فواید و خواص جو برای سلامتی و درمان یبوست

به گزارش نامیت، الو دکتر/ یکی از خواص جو این است که به فرد احساس سیری می دهد در نتیجه به کاهش وزن نیز یاری می نماید. جو نه تنها یک صبحانه لذیذ می باشد بلکه تا مدت زمان زیادی به فرد احساس سیری می دهد. این احساس سیری باعث می گردد که غذای کمتری مصرف گردد در نتیجه وزن کاهش می یابد. بتا گلوتن موجود در جو احساس سیری به فرد می دهد زیرا این ترکیبات موجب می شوند که خالی شدن معده به تاخیر بیفتد. بتا کاروتن ترشح پپتید را افزایش می دهد . پپتید هورمونی است که روده فراوری می گردد و به غذاهای خورده شده واکنش نشان می دهد. این به کاهش کالری ورودی بدن و کاهش وزن یاری می نماید.

فواید و خواص جو برای سلامتی و درمان یبوست

جو برای مراقبت از پوست مفید می باشد

این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که در تمام محصولات پوستی از جو استفاده می گردد. سازندگان این محصولات از جو به عنوان جو کلوئیدی استفاده می نمایند. FAD از جو کلوئیدی به عنوان مراقبت نماینده پوست در سال 2003 محصولی ساخت. اما در واقع، جو دارای سابقه طولانی در درمان خارش و تحریک پوست های حساس دارد. به عنوان مثال، محصولات آرایشی بهداشتی که حاوی جو هستند می توانند به برطرف نشانه های اگزما یاری نمایند. توجه داشته باشید که پروتئینی که جو برای مراقبت از پوست به آن منتقل می نماید همان پروتئینی که می خورید نمی باشد.

جو به کاهش علائم ریسک ابتلا به اگزما در بچه ها یاری می نماید

اگزما یک بیماری مزمن پوست در بچه ها می باشد. اگزما نوعی بیماری التهابی در مجرای انتقال دهنده هوا به درون بدن می باشد. لوله هایی انتقال دهنده هوا به درون ریه ها. اگرچه تمام بچه ها نشانه های مشابهی ندارند، بعضی از آن ها سرفه، سرگیجه و تنفس های کوتاه و بریده را تجربه می نمایند. بسیاری از محققان بر این باورند که زود تر از زمان مناسب دادن غذاهای جامدو سفت به بچه ها موجب ایجاد اگزما و حساسیت می گردد. اگرچه تحقیقات پیشنهاد می نمایند که این مشکل مربوط به تمام غذاها نمی باشد به عنوان مثال استفاده زود هنگام از جو در غذاهای بچه ها مسئله ای برای آن ها به وجود نخواهد آورد. یک تحقیق گزارش کرد که خوراندن جو به بچه ها زیر 6 ماه به کاهش ریسک ابتلا به اگزما در دوران بچگی یاری خواهد نمود.

جو برطرف نماینده یبوست

یکی از خواص جو برای برطرف یبوست می باشد. افراد کهنسال معمولا یبوست را تجربه می نمایند. معده و روده های آن ها به خوبی کار نمی نماید و در نتیجه عبور از درون روده ها به سختی اتفاق می افتد. از آرام بخش ها برای برطرف یبوست در افراد مسن استفاده می گردد. اگر چه این داروها به برطرف یبوست یاری می نمایند اما با کاهش وزن و کاهش طول عمر همراه هستند. تحقیقات نشان داده اند که مغز جو، لایه بیرونی آن غنی از فیبر می باشند که به توانند به برطرف یبوست نیز یاری نمایند. تحقیقی نشان داد افراد مسنی که به مدت 12 هفته از دسر یا سوپ جو استفاده نموده اند شرایط مساعد تری دارند. علاوه بر آن، 59 درصد از بیماران قادر به متوقف کردن مصرف آرام بخش بعد از 3 ماه بوده اند در حالی که بیمارانی که فقط از دارو استفاده نموده اند تنها 8 درصد از آن ها بهبود یافته اند.

چگونه جو را به رژیم غذایی خود بیفزاییم؟

می توانید جو را از طرق مختلفی مصرف کنید. متداول ترین روش برای مصرف جو در وعده صبحانه است. در این جا یک روش ساده برای تهیه آن ارائه خواهد شد:

یک دوم پیمانه پرک جو

250 میلی لیتر شیر یا آب

مقداری نمک

این مواد را با هم ترکیب کنید و بر روی شعله قرار دهید تا بجوشد. شعله را روی کم تنظیم کنید تا جو به خوبی بپزد و نرم گردد. برای طعم بهتر و مقوی بودن آن می توانید زنجبیل، میوه، دانه های دیگر و یا ماست یونانی به آن بیفزایید. البته، از جو در نان ها و شیرینی جات استفاده می گردد. اگرچه جو به طور طبیعی فاقد گلوتن می باشد، اما آن را با گلوتن غنی می نمایند. دلیل این کار می تواند این باشد که دیگر محصولات مشابه جو را با ابزاری یکسان درو و تولید می نمایند در نتیجه جو را با گلوتن غنی می نمایند. اگر نسبت به گلوتن حساسیت دارید از جو بهره ببرید که تولید نشده است.

فواید و خواص جو

جو به طرز باور نکردنی برای شما مفید است. جو یک ماده غذایی فوق العاده مقوی می باشد که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می باشد. افزون بر این، در برابر دیگر مواد غذایی حاوی فیبر و پروتئین بالایی هستند. جو حاوی ترکیبات منحصر به فردی است از جمله فیبر محلول بتا گلوتن و آنتی اکسیدان هایی که avenanthramide نامیده می شوند. علاوه بر این به خاطر خاصیت سیر نمایندگی که دارد در کاهش وزن بسیار موثر عمل می نماید. در آخر جو به عنوان یک ماده غذایی بسیار سالم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1143

به "فواید و خواص جو برای سلامتی و درمان یبوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و خواص جو برای سلامتی و درمان یبوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید