عجیب ترین روش های درمانی پزشکان در گذشته

به گزارش نامیت، در گذشته بیشتر روش های درمانی اگر خطرناک هم نبودند با توجه به شرایط و علم پزشکی امروز،بسیار عجیب و باورنکردنی به نظر می رسند.

عجیب ترین روش های درمانی پزشکان در گذشته

به گزارش خبرنگاران به نقل از هو استاف ورکس، پزشکی و طبابت ریشه در تاریخ بشریت دارد. انسان ها همیشه می کوشند برای بیماری های خود درمانی بدست آورده و از شدت درد های خود بکاهند. پیش از ظهور پزشکی نوین که مبتنی بر آزمایش و دقت بالاست، طبابت در گذشته مخلوطی از آداب و رسوم ها و گاهی خرافات بود.

در این مطلب به عجیب ترین روش های درمانی پزشکان در گذشته می پردازیم:

1- تنقیه دود سیگار: یکی از روش های درمانی رایج در قرن 17 و 18 میلادی برای نجات فوری جان انسان ها تنقیه دود سیگار بوده است. در این روش دود تنباکو را با ابزار های خاص به روده انسان می فرستادند. اطبا معتقد بودند این روش باعث گرم شدن سلول های مرده و آغاز دوباره تنفس در فرد می گردد.

2- استفاده از جیوه: معروف است که کین شی هوآنگ، نخستین امپراطور چین برای آنکه به زندگی جاودانه برسد اقدام به خوابیدن در یک وان پر از جیوه کرد. جیوه یکی از سمی ترین فلزات دنیا است که می تواند به وسیله پوست وارد بدن شده و باعث مرگ انسان گردد. بدیهی است که این پادشاه نگون بخت نه تنها عمر جاودانه نداشت بلکه پیش از 40 سالگی جان خود را به علت مسمومیت با جیوه از دست داد.

3- جایگاه های چرخان: استفاده از جایگاه های چرخان در اواسط قرن 19 میلادی برای درمان بیماری های روانی و پاکیزه کردن سلول های آلوده مورد استفاده قرار می گرفت. این روش بعلاوه با مواردی همانند دوش آب یخ، ملین ها و کما درمانی با انسولین ترکیب می شد.

4- حجامت و زالو درمانی برای دور کردن شیاطین: در زمان های قدیم آرایشگران علاوه بر پیرایش موی مردم، اقدام به کشیدن دندان، جا انداختن کتف در رفته، و حتی جراحی می کردند. یکی از اقدامات رایج آن ها انجام حجامت، فصد، و نیز قرار دادن زالو بر بدن افراد به منظور خارج کردن خون آن ها بوده است. گرچه حجامت می تواند به کاهش غلظت خون یاری کند، اما هدف آن ها از این اقدام دور کردن شیاطین از فرد بیمار بود.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1905

به "عجیب ترین روش های درمانی پزشکان در گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین روش های درمانی پزشکان در گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید