تور ارزان عمان: عمان، رکورد دار سریعترین رشد گردشگری در خاورمیانه

به گزارش نامیت، عمان از نظر رشد جهانگردی و سهم آن در فراوری ناخالص داخلی، برترین جایگاه را در خاورمیانه دارد.

شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC) گفته است که عمان از نظر سرعت رشد جهانگردی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد برترین عملکرد را در خاورمیانه دارد و تا ده سال آینده بیش از 3 میلیون و 300 هزار جهانگرد خارجی جذب می نماید.

تور ارزان عمان: عمان، رکورد دار سریعترین رشد گردشگری در خاورمیانه

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

صنعت جهانگردی عمان با توجه به مجموع سهم جهانگردی و سفر در فراوری ناخالص داخلی این کشور سریع ترین رشد را در کل منطقه خاورمیانه داشته و در صورت ادامه این فرایند تا سال 2026 نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار جهانگرد از کشورهای دیگر جذب می نماید.

با توجه به این که سهم مجموع جهانگردی در فراوری ناخالص داخلی عمان از مرز 5/7 درصد در سال 2015 گذشته انتظار می رود که تا ده سال دیگر این اندازه به 6 درصد برسد.

در زمینه پیش بینی نرخ رشد 6 درصدی عمان در صدر جدول رشد جهانگردی منطقه خاورمیانه جای گرفته است در حالی که قطر و کویت به ترتیب با 5/9 و 5/6 درصد رشد از نظر سهم این صنعت در فراوری ناخالص داخلی در ردیف های بعدی جای دارند. امارات متحده عربی با نرخ رشد 4/4 درصد پیش بینی شده در مکان 6 این جدول جای گرفته است.

در این آنالیز ها سهم کل بخش سفر و جهانگردی شامل طیف وسیع تری از خدمات معمول در این بخش است که از محدوده سرمایه گذاری و زنجیره تأمین خدمات و تسهیلات و نیز عایدی به دست آمده از تمام بخش های وابسته می گذرد.

با توجه به سهم مستقیم بخش سفر و جهانگردی در فراوری ناخالص عمان با نرخ رشد 6/6 درصد، جهانگردی دومین صنعت مهم در اقتصاد این کشور محسوب می گردد و از این نظر کویت در رتبه بعدی جای دارد.

سهم مستقیم بخش سفر و جهانگردی نشانگر فعالیت های مالی ایجاد شده به وسیله صنایع وابسته همچون هتل ها، و آژانس های مسافرتی ، ایرلاین ها و دیگر بخش ها در خدمات حمل و نقل مسافران، بعلاوه رستوران ها و صنایع وابسته به سرگرمی و سرگرمی و مانند آن است.

در این گزارش پیش بینی شده است که تا سرانجام 2016 این کشور شاهد افزایش اشتغال در بخش جهانگردی و هتلداری به اندازه 5/1 درصد باشد.

کشور عمان از میان 10 کشور منطقه از نظر سهم جهانگردی در فراوری اشتغال با 5/7 درصد در سال 2015 رتبه 10 را دارد در مقایسه با امارات که مکان پنجم این جدول بیش از 9/6 درصد از کل بازار اشتغال آن وابسته به صنعت جهانگردی است، جایگاه بالایی ندارد.

استراتژی جهانگردی عمان تا سال 2040 طبق آنچه که از سوی وزارت جهانگردی تعیین شده، جذب 5 میلیون بازدیدکننده بین المللی تا سال 2040 و 6 درصد افزایش سهم این بخش در فراوری ناخالص داخلی است. این کشور سال گذشته 2/4 میلیون جهانگرد خارجی داشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1892

به "تور ارزان عمان: عمان، رکورد دار سریعترین رشد گردشگری در خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان عمان: عمان، رکورد دار سریعترین رشد گردشگری در خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید