طراحی لوگو: هدست واقعیت ترکیبی اپل با نشان تجاری RealityOS به زودی معرفی می گردد

به گزارش نامیت، اوایل سال جاری بعضی توسعه دهندگان در اپ استور اپل متوجه پلتفرمی به نام RealityOS شدند که همین موضوع شایعات و حدس های زیادی در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل به وجود آورد. اکنون اما به لطف نشان تجاری ثبت شده RealityOS، به سرنخ های جدیدی درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل دست پیدا کردیم که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

طراحی لوگو: هدست واقعیت ترکیبی اپل با نشان تجاری RealityOS به زودی معرفی می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

طبق گزارش منتشر شده از پارکر اورتولانی، یک شرکت ناشناخته به نام Realityo Systems LLC نشان تجاری RealityOS را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسانده است. این نشان تجاری در تاریخ 17 آذر ماه 1400 (8 دسامبر 2021) به ثبت رسیده و در دسته بندی دستگاه جانبی، نرم افزار و از همه مهم تر سخت افزار پوشیدنی رایانه ای واقع شده است. در حالی که این نشان تجاری می تواند مربوط به شرکت دیگری غیر از اپل باشد، اما شواهد و مدارکی وجود دارد که آن را به غول فناوری آمریکایی مرتبط می نماید.

از آن جایی که اپل همیشه می کوشد تا اطلاعات محصولاتش قبل از معرفی رسمی به رسانه ها درز پیدا نکند، چند شرکت پوششی وجود دارد که برای ثبت نشان تجاری محصولات اپل با این شرکت همکاری می نمایند. بدین ترتیب می توان گفت که اطلاعاتی که تا قبل از معرفی رسمی محصولات اپل در فضای مجازی منتشر می شوند، خیلی قابل اطمینان نیستند. برای مثال باید اشاره کنیم که Yosemite Research LLC یکی از شرکت های پوششی ثبت محصولات اپل است که سال گذشته چند روز قبل از رویداد WWDC 2021 نشان تجاری Monterey را به ثبت رساند و بعداً تعیین شد که Monterey همان نام رسمی macOS 12 است.

مهم ترین سرنخی که در خصوص این موضوع می توان به آن اشاره نمود این است که هر دو شرکت پوششی Yosemite و Realityo در یک آدرس ثبت شده اند و این آدرس به شرکت حقیقی Corporation Trust Center اشاره دارد. برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند باید گفت که این شرکت در زمینه خدمات علامت های تجاری فعالیت می نماید و اپل نیز یکی از مشتریان ثابت آن به شمار میرود.

با این همه اگر شما در این مورد قانع نشدید، شواهد بیشتری وجود دارد که RealityOS را به اپل مرتبط می نماید. به محض اینکه اورتولانی یافته های خود را به اشتراک گذاشت، بعضی از کاربران توییتر متوجه شدند که شرکت مذکور علامت تجاری RealityOS را در کشورهای دیگر مانند اوگاندا، اروگوئه و برزیل نیز به ثبت رسانده است. بعلاوه بعضی از این نشان ها، لوگویی داشته اند که در آن ها از تایپوگرافی مشهور اپل یعنی سان فرنسیسکو استفاده شده بود.

اگرچه شواهد و مدارک زیادی در این مورد وجود دارد، اما تا زمان تأیید اپل هیچ چیزی قطعی نیست. شایعات و حدس های زیادی در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل در فضای مجازی دست به دست می گردد. پیش تر گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تست های فراوری هدست واقعیت ترکیبی خود را تمام نموده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از تأمین نمایندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست ها مرحله دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به سرانجام رسانده اند تا اطمینان حاصل گردد که نمونه های اولیه این محصولات اهداف و تعیینات طراحی مد نظر اپل را برآورده می سازند.

به گفته آقای کو، تحلیلگر معروف محصولات اپل، هدست AR/VR این شرکت از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده است. کو بعلاوه تأکید نموده که هدست اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند. در آبان ماه، این تحلیلگر معروف اپل خاطرنشان کرد که پردازنده رده بالاتر این هدست قدرت محاسباتی در سطح تراشه M1 برای مک خواهد داشت، در حالی که پردازنده ضعیف تر جنبه های مربوط به سنسور هدست را مدیریت می نماید.

پیش تر گورمن اشاره نموده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل گران قیمت خواهد بود. اگرچه تحلیلگران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت داشته باشد، روزنامه نگار بلومبرگ در خبرنامه Power On خود گفت که اپل درباره قیمت بالای 2000 دلار این هدست ها صحبت نموده است. دیگر شایعه ها حاکی از آن است که اولین نسل این هدست ها از 14 دوربین در ساختار خود بهره می برد که می تواند یک تجربه وصف نشدنی را به کاربران ارائه دهد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1979

به "طراحی لوگو: هدست واقعیت ترکیبی اپل با نشان تجاری RealityOS به زودی معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: هدست واقعیت ترکیبی اپل با نشان تجاری RealityOS به زودی معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید