 روش برای همه سلیقه ها

انواع کیک مجلسی

پایه اصلی این کیک آرد، تخم مرغ، شکر و بیکینگ پودر است که به علت پف زیاد، نرمی و شباهتش به اسفنج نام کیک اسفنجی را برایش انتخاب نموده اند. این کیک مجلسی با روش ها، طعم ها، شکل ها و فیلینگ های مختلفی تهیه می گردد که در ادامه مهم ترین طرز تهیه های کیک مجلسی را برایتان خواهیم گفت.

1. دستور کیک اسفنجی

پخت کیک اسفنجی ساده شاید یکی از راحت ترین کیک هایی باشد که می توان در روزهای تعطیل به سرعت آن را آماده کرد اما احتیاج است تمام فوت وفن های آن را هم بدانید. پیشنهاد ما به شما خواندن دستور کیک اسفنجی ساده است که تمام نکات پخت در آن به خوبی شرح داده شده است.

2. طرز تهیه کیک مجلسی اسفنجی ساده

یکی از ساده ترین کیک ها است که به راحتی برای دورهمی های محبت آمیز خود می توانید تنها با چند قلم در منزل آن را آماده کنید. شما برای این کیک مجلسی تنها به آرد، وانیل، بیکینگ پودر، شکر، زرده و سفیده تخم مرغ احتیاج دارید. پس برای آن که بهتر بتوانید مراحل پخت آن را پیش ببرید طرز تهیه کیک ساده اسفنجی با پف زیاد را بخوانید.

3. طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه

پخت کیک در قابلمه یکی از راحت ترین راه هایی است که می توان برای میهمانی ها یک کیک مجلسی آماده کرد. برای داشتن یک کیک اسفنجی خوشمزه فقط احتیاج به مواد اولیه تازه دارید تا مراحل طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه را طبق آن چه که در کتاب کاله آمده است پیش ببرید.

4. طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر

کیک اسفنجی به علت تنوع بسیار در روش های پخت هواداران بسیاری پیدا نموده است. یکی از این روش های پخت که به شما یاری می نماید تا در سریع ترین زمان کیک تان را برای میهمانی و دورهمی آماده کنید، طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر است. بعد از پخت این کیک ساده اما خوشمزه، آن را با ترافل، خامه و سس شکلاتی به خوبی می توانید تزئین و سرو کنید.

4. طرز تهیه کیک مجلسی اسفنجی بدون هم زن

کیک اسفنجی همواره برترین گزینه برای تولد و دورهمی ها است اما برای پخت آن همواره به فر و هم زن برقی احتیاج ندارید. پس برترین راه چاره، خواندن طرز تهیه کیک اسفنجی بدون هم زن برقی و فر است که به خوبی با تمام فوت و فن هایش در کتاب کاله بیان شده است.

5. طرز تهیه کیک مجلسی زعفرانی

یک قطره از زعفران برای کیک تان کافی است تا طعم و مزه آن را زیرو رو کند. تاثیر زعفران را در رنگ، عطر و بافت کیک اسفنجی می توان به خوبی دید. پس اگر شما هم می خواهید این کیک مجلسی خوشمزه را با پف زیاد برای میهمانی هایتان امتحان کنید طرز تهیه کیک زعفرانی را بخوانید.

6. طرز تهیه کیک خامه ای مجلسی

خامه در طعم و ظاهر کیک های اسفنجی نقش مهمی دارد اما باید فوت و فن های آن را بدانید که چگونه در پخت از آن استفاده کنید. اگر در پی یک کیک خانگی و خوشمزه هستید حتما طرز تهیه کیک اسفنجی خامه ای را امتحان کنید. با درست کردن کیک ساده اسفنجی به راحتی می توانید تمام مراحل این کیک را پیش ببرید.

7. طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به شکلات نه بگوید. اگر شما هم عاشق طعم شکلات هستید باید طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی با پف زیاد را امتحان کنید. مراحل پخت آن شبیه کیک اسفنجی است اما مواد اصلی آن کاکائو، شکلات نیمه شیرین و خامه است.

8. کیک اسفنجی با آب میوه و آب جوش

کیک مجلسی اسفنجی را خیلی راحت تر از آن چه که فکرش را بکنید، می توانید در منزل درست کنید. نداشتن شیر دیگر علت خوبی برای درست نکردن این کیک خوشمزه نیست؛ چراکه شما به راحتی می توانید آب یا آب میوه را جایگزین آن کنید. طرز تهیه کیک اسفنجی با آب در کتاب کاله به خوبی آن را شرح داده است.

9. طرز تهیه کیک مجلسی شارلوت

یکی از انواع طرز تهیه کیک مجلسی ، کیک شارلوت است که آن را به عنوان کیک سرد هم می شناسند. دورتادور این کیک اسفنجی را باید با بیسکوییت لیدی فینگر پوشانده و داخل آن را با پوره، انواع میوه ها یا مارمالاد توت فرنگی یا انواع میوه ها پر کنید. در تهیه این کیک به ماست میوه ای، ژله، کیک اسفنجی بیسکوییت لیدی فینگر، شیر کم چرب، پودرژلاتین و پوره احتیاج دارید. برای آن که طرز تهیه کیک مجلسی شارلوت را بهتر پیش ببرید حتما طرز تهیه کیک شارلوت را در کتاب کاله بخوانید.

10. طرز تهیه کیک مجلسی خامه وانیلی

کیک خامه وانیلی مانند نون خامه ای هواداران خودش را دارد. پایه اساسی این کیک مجلسی خامه و کیک اسفنجی است که می توانید دستورهای تهیه آن را در مطالب قبلی بخوانید. بعد از آماده کردن این دو قلم باید شکلات ذوب شده، وانیل و توت فرنگی را کنار دست تان بگذارید و سپس به سراغ طرز تهیه خامه کیک وانیلی بروید.

11. طرز تهیه کیک مجلسی تولد

یکی از خوشمزه ترین کیک هایی که آن را به راحتی می توان آماده کرد کیک تولد است. این کیک هم مانند دیگر کیک های مجلسی در دسته کیک های اسفنجی قرار می گیرد و با خامه، گاناش، موز و گردو فیلینگ و تزئین می گردد. ظاهر و طعم آن با توجه به سلیقه هر فرد فرق می نماید. طرز تهیه کیک تولد مدرن را با طعم خامه حتما امتحان کنید. برای تزئین کیک تولد هم می توانید از گل های طبیعی، اسمارتیز و انواع خرده میوه استفاده کنید.

12. کیک میوه ای

با نزدیک شدن به فصل پاییز یکی از کیک هایی که برای پذیرایی در دورهمی هایتان می توانید درست کنید کیک میوه ای است. مراحل آماده سازی آن مانند کیک اسفنجی است. فقط هنگام مخلوط کردن مواد باید آب آن میوه ها را هم اضافه کنید. پس برای آماده کردن کیک مجلسی تان می توانید طرز تهیه کیک پرتقالی اسفنجی را بخوانید.

13. طرز تهیه کیک مجلسی خیس شکلاتی

همان طور که از نام این کیک خوشمزه برمی آید یم کیک شکلاتی است که بیشتر افراد آن را دوست دارند. پس می تواند برترین گزینه برای پذیرایی در میهمانی هایتان باشد. در تهیه این کیک خوشمزه از قهوه فوری، پودر کاکائو و دیگر مواد کیک اسفنجی استفاده می نمایند. در طرز تهیه کیک مجلسی دقت داشته باشید که از پودر کاکائوی با کیفیت یا شکلات هایی با محتوای کره کاکائو بین 80 تا 70 درصد استفاده کنید. نکته مهم دیگر آن است که مایع کیک شکلاتی تان را نباید زیاد هم بزنید چراکه غلیظ می گردد و شیرینی آن دل تان را می زند. پس برای بهتر پیش بردن مراحل آن طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بدون فر را بخوانید.

14. طرز تهیه کیک مجلسی موس شکلاتی

از دیگر کیک های مجلسی که برای تولدها و دورهمی های محبت آمیز تان می توانید آن را امتحان کنید چیزکیک شکلاتی یا همان کیک موس شکلاتی است. لایه های این چیزکیک خوشمزه به ترتیب کیک شکلاتی، موس شکلاتی خامه ای و پوشش شکلاتی است که طعم آن را فوق العاده نموده است. برای داشتن این کیک خوشمزه مجلسی تنها کافی است طرز تهیه کیک موس شکلاتی را در کتاب کاله بخوانید. برای تزئین این کیک خوشمزه هم از سس شکلاتی، میوه و کمپوت آلبالو استفاده کنید.

15. طرز تهیه کیک مجلسی براونی بادام زمینی

طعم خوشمزه بادام زمینی راه آن را به دنیای شیرینی پزی باز کرد و در بیشتر کیک های مجلسی در فیلینگ و تزئین از آن استفاده می نمایند. یکی از کیک های خوشمزه ای که می توان با بادام زمینی درست کرد کیک براونی است. آموزش تهیه کیک براونی شکلاتی را می توانید در مطالب قبلی بخوانید اما شما برای این کیک به بادام زمینی، شکر قهوه ای، شکلات و دیگر مواد کیک ساده اسفنجی احتیاج دارید. آماده کردن این کیک زمان زیادی از شما نمی گیرد پس با خیال راحت طرز تهیه کیک براونی بادام زمینی را امتحان کنید.

16. طرز تهیه کیک هویج

هویج با وجود آن که در دسته صیفی جات قرار داد اما به علت طعم و عطر بی نظیرش در دنیای شیرینی پزی جایگاه ویژه ای پیدا نموده است. اصلی ترین مواد برای این کیک خوش عطر و بو هویج، دارچین و گردو است. البته ادویه های دیگری مانند گل میخک، زنجبیل یا پوست پرتقال هم می توانید طبق دستور طرز تهیه کیک هویج اسفنجی به مایه خمیر اضافه کنید که طعم فوق العاده ای به آن می دهد.

17. طرز تهیه کیک ویکتوریا

کیک مجلسی ویکتوریا یک کیک کلاسیک انگلیسی است که ابتدا تنها با تخم مرغ و شکر درست می شد اما بعدها با ورود بیکینگ پودر به دنیای شیرینی پزی، فرم اسفنجی و کره ای به خود گرفت، محبوب ملکه ویکتوریا بود و نام خود را هم از او گرفت. در کتاب کاله دستور تهیه ای با عنوان مثل ملکه ویکتوریا کیک اسفنجی بخورید آمده است که پیشنهاد می گردد آن را حتما بخوانید.

18. طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی با روکش ماست یونانی

کیک وانیلی از ساده ترین کیک هایی است که هر زمان بخواهید می توانید آن را در منزل درست کنید. در تهیه این کیک مجلسی از افزودنی های متنوعی برای طعم دادن و تزئین می توانید استفاده کنید. ناگفته نماند که وانیل و ماست یونانی از پایه های اصلی آن به حساب می آیند. طرز تهیه کیک وانیلی با روکش ماست یونانی یکی از آن ها است که در این روزها بهتان پیشنهاد می کنیم.

19. طرز تهیه کیک قهوه خیس

بافت کیک خیس نسبت به دیگر کیک های اسفنجی نرم و مرطوب تر است و هواداران خاص خود را دارد. شاید بارها کیک شکلاتی خیس را در کافه سفارش داده باشید اما این بار با خواندن طرز تهیه کیک قهوه خیس می توانید آن را با پودر قهوه در منزل به راحتی با پف زیاد برای خود و عزیزان تان درست کنید.

20. طرز تهیه کیک نارنگی

برای پذیرایی از میهمان ها در فصل پاییز و زمستان می توانید از میوه های خوش رنگ و لعاب آن استفاده کنید. یکی از راه ها آماده کردن کیک نارنگی است. این کیک خوشمزه را به همراه چای بهارنارنج می توانید برای میهمان هایتان سرو کنید. طرز تهیه کیک نارنگی پاییزی را حتما امتحان کنید.

21. طرز تهیه کیک دبل چاکلت مخصوص

دسر شکلاتی یکی از برترین گزینه ها برای پذیرایی برای جشن ها به همراه چای در روزهای سرد زمستانی است. آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دبل چاکلت مخصوص را در کتاب کاله گفته شده است.

22. طرز تهیه کیک بستنی

کیک و بستنی دو ماده اصلی هستند که به راحتی با آن ها می توانید دسر خوشمزه کیک بستنی را آماده کنید. در تهیه این دسر هر طعم بستنی که بخواهید می توانید به کار ببرید. هم چنین از کوکی و خرده بیسکوییت هم می توانید استفاده کنید.

23. طرز تهیه کیک اسفناج با روکش وانیلی

شاید گمان کنید که با اسفناج تنها می توان خورش آلو اسفناج یا نرگسی پخت اما سخت در اشتباه هستید چرا که کیک اسفناج یکی از خوشمزه ترین و مخملی ترین کیک ها به شمار میرود. با آن که در پختش از سبزی اسفناج استفاده شده است اما بسیار سالم و طعمی نزدیک به وانیل دارد. این کیک یک گزینه عالی برای سورپرایز کردن بچه ها محسوب می گردد پس طرز تهیه کیک اسفناج با روکش وانیلی را در کتاب کاله بخوانید.

24. طرز تهیه چیزکیک ژلاتینی

چیزکیک یکی از محبوب ترین کیک های مجلسی محسوب می گردد که می توانید آن را با چند قلم ساده برای جشن هایتان آماده کنید. اگر طعم پنیر ماسکارپونه و شکلات را دوست دارید پس همین حالا دست به کار شوید و طرز تهیه چیزکیک ژلاتینی را در منزل امتحان کنید.

25. طرز تهیه چیزکیک تریپل چاکلت

پایه اصلی این چیزکیک بیسکوییت، پنیرخامه ای، کره و شکلات است که تهیه کردن آن فقط 30 دقیقه از وقت شما را می گیرد. اگر شما هم عاشق شکلات هستید می توانید بافت نرم و پنیری چیزکیک ترپل چاکلت را به راحتی در کمتر از دو ساعت در یخچال خود داشته باشید.

26. طرز تهیه کیک وگان بدون گلوتن

اگر یک یا چند نفر از میهمانان شما وگان هستند یا در رژیم غذایی خود نمی توانند مواد حاوی گلوتن مصرف نمایند جای هیچ نگرانی نیست. شما با استفاده از آرد بدون گلوتن می توانید خوشمزه ترین کیک را برای آن ها به راحتی درست کنید. پیشنهاد ما به شما خواندن طرز تهیه کیک مجلسی کیک وگان بدون گلوتن است.

27. طرز تهیه کیک لبو شکلاتی

با نزدیک شدن به فصل برداشت لبو و چغندر قند این کیک خوش رنگ و لعاب را می توانید برای پذیرایی از میهمان هایتان در برنامه داشته باشید. این کیک نوبرانه با داشتن طعمی متفاوت، قطعا میهمان هایتان را شگفت زده خواهد نمود. ترکیب رنگ قرمز با خامه و شکلات آن را تبدیل به یک کیک مجلسی خوشمزه نموده است. ناگفته نماند که طبق ذائقه خود می توانید شکلات را حذف کنید. طرز تهیه کیک لبو شکلاتی را در فصل زمستان به همراه یک فنجان دمنوش حتما در برنامه خود قرار دهید.

28. طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو

دستورهای متفاوتی از کیک شکلاتی می توان در کتاب های آشپزی یافت که یکی از یکی خوشمزه تر است اما این بار به ما اطمینان کنید و برای دورهمی هایتان کیک مجلسی شکلاتی تان را به سبک سوییسی بپزید. کیک نرم شکلاتی که با گردو فراوان تزئین شده است و آب از دهان هرکسی راه می اندازد. طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو را در کتاب کاله حتما بخوانید.

29. کیک کارامل بادام زمینی

از دیگر دستورهای خوشمزه ای که در میهمانی ها می توانید امتحانش کنید طرز تهیه کیک کارامل بادام زمینی است. این کیک مخصوص علاقه مندان به بادام زمینی و کارامل است. البته ناگفته نماند که به جای کارامل از کاتلا هم می توانید استفاده کنید. این کیک مجلسی به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن آماده می گردد.

31. کیک چای

شاید از شنیدن نام این کیک تعجب کنید اما اگر روزی هوس کیک کردید می توانید این کیک را امتحان کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این کیک مجلسی می توانید دستور کیک چای مخصوص را در کتاب کاله بخوانید. در فصل زمستان با این کیک خوشمزه می توانید از میهمان هایتان پذیرایی کنید.

32. کیک دونات مربایی

نام دونات را قطعا بارها شنیده اید و آن را خورده اید اما کیک دونات کمی متفاوت تر از آن چه که در فکر دارید است. پس شاید بد نباشد به عنوان یک کیک مجلسی برای پذیرایی در دورهمی ها به آن نگاه کنید. با فراهم کردن مواد دونات و کمی مربا می توانید کیک دونات مربایی را یک بار هم که شده امتحان کنید.

33. طرز تهیه کیک شیرعسلی

اگر در پی کیکی با بافت نرم و خوشمزه هستید که برای پذیرایی در میهمانی ها مناسب باشد می توانید کیک مجلسی شیرعسلی را امتحان کنید. این کیک که به همراه لیمو طعمی فوق العاده به خود می گیرد بیشتر مناسب فصل پاییز و زمستان است. پایه اصلی این کیک شیرعسلی، پوست لیمو ترش و آب لیمو است که در کمتر از نیم ساعت در منزل به راحتی می توانید آن را درست کنید. برای خواندن طرز تهیه کیک مجلسی شیرعسلی به کتاب کاله مراجعه کنید.

34. کیک فندقی

برای دوست داران آجیل به ویژه فندق، کیک فندقی برترین پیشنهادی است که می توان داشت. این کیک خوشمزه را با ساده ترین مواد مانند پودر فندق، قهوه دم نموده و دیگر مواد کیک اسفنجی در سریع ترین زمان می توانید برای خود درست کنید. به کتاب کاله حتما سر بزنید تا طرز تهیه کیک فندقی خوشمزه را آن جا بخوانید.

35. طرز تهیه کیک تیرامیسو

اگر برای پذیرایی از میهمان هایتان در پی یک کیک مجذوب کننده و مجلسی هستید برترین گزینه برای شما کیک تیرامیسو است. این کیک ایتالیایی با دستورهای مختلفی آماده می گردد اما استفاده از پنیر ماسکارپونه در همه آن ها مشترک است. اگر در پی یک دستور آسان و سریع هستید می توانید طرز تهیه کیک تیرامیسو را در کتاب کاله بخوانید.

36. طرز تهیه مدوویک، کیک مجلسی روسی

در صورت داشتن وقت برای پخت و پز می توانید کیک روسی به نام مدوویک medovik tort را امتحان کنید. این کیک عسلی با آن لایه های ترد و بیسکوییتیش در روسیه و آذربایجان با نام balli tort شناخته می گردد و بسیار پرطرفدار است. نام آن گاهی افراد را به این اشتباه می اندازد که تهیه آن سخت است اما شما تنها به عسل و خامه و دیگر مواد کیک ساده احتیاج دارید تا بتوانید طرز تهیه مدوویک را در روزهای تعطیل امتحان کنید.

37. طرز تهیه کیک باقلوا

اگر در پی یک ایده مجذوب کننده برای پذیرایی در دورهمی ها و مجالس تان هستید کیک باقلوا برترین پیشنهاد است. این کیک به علت نزدیکی طعم آن به باقلوا بسیار خوشمزه است تا جایی که کسی دست رد به آن نمی زند. دستور آن به قدری راحت است که در منزل و بدون هیچ پیش زمینه ای از کیک پزی می توانید آن را درست کنید. پس طرز تهیه کیک باقلوا را حتما در برنامه روزهای سرد پاییزی خود قرار دهید.

38. طرز تهیه کیک سیب و دارچین

کیک سیب و دارچین را به جرات می توان از خوشمزه ترین کیک های مجلسی دانست که کسی دست رد به آن نمی زند. این کیک خوش عطر و طعم را حتما برای عزیزان تان در میهمانی ها تدارک ببینید. دستور پخت آن بسیار ساده است فقط نحوه مخلوط کردن مواد اولیه آن کمی فرق دارد. برای داشتن یک کیک پف دار و خوشمزه برترین راه خواندن طرز تهیه کیک سیب و دارچین در کتاب کاله است.

39. طرز تهیه گتوی پسته

گتوی پسته یا همان کیک پسته از دیگر کیک های مجلسی است که ظاهر زیبا و طعم دلچسب آن هرگز فراموش تان نخواهد شد. این کیک را به همراه چای یا قهوه در دورهمی هایتان می توانید سرو کنید. همان طور که از نام آن برمی آید پایه اصلی آن پودر پسته و بقیه مواد لازم برای تهیه آن مانند کیک اسفنجی ساده است. برای خواندن طرز تهیه کیک مجلسی گتوی پسته می توانید به کتاب کاله مراجعه کنید.

40. کیک انار

انار و خوردن آن برترین بهانه برای جمع شدن اعضای خانواده در فصل پاییز به ویژه شب یلدا به شمار میرود. شما نه تنها می توانید آن را در ظرف میوه تان بگذارید بلکه با دانه های سرخ آن هم می توانید یک کیک مجلسی خوشمزه تهیه کنید. شما برای تهیه این کیک یلدایی به دانه های انار، پنیر ماسکارپونه، پودر ژلاتین، خامه و دیگر مواد کیک ساده اسفنجی احتیاج دارید. برای خواندن مواد لازم و طرز تهیه رولت انار به کتاب کاله سر بزنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 مهر 1402 بروزرسانی: 17 مهر 1402 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2223

به "طرز تهیه کیک مجلسی به 40 روش برای همه سلیقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک مجلسی به 40 روش برای همه سلیقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید