قطر قرارداد خرید هواپیماهای نظامی از کانادا را امضا کرد

به گزارش نامیت، دوحه - ایرنا - نیروی هوایی قطر قرارداد خرید هواپیماهای نظامی پیشرفته ویژه پرش با چتر را با یک شرکت کانادایی امضا کرد.

قطر قرارداد خرید هواپیماهای نظامی از کانادا را امضا کرد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وزارت دفاع قطر عصر سه شنبه گزارش داد : این قرارداد با شرکت فایکنگ ایر برای خرید تعدادی هواپیمای توین اوتر-

DHC 6-400 توسط سرلشکر ستاد ، خلبان مبارک ممد الکمیت الخیارین فرمانده نیروی هوایی قطر و پیتر والکر مدیر منطقه ای فروش این شرکت در پایگاه هوایی دوحه امضا شد.

بیانیه می افزاید: سرگرد خلبان عبدالله الهدفه معاون هنگ هواپیماهای ویژه پرش با چتر با بیان اینکه خرید این هواپیماها باهدف نوسازی ناوگان نیروی هوایی صورت می گیرد، گفت که این نوع هواپیما بهترین و پیشرفته ترین نوع آن در دنیا محسوب می گردد.

بیانیه وزارت دفاع شرح بیشتری در مورد تعداد هواپیماهای خریداری شده و ارزش این قرارداد منتشر نکرد.

خالد العطیه معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر هفته گذشته بیان کرد که این کشور یکی از مهم ترین کشورهای منطقه در مورد کیفیت سلاح های در اختیار محسوب می گردد.

قطر از زمان بروز تنش با عربستان، امارات، بحرین و مصر، قرارداد زیادی برای خرید تسلیحات با کشورهای مختلف را به امضا رسانده است که مهمترین آن خرید 10 میلیارد یورویی 12 جنگنده رافائل از فرانسه و 490 خودروی زرهی از شرکت نکستر این کشور بود.

دوحه همچنین قرارداد خرید 24 جنگنده تایفون به ارزش 6 میلیارد دلار با انگلیس و خرید جنگنده های اف - 15 با آمریکا به ارزش 12 میلیارد دلار و خرید 7 کشتی جنگی با ایتالیا به قیمت 5 میلیارد یورو را امضا نموده است .

خرید 62 تانک نوع لیوبار -2 و خودروهای زرهی از آلمان به مبلغ 2 میلیارد یورو و خرید تانک، هواپیماهای بدون سرنشین و کشتی های جنگی از ترکیه بخش دیگری از قراردادهای نظامی قطر در یک سال اخیر است .

این کشور آوریل گذشته یک قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی از آمریکا به مبلغ 2.5 میلیارد دلار امضا کرد و گفت وگوهایی برای خرید سامانه موشکی اس - 400 از روسیه را هم شروع نموده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی با قطر را هم بستند.

این کشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر بیان کردند . یکی از این شروط خاتمه دادن به همکاری های نظامی با ترکیه بود.

قطر تا به امروز به هیچ یک از این شروط عمل ننموده است. به گفته دوحه دولت های تحریم کننده برای ادعاهای خود دلیل قانع کننده ای در اختیار ندارند و عمل به شروط آنها به معنای نادیده دریافت حق حاکمیت این کشور است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 847

به "قطر قرارداد خرید هواپیماهای نظامی از کانادا را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر قرارداد خرید هواپیماهای نظامی از کانادا را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید