طراحی کاتالوگ: نکات مهم برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی

به گزارش نامیت، بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ ابزار مهمی هستند تا اطمینان حاصل گردد که محصولات غذایی که در قفسه های بازار منتظر مشتریان هستند از رقبای خود متمایز شده و توجه را به خود جلب می نمایند. امروزه این مهمترین وظیفه طراحان محصولات غذایی است که به طور متناسب با نوع محصول به اصول طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی بپردازند. این کار با قواعدی همراه است که در ادامه به آنها می پردازیم.

طراحی کاتالوگ: نکات مهم برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

نقش طراحی در راهنمایی مشتری به سمت محصولات غذایی

مهم ترین رسالت طراحی مواد تبلیغاتی راهنمایی مردم به سمت محصولات است. با این حال، جزئیات زیادی مانند احساساتی که رنگ ها در افراد ایجاد می نمایند، فاصله بین اشیاء با مشتری، تغییرات در فونت های استفاده شده و میزان آنها در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی مهم است. بنابراین طراحی یک علم با قوانین ریاضی و نیز یک هنر است.

اگرچه طراحی گرافیکی چشمگیر برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی ضروری به نظر می رسد، اما برای طراحی که با محصول سازگار باشد، باید محصول و مخاطب هدف را به خوبی معین کرد. ابتدا باید فهرستی تهیه گردد که درج چه اطلاعاتی غیر از برند و لوگو روی مواد تبلیغاتی لازم است؟

مشاوره با مشتری

طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی به همان میزان که یک هنر است یک علم نیز محسوب می گردد. بنابراین قبل از آغاز فرآیند طراحی، مشاوره با مشتری با نمونه های طراحی که قبلا اجرا شده و در بازار موجود است، روش مهمی برای درک خواسته های مشتری است.

از برترین ابزار ممکن بهره ببرید

ابزارها و برنامه های زیادی در بازار وجود دارد که می توان از آنها برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی استفاده کرد. Adobe Creative Suite با ابزارهایی مانند Illustrator، InDesign، Photoshop، امکان انجام انواع کارهای خلاقانه طراحی لیبل، بسته بندی، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی را با کیفیت حرفه ای فراهم می نماید.

مهم ترین اطلاعات را اضافه کنید

اشاره کردیم که اطلاعات روی مواد تبلیغاتی یکی از عناصر طراحی است، بنابراین بسیار مهم هستند و باید با توجه به محصولات، اطلاعاتی در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی اضافه گردد. در حالی که طراحی شیک و ظاهر ساده تاثیر مثبتی بر تصویر برند می گذارد، فروش محصول را نیز افزایش می دهد.

به بسته بندی محصول فکر کنید

بسته بندی محصول یکی از مهم ترین نکاتی است که در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی باید به آن توجه کرد. در هنگام لیبل زدن بسته بندی، مواد اولیه بسته بندی برای انتخاب چسب مورد استفاده برای چسباندن لیبل مهم است، در حالی که شکل، رنگ بسته بندی و موقعیت مورد نظر در فرآیند طراحی بسیار مهم است.

از یک نشان تجاری ثابت بهره ببرید

در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی، اگر لوگوی برندی وجود داشته باشد که از قبل استفاده شده باشد، حتماً هنگام تهیه برچسب محصول از آن استفاده می کنیم. اگر فایل لوگویی که از مشتری خود دریافت نموده ایم با برنامه بسیار قدیمی یا با وضوح بسیار پایین تهیه شده باشد، با بازسازی آن مطابق با نسخه اصلی، از آن برای طراحی لیبل استفاده می کنیم.

طراحی واضح و خوانا باشد

طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی یکی از مهم ترین جزئیاتی است که مشتری را به سمت محصول جذب می نماید. قفسه های فروشگاه به گونه ای طراحی شده اند که مشتریان بتوانند محصولات مورد نظر خود را راحت تر پیدا نمایند. طراحی برچسب شلوغ مشتریان بالقوه را از محصول دور می نماید.

فضای سفید کافی بگذارید

چشم انسان در حین مشاهده و آنالیز اشیاء احتیاج به تماشا فضا دارد. این موقعیت که در عکاسی به آن شکاف حرکتی می گویند، در طراحی به فضای سفید گفته می گردد. فضای سفید رنگ فضای به جای مانده را توصیف نمی نماید. فضایی که چشم می تواند در آن استراحت و استراحت کند خلاصه می گردد و یک اصل طراحی است که باید در طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی اعمال گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1839

به "طراحی کاتالوگ: نکات مهم برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کاتالوگ: نکات مهم برای طراحی بسته بندی، لیبل، پوستر و کاتالوگ محصولات غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید