نگاهی به فرودگاه در حال ساخت داکسینگ پکن، بزرگترین فرودگاه دنیا

به گزارش نامیت، ساخت فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن، دومین فرودگاه بین المللی پایتخت چین از سال 2014 شروع شده و قرار است در ماه سپتامبر امسال افتتاح گردد. گفته می گردد این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه دنیا خواهد شد.

نگاهی به فرودگاه در حال ساخت داکسینگ پکن، بزرگترین فرودگاه دنیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن (Beijing Daxing International Airport) مجموعه ای عظیم است که در حومه پکن، پایتخت چین، واقع شده است و در ساخت آن بیش از 220 هزار تن فولاد استفاده شده است. این فرودگاه با هزینه حدود 14 میلیارد دلار، قرار است ماه سپتامبر 2019 به بهره برداری برسد. فرودگاه بین المللی داکسینگ عنوان بزرگ ترین فرودگاه تک ترمینالی جهان و دومین فرودگاه بین المللی پکن را به دوش خواهد کشید و مسئولان امیدوار هستند با افتتاح این فرودگاه، فشارها بر گزینه های سفر موجود فعلی کاهش یابد. گفته می گردد تا سال 2025 فرودگاه داکسینگ ظرفیت جابه جایی 72 میلیون مسافر را در سال خواهد داشت. این رقم تا سال 2040 قرار است به 100 میلیون مسافر برسد.

رگولاتور هواپیمایی چین اعلام نموده است که با افتتاح این فرودگاه، هواپیماهای خارجی می توانند فرودگاه مقصد خود را از بین دو فرودگاه بین المللی پکن انتخاب نمایند.

پیش بینی می گردد که فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن پس از افتتاح در ماه سپتامبر سال جاری، بزرگ ترین فرودگاه جهان گردد.

با افتتاح این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه بین المللی پکن، فشارهای موجود بر فرودگاه بین المللی پایتخت کاهش می یابد.

بر اساس گزارش رویترز، خطوط هوایی China Southern ،China Eastern و Beijing Capital پروازهای خود را به فرودگاه داکسینگ انتقال خواهند دارد؛ با این حال پروازهای خطوط هوایی Air China، Hainan Airlines و Grand China Air از فرودگاه پکن انجام خواهد شد.

کار ساخت فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن در اواخر سال 2014 شروع شد.

در ابتدا 4 باند راه اندازی خواهد شد.

در نهایت قرار است این فرودگاه در مجموع 7 باند داشته باشد.

انتظار می رود این فرودگاه علاوه بر جابه جایی سالانه 72 میلیون مسافر، هر ساله 20 میلیون تن بار و بسته پستی را جابه جا کند.

در سال های اخیر شاهد کوشش های چین برای تبدیل شدن به قطبی در صنعت هوانوردی بوده ایم.

طبق پیش بینی های رسمی، دو فرودگاه بین المللی پکن قرار است تا سال 2025، هر ساله 170 میلیون مسافر را جابه جا نمایند.

Ivan Zhou، تحلیل گر شرکت BOC در هنگ کنگ، می گوید:

فرودگاه جدید به مناسبت 70 سالگی روز ملی چین مطابق استانداردهای بالا ساخته شده است. افتتاح این فرودگاه سبب بهینه سازی برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی پکن و جذب بیشتر مسافر می گردد.

افزایش جمعیت طبقه متوسط چین سبب رشد گردشگری و سفر شده و تا سال 2022 دومین اقتصاد جهان، شاید جای آمریکا را به عنوان بزرگ ترین بازار هواپیمایی جهان بگیرد. افتتاح این فرودگاه پکن را به معدود شهرهایی تبدیل خواهد نمود که چند فرودگاه بین المللی دارند، شهرهایی مثل لندن، نیویورک و توکیو.

این فرودگاه پس از 6 ماه فعالیت آزمایشی قرار است افتتاح گردد. در حال حاضر جاده ها و خطوط ارتباطی از جمله خط متروی سریع السیر آماده شده است.

در ژانویه سال 2019 اولین پرواز آزمایشی فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن، با فرود یک فروند هواپیما در باند غربی انجام گرفت.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران می توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / bloomberg.com / businessinsider / theatlantic.com
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 541

به "نگاهی به فرودگاه در حال ساخت داکسینگ پکن، بزرگترین فرودگاه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به فرودگاه در حال ساخت داکسینگ پکن، بزرگترین فرودگاه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید