پورشه کاین 2019؛ تراژدی تکراری!

به گزارش نامیت، مدتی است که پورشه نسخه 2019 مدل کاین را عرضه نموده و دوباره توجهات منتقدین و علاقه مندان به صنعت خودروسازی دنیا را به خود جلب نموده است.

پورشه کاین 2019؛ تراژدی تکراری!

کمپانی پورشه در سال 2002 مدل کاین را به عنوان یک SUV سایز متوسط و لوکس معرفی کرد. پورشه در ابتدا گمان نمی کرد که از محصول جدید و متفاوت آن استقبال چشمگیری گردد؛ اما گذشت زمان ثابت کرد کاین هم می تواند مانند پورشه 911 محبوبیتی فراوان در بین عاشقان برند پورشه داشته باشد!

از شروع فراوری کاین تاکنون تغییر چندانی از نظر ظاهر و پلتفرم در آن دیده نشده و فقط مشخصات فنی آن دگرگون شده است. در واقع تراژدی همیشگی محصولات پورشه در خصوص مدل کاین هم تکرار شده و این کمپانی بیشتر برروی کیفیت و قابلیت های فنی مدل کاین تمرکز نموده است.

مدتی است که پورشه نسخه 2019 مدل کاین را عرضه نموده و دوباره توجهات منتقدین و علاقه مندان به صنعت خودروسازی دنیا را به خود جلب نموده است. همین موضوع بهانه ای است برای ما که در برترین ها به آنالیز مدل 2019 پورشه کاین پرداخته و تراژدی تکراری آلمانی ها در ساخت و توسعه اتومبیل های با کیفیت را نظاره گر باشیم.

طراحی

پورشه در چهره مدل 2019 کاین دست برده و کمی آن را تهاجمی تر نموده است. طراحی کاین ساده و بی آلایش است؛ اما در عین سادگی، یک شاسی بلند جذاب و لوکس بوده و شخصیت خاص خود را دارد.

چهره کلی کاین 2019 تقریبا شبیه به مدل 2018 است. این یعنی کاین 2019 ویژگی های بصری خود را حفظ نموده و به هیچ عنوان اسیرِ خودشیفتگی و بزرگنمایی نشده است. چراغ های جلوی کاین با الهام از مدل پانامِرا طراحی شده و تغییر چندانی نسبت به نسل دوم خود نداشته است.

اما چراغ های جدید و خطوط افقی آن ها کاین را جذاب تر نموده اند. بدنه کاین متشکل از خطوطی یک نواخت و آرام بوده و شباهت فراوانی به مدل 911 دارد؛ ولی ارتفاع یک نواخت کاین و ریزه کاری های استادانه طراحی بدنه آن کاملا به چشم آمده و پورشه محصولی متفاوت را پیش روی ما قرار داده است.

بیشتر تغییر بصری کاین 2019 به عنوان نسل سوم پورشه کاین در نمای انتهایی آن بوده و در این قسمت از چراغ هایی متفاوت نسبت به مدل های پیشین استفاده شده است. چراغ های مذکور و طراحی آن ها به شدت شبیه به مدل 911 بوده و باعث می گردد که نمای عقب آن از تمام زوایا زیبا و دلنشین به نظر برسد.

در محیط داخلی کاین هم دوباره از سدان پانامِرا الهام گرفته شده و داشبوردی تمام شیشه ای را پیش روی خود خواهید دید! به این معنی که برروی کنسول مرکزی کاین 2019 یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی قرار گرفته و برای نمایش اطلاعات فنی کاین از نمایشگر های دوقلو 7 اینچی استفاده شده است.

همچنین برای کنترل بهترِ صفحه نمایش کاین از دکمه هایی لمسی برروی کنسول مرکزی استفاده شده و با توجه به خطوط عمودی و افقی تیره و کلاسیک کابین، باید ظاهر آن را شبیه به 911 رویایی دانست.

پورشه برای سفارشی سازی محیط داخلی کاین سنگ تمام گذاشته و شما برای تزئین کابین می توانید از پوشش چرم مشکی به قیمت 3750 دلار استفاده کنید.

این پوشش ترکیبی از رنگ مشکی، پلاستیک با کیفیت و سطحی زیبا را پیش روی شما قرار داده و بسیار مناسب به نظر می رسد. البته پیشنهاد ما این است که مقداری صرفه جویی نموده و از همان الیاف کربنی و چوبی موجود در کاین 2019 لذت ببرید!

راحتی

پورشه برای مدل کاین دو نوع جایگاه 8 یا 14 حالته و اسپرت پلاس در نظر گرفته است. با احترام به تمام کسانی که پورشه کاین را با جایگاه های اسپرت خریداری نموده اند؛ باید گفت که جایگاه های گران و اسپرت کاین هیچ ویژگی خاص و متمایزی نسبت به جایگاه های 14 حالته معمولی ندارند.

جایگاه های 14 حالته بی نهایت راحت بوده و احساس خوبی در هنگام نشستن برروی آن ها دارید. علاوه براین جایگاه های مذکور عملکرد شما را در هنگام رانندگی با پورشه کاین بهبود بخشیده و فضای خوبی برای سرنشینان عقب و جلو ایجاد می نمایند.

در صورتی که از جایگاه های 14 حالته در پورشه کاین 2019 استفاده گردد؛ در عقب فضای کافی برای شما ایجاد شده و پا های شما با جایگاه جلو برخورد نمی نماید. به عبارت دیگر دو سرنشین بزرگسال در جایگاه های عقب کاین قرار گرفته و هیچ مسئله ای از نظر فضا و... ندارند.

فضای حمل بار هم در پورشه کاین بسیار مناسب است. در ردیف دوم 27.3 و در صندوق عقب حدود 60 فوت مکعب فضای مناسب برای حمل بار وجود دارد. البته این میزان نسبت به رقبایی همانند BMW X. 5 اندک بوده و کاین در برابر فضای 72.3 فوت مکعبی آن حرفی برای گفتن ندارد.

سر و صدا و... در داخل کابین پورشه کاین شنیده نشده و ساختار آن اجازه شنیدن هیچ صدایی را به شما نمی دهد. البته شاید استفاده از لاستیک های 19 اینچی کمی با این موضوع ارتباط داشته باشد و باعث کاهش نویز های ورودی به داخل کابین کاین شده باشند.

فناوری

نمایشگر های متعدد و استفاده از دکمه های لمسی برروی کنسولِ مرکزی برای کنترل آنها؛ کاین را کاملا شبیه به پورشه پانامِرا نموده است. اما چیز های جالب و جذابی در کاین یافت شده و باید حقیقتا در تکنولوژی های آن غرق شد! کاین دارای دو نمایشگر 7 اینچی برای نمایش سرعت، اطلاعات سوخت، دمای موتور، نشانگر دنده و... است. صفحه نمایش اصلی کابین برروی کنسول مرکزی قرار گرفته و اندازه آن 12.3 اینچ است.

این صفحه نمایش بسیار با کیفیت بوده و دارای گرافیک و سرعت پاسخگویی بسیار مناسبی است. زمان ورود و خروج از منو های مختلف سیستم پورشه تقریبا با یکدیگر برابر بوده و حتی می توان با استفاده از آی پد به آن متصل شد. به عبارت دیگر سیستم به ندرت از شما می خواهد که صبر نموده و منتظر انجام فرایند درخواستی خود باشید!

علاوه براین پورشه تجهیزات بسیار متنوع و گران قیمتی را برای عاشقان کاین در نظر گرفته و برای بهره مندی از آن ها شما باید مبلغی را برای سفارشی سازی اتومبیل خود به کمپانی پورشه پرداخت کنید. مبلغ پرداختی شما بسته به امکانات مورد نظرتان متغیر بوده و شاید شما در نهایت برای خرید کاین مجبور به پرداخت 130 هزار دلار به کمپانی پورشه شوید.

تجهیزات اضافی و سفارشی کاین مانند شمشیر دولبه بوده و غیبت بعضی از آن ها در نسخه معمولی کاین آزار دهنده است. به عنوان مثال برای برخورداری از گرمکن جایگاه ها باید 6470 دلار به کمپانی پورشه پرداخت کنید! این در حالیست که محصولاتی مانند مرسدس بنز GLE 450 با قیمت 61150 دلار و BMW X. 5 با قیمت 60700 دلار به شکل استاندارد از گرمکن جایگاه برخوردار هستند.

عملکرد

پورشه کاین کسی را شوکه نمی نماید؛ اما رانندگی با آن به شدت لذت بخش است. پورشه برای این اتومبیل پیشرانه 3 لیتری V. 6 توربوشارژ با توان 335 اسب بخار و 332 پوند فوت گشتاور در نظر گرفته است. کاین در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کلیومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن به 152 مایل در ساعت می رسد.

پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ پورشه بسیار عالی و کم مصرف بوده و سر و صدای زیادی ندارد. البته پیشرانه کاین 2019 شاید هرگز در حد و اندازه کاین S. ظاهر نگردد؛ اما قطعا شما را وسوسه نموده و احتیاج های شما را به خوبی رفع خواهد نمود.

پیشرانه مذکور برای انتقال قدرت خود به چرخ ها از توان گیبرکس دوکلاچه و هشت سرعته اتوماتیک استفاده می نماید. عملکرد گیربکس مذکور خیلی مناسب نیست؛ اما شما را راضی نگاه می دارد.

به عبارت دیگر گیربکس پورشه کاین 2019 مناسب رانندگی روزمره بوده و به هیچ عنوان برای یک رانندگی پرفشار و سرعتی مناسب نیست. این یعنی گیبرکس دوکلاچه پورشه کاین، فقط شکل و شمایلی در حد و اندازه گیربکس های معروف پورشه داشته و انتظارات ما را برآورده نمی نماید.

ایمنی

پورشه مجموعه ای از تجهیزات ایمنی فعال را به شما ارائه می دهد. همچنین یک بسته کمکی با ارزش 6403 دلار برای تامین بهتر ایمنی شما در نظر گرفته شده است. در این بسته شما از سیستم عالی InnoDrive برخوردار شده و قابلیت هایی مانند: نگاه داشتن اتومبیل در خط حرکتی، تشخیص علائم هدایت و رانندگی، دوربین دید در شب و... را در اختیار خواهید داشت.

همچنین در صورت پرداخت مبلغ بیشتری شما توان استفاده از سیستم نمایش نقاط کور را دارید. کاین توسط اداره امنیت ملی ترافیک و بزرگراه های آمریکا و موسسه ایمنی بزرگراه ها مورد آزمایش قرار نگرفته و امتیازی از آن ها دریافت ننموده است. ولی با توجه به چراغ های LED جلو و متحرک آن احتمالا در صورت انجام تست های تصادف، امتیاز خوبی از موسسات آمریکایی دریافت می نماید.

قیمت

محصولات پورشه ارزان قیمت نبوده و برای خرید کاین باید بین 66 تا 84 هزار دلار پرداخت کرد. قیمت نسخه پایه کاین، 6050 دلار بالاتر از X. 5 و 5600 دلار بیشتر از GLE 450 است. در واقع شاید بتوان نسخه AMG مرسدس GLE 43 را با قیمت 68150 دلار به عنوان رقیبی برای پورشه کاین در نظر گرفت.

گزینه های سفارشی سازی کاین بسیار فراوان و گسترده است. از جمله بسته های سفارشی پورشه کاین باید به Premium و Premium Plus اشاره نمود که بعضی از بهترین امکانات موجود را با خود به همراه داشته و لذت رانندگی با پورشه کاین را افزایش می دهند.

با این بسته ها می توان سیستم صوتی BOSE، کلید هوشمند، جایگاه 14 حالته جلو، سانروف، سقف پانوراما، سیستم نظارت بر نقطه کور، گرمکن جایگاه های جلو، سیستم روشنایی محیط، سیستم Power Steering Plus system پورشه و... را به کاین آورد.

منبع: motor 1

ترجمه: امین نقی زاده

منبع: فرادید
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 361

به "پورشه کاین 2019؛ تراژدی تکراری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه کاین 2019؛ تراژدی تکراری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید