موضع گیری عربستان نسبت به تشدید درگیری ها در قره باغ

به گزارش نامیت، فارس نوشت: رژیم آل سعود در واکنش به تداوم نبرد بین آذربایجان و ارمنستان خواهان حل مسالمت آمیز این درگیری شده است.

موضع گیری عربستان نسبت به تشدید درگیری ها در قره باغ

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرگزاری رسمی عربستان در این باره گزارش کرد که دولت عربستان با نگرانی فراوان تحولات بین ارمنستان و آذربایجان را دنبال می نماید. رسانه سعودی اضافه کرد که ریاض خواهان آتش بس بین طرف های درگیر برای حل کشمکش به وسیله مسالمت آمیز و مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز یکشنبه در ارتباط با درگیری های نظامی به وقوع پیوسته یبن جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از نزدیک و با نگرانی درگیری های نظامی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان را دنبال می نماید و ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری، خواهان توقف فوری درگیری ها و شروع گفت وگو بین دو کشوراست.

درگیری ها میان این دو کشور در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی در 24 ساعت گذشته ادامه داشت و دو طرف تجهیزات توپخانه ای سنگین در منطقه مستقر نموده اند. دو روز پیش از شروع درگیری ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1087

به "موضع گیری عربستان نسبت به تشدید درگیری ها در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری عربستان نسبت به تشدید درگیری ها در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید