هواوی می خواهد بار دیگر به سیستم دو پرچم دار در یک سال برگردد

به گزارش نامیت، اینطور که به نظر می رسد هواوی می خواهد یکبار دیگر به سیستم سابق خود برگشته و هر سال از دو سری پرچم دار رونمایی کند.

هواوی می خواهد بار دیگر به سیستم دو پرچم دار در یک سال برگردد

هواوی به تازگی و در جریان رویداد HDC 2022 یا همان کنفرانس توسعه دهندگان خود گفت که قصد دارد سال آینده بار دیگر به همان استراتژی سابق خود بازشود که این یعنی می خواهد در طول یک سال از دو پرچم دار رونمایی کند. بدین ترتیب به احتمال زیاد باز هم سری میت و P را در کنار یکدیگر شاهد خواهیم بود به این شکل که سری P در شش ماه نخست و سری میت هم در شش ماه دوم سال در دسترس قرار خواهند گرفت. قبل از اینکه هواوی تحریم شود هم همین استراتژی را در پیش می گرفت. سری P با تمرکز بر کیفیت عکاسی و فیلم برداری در شش ماه نخست و سری میت هم با تمرکز بر عملکرد سخت افزاری در شش ماه دوم در دسترس قرار می گرفتند.

همانطور که می دانید، هواوی تقریبا سه سال هست که از طریق دولت آمریکا و در نتیجه گوگل تحریم شده و نمی تواند از نسخه رسمی اندروید که در آن دسترسی به سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل فراهم است در گوشی هایش استفاده کند. در نتیجه همین موضوع این شرکت تلاش کرده تا سیستم عامل اختصاصی خود را تحت عنوان هارمونی توسعه دهد.

هارمونی خیلی زود پیشرفت کرد و به لطف سرمایه گذاری های هنگفت هواوی توانست روی بسیاری از گوشی های این شرکت حضور پیدا کند. بیش از 400 هزار توسعه دهنده هم اکنون مشغول فعالیت هستند تا بتوانند برای این اکوسیستم برنامه یا بازی طراحی کنند. این موضوع را خود شرکت در رویداد توسعه دهندگان HDC2022 خود اعلام کرده و گفته که قصد دارد از نسخه های HarmonyOS 3.1 و HarmonyOS 4.0 هم به زودی رونمایی کند.

گفته می شود در ماه مارس سال آینده از سیستم عامل HarmonyOS 3.1 رونمایی خواهد شد در حالی که HarmonyOS 4.0 در یک ماه از شش ماه دوم در دسترس قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب انتظار می رود سری هواوی P60 مبتنی بر نسخه 3.1 و سری میت 60 هم مبتنی بر نسخه 4.0 از این سیستم عامل باشند.

در حال حاضر جز اینکه می دانیم دو پرچم دار بعدی هواوی از سری P60 و میت 60 خواهند بود اطلاعات موثق دیگری در اختیار نداریم. هرچند اخیرا در یک خبر شاهد انتشار رندرهای هواوی P60 پرو بوده ایم که از طراحی کاملا مشابه آن در مقایسه با نسل کنونی خبر می دهند. در آن خبر آمده بود که فقط مشخصات نمایشگر و سنسور دوربین ها با نسل قبل متفاوت خواهد بود.

هواوی P60 طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم از طراحی حفره ای بهره می برد؛ حفره ای که در مرکز-بالای نمایشگر تعبیه خواهد شد و مقدار دوربین سلفی خواهد بود. روی پنل پشتی هم دو حلقه به عنوان ماژول دیده می شوند که درون یکی از آن ها سنسوری 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی ایفای نقش می کند و در یک مورد دیگر هم دوربین های دیگر را شاهد خواهیم بود که متأسفانه اطلاعات زیادی در رابطه با آن ها در اختیار نداریم.

در رابطه با مشخصات فنی هم به احتمال بسیار فراوان هواوی همچنان مجبور به استفاده از قدرتمندترین تراشه کوالکام اما با مودم 4G خواهد بود. اما گفته می شود سری میت 60 از اینترنت 5G پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی است که دولت آمریکا از سال 2020 تا به امروز تمام شرکت ها را که در ساخت تراشه از فناوری آمریکا استفاده می کنند از ارسال تراشه های 5G به هواوی منع کرده است. اگر این شایعه آخر حقیقت داشته باشد، باید دید هواوی چه راهی برای بهبود شرایط پیدا کرده است.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2091

به "هواوی می خواهد بار دیگر به سیستم دو پرچم دار در یک سال برگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی می خواهد بار دیگر به سیستم دو پرچم دار در یک سال برگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید