غار قوری قلعه ، سفر به اعماق زمین

به گزارش نامیت، در گذشته، قلعه های زیادی در روستا قرار داشت. شکل یکی از آن ها شبیه به قوری بود. روستا و غارش به همین دلیل قوری قلعه نام گرفتند.

غار قوری قلعه ، سفر به اعماق زمین

از سفر با تور کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

تابه حال یک موجود 65 میلیون ساله دیده اید؟ به غار قوری قلعه بروید و ببینید! غار قوری قلعه را قوری قلا نیز می گویند. این غار در استان کرمانشاه قرار گرفته است. غار قوری قلعه کرمانشاه، از طولانی ترین غارهای آبی ایران است. در توصیفش فقط این کلمه کافی است: شگفت انگیز است. غار قوری قلعه هم آبی است و هم خاکی. همین آن را شگفت انگیزتر نموده است. تالارهای عجیبی با اسم های جذاب دارد. جالب ترین قسمت غار، آبشارهای بلند آن است. آبشارها در عمق 2700 متری زمین قرار دارند. فکرش را بکنید! در اعماق زمین، آبشارهای بلند جاری است.

غار قوری قلعه کجاست؟

به طور دقیق: کرمانشاه- شهرستان پاوه- روانسر- روستای قوری قلعه. این آدرس دقیق غار قوری قلعه کرمانشاه است. شاید بخواهید بدانید چرا به غار، قوری قلعه می گویند. در گذشته، قلعه های زیادی در روستا قرار داشت. شکل یکی از آن ها شبیه به قوری بود. روستا و غارش به همین دلیل قوری قلعه نام گرفتند. غار چندین تالار دارد. یکی از دیگری عجیب تر. پر از زیبایی و شگفتی.

تالار کوهان شتر

وارد غار که شدید، اول از همه به تالار کوهان شتر می رسید. دریاچه ای در کف تالار قرار گرفته است. سقف و دیوار تالار پر از قندیل است. قندیل های عجیبی که هر کدام شبیه به چیزی است. نیم رخ شتر، کوهان شتر، مار، طوطی، کرکس و شیر را هم می توانید از شکل قندیل ها ببینید. حتی برخی از آن ها شبیه به کاخ سفید، قلب، کشتی و برج پیزا هستند. آسیه زن فرعون، مجسمه ابوالهول و بابانوئل هم در قندیل ها قابل تشخیص هستند. مجسمه فردوسی و تصویر حضرت مریم را هم می توانید ببینید. همه این ها به صورت طبیعی هستند. هیچ انسانی آن ها را نساخته است.

تالار بتهوون

تالار بتهوون 1000 متر زیر زمین است. حوضچه آن زیباترین حوضچه آبی جهان به شمار می رود. قندیل های این تالار شبیه پرده هستند. اگر به آن ها ضربه بزنید، صدای آلات موسیقی می دهند. برای همین آن جا را تالار بتهوون نامیده اند.

تالار عروس

تالار عروس مثل عروس، زیبااست. پر از قندیل های کریستالی سفید و درخشان! قندیل های تالار عروس مثل میله اتوماتیک، باریک هستند. آن ها بسیار بلندند. بین 2 تا 8 متر ارتفاع دارند. قندیل های تالار عروس بسیار شکننده هستند. با ضربه ای آرام فرو می ریزند.

تونل برزخ

تونل برزخ، ترسناک است. اما ارزش دیدن دارد؛ چون با عبور از آن به محوطه آبشارها می رسید. چهار آبشار با ارتفاع 10 تا 12 متر در عمق 2700 متری زمین! این چیزی نیست که بخواهید راحت از دست بدهید.

نکات مهم در بازدید از غار قوری قلعه

غار، 65 میلیون سال سن دارد. مراقبش باشید. 65 میلیون سال دیگر هم باید سالم بماند. سروصدا نکنید. با فلاش، عکاسی نکنید. به قندیل ها دست نزنید. هرگز سعی نکنید قسمتی از قندیل ها را بکَنید. آن ها همان جا زیبا هستند؛ نه در جیب شما. بهداشت را رعایت کنید. زباله نریزید. اگر سرمایی هستید، لباس گرم ببرید. غار جای خوردن و آشامیدن نیست. سرویس بهداشتی و پارکینگ وجود دارد. فروشگاه صنایع دستی و سوغات هم همان اطراف غار هست.

باکلاس ترین خیابان طهران

ایران ونیز دارد!

دریاچه ای پر از آبِ توت فرنگی

روستای کندوان، بازمانده فوران آتشفشانها

شب های تعطیل، خداحافظ

با تور سفر کنید، پولدار شوید

برای خواندن یک جهان مطلب گردشگری به خبرنگاران سر بزنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 663

به "غار قوری قلعه ، سفر به اعماق زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار قوری قلعه ، سفر به اعماق زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید