فعالیت کارخانه های نوآوری بر اساس مزیت های منطقه ای و بومی

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر درباره توسعه کارخانه های نوآوری در کشور، توضیح داد: معاونت علمی و فناوری به دنبال توسعه زیست بوم نوآوری است. یکی از روش های توسعه این زیست بوم، راه اندازی کارخانه های نوآوری است که توسعه این کارخانه ها در دستور کار معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است.

فعالیت کارخانه های نوآوری بر اساس مزیت های منطقه ای و بومی

وی اضافه کرد: در راه اندازی کارخانه های نوآوری به مزیت های منطقه ای و بومی استان نگاه می کنیم و تلاس می کنیم که این کارخانه ها با یاری توانمندی های بومی، اقتصاد استان ها را رونق دهد.

به گفته قادری فر، این کارخانه ها در استان های مختلف ایجاد خواهد شد. به زودی شاهد شروع عملیات عمرانی کارخانه نوآوری در شیراز به مساحت 14 هزار متر مربع خواهیم بود.

وی توضیح داد: استارتاپ ها به عنوان یکی از عناصر مهم زیست بوم نوآوری و کارآفرینی همیشه به دنبال محیطی پویا، خلاق و یکپارچه برای دسترسی به سرمایه های دانشی، نمادین، اجتماعی و مالی برای توسعه و رشد سریع و رسیدن به اهداف خود هستند.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان نمود: برای ساخت کارخانه نوآوری آزادی، کارخانه ای متروک در نزدیکی میدان آزادی تهران انتخاب و پس از عملیات مرمت، به عنوان اولین شعبه پارک فناوری پردیس به دنیا آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 240

به "فعالیت کارخانه های نوآوری بر اساس مزیت های منطقه ای و بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت کارخانه های نوآوری بر اساس مزیت های منطقه ای و بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید