پروژه های عکاسی: داستان های جنگل

به گزارش نامیت، از دیرباز تا کنون، جنگل نقشی کلیدی در افسانه های قدیمی داشته است. بسیاری از شخصیت های محبوب ادبیات فولکلور، خواسته یا ناخواسته با این فضا در ارتباط بودند. جنگل وسعتی بزرگ و سرسبز است که گاهی با درخشش شعاع های نور خورشید، می درخشد و دل می برد و گاهی در میان مه و تاریکی کمین نموده و انسان را به هراس می اندازد. جنگل گاهی مسکن و مأوا است و گاهی وحشت می آفریند. زمانی با نغمه ای دل انگیز آرامش می بخشد و گاهی نیز با ناله هایش، مو را به تن سیخ می نماید.

پروژه های عکاسی: داستان های جنگل

اما در عین حال، جنگل الهام بخش است. دست کم این چیزی است که عکاس خوش ذوق ما را واداشته تا در تلاشی سه ساله و در قالب بیش از 50 تصویر زیبا و به یاد ماندنی، داستان های این گستره شاداب و هزار رنگ را بازگو کند.

توما بونسیو ، هنرمندی خوش قریحه و فعال در زمینه عکاسی مفهومی، منظره و هنرهای زیبا است. او در مجموعه تصاویری تحت عنوان داستان های جنگل سعی در باز آفرینی محیطی نموده است که قصه های دوران کودکیش از آنجا نشات می گرفت.

او کودکی خود را در منزل مادربزرگش سپری کرد، جایی که جادوی شیرین داستان های پر رمز و راز، مخلوقات عجیب و افسانه ای و ماجراهای پرکشش و مجذوب کننده او را شیفته خود کرد.

او در خصوص انگیزه خود برای ثبت این تصاویر چنین می گوید:

مادربزرگ من داستان های زیادی در خصوص جنگل تعریف می کرد. در خصوص اتفاقات جادویی که وقتی حواس تان نیست، در آن جا اتفاق می افتند. تا به حال شده مشغول پیاده روی در جنگل باشید و ناگهان صدای خش خش یا حرکتی ناگهانی توجه شما را به خود جلب کند؟ در این گونه مواقع وقتی سرتان را برمی گردانید اثری از هیچ چیز و هیچ کسی نیست. البته این تصور ما است، چرا که آن جا حقیقتاً چیزی وجود دارد، اما شما قادر به دیدنش نیستید.

تصاویر من نیز تنها برای نمایش صرف واقعیت به ثبت نرسیده اند. در پس آنها، دنیای دیگر آرمیده که هر کسی قادر به درک و مشاهده آن نیست. این دنیا تنها به وسیله معدودی و آن هم در زمانی خاص دیده می گردد. عکس های من دنیای افسانه ای را به شما نشان می دهند که همزمان در قلب همان جنگل همیشگی پنهان شده و منتظر لحظه مناسبی برای غافلگیر کردن بیننده است.

این هنرمند با استعداد به جز این مجموعه روی دو مجموعه دیگر به نام های مخلوقات جنگل و آیینه های جنگلی کار می نماید که قرار است به نوعی ادامه دهنده راه و طرز تفکر او در خصوص جنگل باشند.

در ادامه از شما عزیزان دعوت می کنیم به تماشای شماری از تصاویر تماشایی این مجموعه بنشینید.

جنگل برای شما چه حس و حالی به ارمغان می آورد؟ شما جنگل را چگونه می بینید؟

منبع: زومیت

منبع: کجارو
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1875

به "پروژه های عکاسی: داستان های جنگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های عکاسی: داستان های جنگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید