مراکز رشد محلی برای تمرین کسب وکار تا تجاری سازی ایده ها هستند

به گزارش نامیت، در شرایط مالی کنونی که راه اندازی یک کسب وکار در کشور هزینه های زیادی به همراه دارد، باید جهت های کوتاه تر و ارزان تری پیدا کنیم تا بتوانیم به سرخط عملیاتی کردن ایده های خود برسیم.

مراکز رشد محلی برای تمرین کسب وکار تا تجاری سازی ایده ها هستند

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از این راستا های پیش رو که نقطه شروع کسب وکار های صاحبان ایده شده است، قدم گذاشتن در مراکز رشد و نوآوری است. مراکزی که واحد های فناور نوپا را در دل خود پرورش می دهند و آماده به کار می نمایند.

این واحد ها عمدتا در بیش از 150 مرکز رشد و نوآوری که در سراسر کشور فعال هستند تمرین کسب وکار می نمایند تا بتوانند فعالیتشان را تبدیل به یک شخصیت حقوقی مستقل به عنوان یک شرکت یا واحد فناور نمایند تا با ارتقاء توانشان موضوع دانش بنیان بودن شرکت ها را هم احراز نمایند.

شرکت هایی که بخواهند به عنوان دانش بنیان احراز صلاحیت شوند باید یک راستا ارتقایی را طی نمایند. امروز بیش از 600 مرکز رشد واحد های فناور، 38 پارک علم و فناوری و 150 مرکز نوآوری در سراسر کشور حضور فعال دارند که عمدتا بر مبنای مزیت های قومی شکل گرفته اند.

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب، می گوید: با تداوم فعالیت شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور، کوشش می کنیم از این فعالیت ها حمایت کامل کنیم.

با فرایند رو به رشد فعالیت زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی در کشور در آینده ای نه چندان دور، صندلی شرکت های فناور و دانش بنیان در اقتصاد کشور برجسته تر خواهد شد. فعالان کوچک مالی که دور از چشم بازار بزرگ نفتی در مراکز رشد و کارخانه های نوآوری، رشد می نمایند.

فعالیت بیش از 6 هزار و 200 استارت آپ در زیست بوم فناوری، ایران را در منطقه آسیای جنوب غربی و در منطقه منا به یک کشور بسیار پیشرو در حوزه توسعه کسب وکار های نوآورانه قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 736

به "مراکز رشد محلی برای تمرین کسب وکار تا تجاری سازی ایده ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز رشد محلی برای تمرین کسب وکار تا تجاری سازی ایده ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید