هزینه وام مسکن متاهلین از مرز 34 میلیون تومان عبور کرد

به گزارش نامیت، تهران (پانا) - هزینه وام مسکن در تاریخ 11 مهر ماه وارد کانال جدیدی شده و رکورد 10 ماهه را ارتقا داد. در همین رابطه هزینه پرداختی متاهلین از مرز 34 میلیون تومان عبور نموده و نرخ سود وام مسکن به 21.6 درصد رسید.

هزینه وام مسکن متاهلین از مرز 34 میلیون تومان عبور کرد

به گزارش اقتصاد نیوز، هزینه اوراق تسهیلات بانک مسکن در روز 11 مهر ماه وارد کانال 70 هزار تومان شده و رکورد 10 ماهه خود را ارتقا داد. این اتفاق موجب شد تا نرخ سود وام مسکن هم با افزایشی متناسب با این قیمت به بیشینه خود از ابتدای آذر ماه سال گذشته تا به امروز دست پیدا کند

متقاضیان وام مسکن برای دریافت وام میتوانند اوراق تسهلات بانک مسکن را تهیه نموده و به اعتبار آن از بانک مسکن به اعتبار هر ورق 500 هزار تومان وام مسکن دریافت نمایند. سقف خرید این اوراق برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین 240 میلیون تومان مشخص شده است.

بنابراین مجردین در بیشترین حالت خود مجاز به خرید 280 ورق و متاهلین 480 ورق خواهند بود.

رکورد زنی پی در پی هزینه وام مسکن

در روز یک شنبه 11 مهر ماه قیمت هر کدام از اوراق وام مسکن به 71 هزار و 290 تومان رسیده و پس از 10 ماه و هفت روز رکورد بیشترین اندازه این متغیر را به ثبت رسانید.

این اتفاق در ادامه رفتار صعودی وام مسکن در هفته های پیشین اتفاق افتاده و تا اکنون ادامه دار بوده است.

در همین رابطه هزینه وام مسکن برای مجردین در روز یک شنبه 11 مهر ماه 19 میلیون و 938 هزار تومان و برای متاهلین 34 میلیون و 180هزار تومان بود.

مرور ارقام نشان می دهد که اندازه گرانی وام مسکن در هفته های سپری شده در ابتدای پاییز 1400 در ده ماه گذشته بی سابقه بوده است.

نرخ سود اسمی وام مسکن اعلام شده به وسیله بانک مسکن 17.5 درصد بوده است. با جمع شده هزینه خرید وام مسکن به مبلغ باز پرداخت شده به وسیله متقاضیان این رقم از حد اسمی خود جدا می گردد.

رکورد زنی نرخ سود وام مسکن در 1400

متقاضیان وام مسکن، علاوه بر بازپرداخت هزینه وام در طول 12 سال، مجبور به پرداخت هزینه ابتدایی خرید وام مسکن هم هستند.

بر این اساس نرخ سود در 11 مهر ماه 21.6 درصد بوده که همچون هزینه وام مسکن بالاترین اندازه نرخ سود دراین تاریخ بوده است.

مقایسه این اندازه با حد اسمی آن نشان می دهد اکنون فاصله این دو رقم در سطح 4.1 واحد درصد بوده و بیشترین فاصله را در این بازه زمانی به ثبت رسانده است.

هزینه نهایی وام هم در این تاریخ با تغییر در قیمت اوارق تسه تغییر نموده و در نهایت سطح نوی از این متغیر را در این بازه زمانی به ثبت رساند.

بنابر قیمت اوراق تسه در روز 11 مهر ماه هزینه نهایی وام مسکن در این تاریخ برای مجردین برابر با 180 میلیون و 50 هزار تومان و برای متاهلین معادل با 334 میلیون و 100 هزار تومان برآورد شده است. مطابق با فرایند قیمت اوراق این متغیر هم در این تاریخ به بیشینه خود در 10 ماهه اخیر رسیده و رکوردی نو را ثبت نموده است.

فرایند صعودی میانگین قیمت اوراق در ابتدای پاییز 1400

آنالیز فرایند هزینه های وام مسکن در روزهای گذشته نشاندهنده سیر صعودی قیمت در این بازار است.

طبق آمارها و داده های قمیت در بازار مسکن مشاهده می گردد در این بازار در روزهای اخیر میانگین قیمت وام مسکن فرایندی صعودی داشته و اکنون به بیشینه خود در بازه 10 ماهه دست پیدا نموده است.

در همین خصوص در هفت روز گذشته متقاضیان وام مسکن برای دریافت وام جهت خرید خانه از این جهت بابت هرکدام از اوراق روزی 66 هزار و 520 تومان هزینه پرداخت نموده اند که در سال 1400 بیشترین اندازه میانگین هفتگی قیمت اوراق به تعداد می آید.

در همین رابطه فرایند این متغیر هم نشان می دهد در این بازه در کشور فرایند میانه هزینه وام در ایران جهتی صعودی بوده و رشد آن در حال افزایش است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1758

به "هزینه وام مسکن متاهلین از مرز 34 میلیون تومان عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه وام مسکن متاهلین از مرز 34 میلیون تومان عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید