کلینیک تخصصی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان ظرفیتی برای فعالیت پژوهشی اعضای هیئت علمی است

به گزارش نامیت، معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: برای تحرک بیشتر بین اعضای هیئت علمی دانشگاه در پژوهش و ارتباط با صنعت، کلینیک تخصصی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در این دانشگاه راه اندازی شده است.

کلینیک تخصصی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان ظرفیتی برای فعالیت پژوهشی اعضای هیئت علمی است

حمیدرضا رضایی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در این دانشگاه هیئت علمی خاموش به صورت محدود وجود دارد، اظهار کرد: با آیین نامه های تشویقی و دستورالعمل های حداقلی که در نظر گرفتیم، زمینه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی استادان را فراهم کرده ایم.

رضایی گفت: با این آیین نامه ها و دستورالعمل ها به اعضای هیئت علمی کمک می کنیم که فعالیت های خود را به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار پیش ببرند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: گرنت های پژوهشی را بهبود داده ایم و تلاش می کنیم تا ارتباط استادان با صنعت و جامعه بیشتر کنیم.

وی از احداث کلینیک تخصصی در زمینه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در این دانشگاه خبر داد و اضافه نمود: این کلینیک هم به سازمان های اجرایی و هم به بخش خصوصی اعم از کشاورزان و بخش صنعت ارائه خدمت می کند.

رضایی گفت: این کلینیک فضای مناسبی برای انجام پژوهش برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کرده، به ویژه اعضای هیئت علمی جوان تر در دانشگاه می توانند با بهره گیری از این ظرفیت، بر رزومه پژوهشی خود بیفزایند.

وی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه، به ویژه اعضای هیئت علمی جدید، موظف هستند که بخشی از فعالیت های خود را در ذیل این کلینیک تعریف کنند و به این صورت با صنعت ارتباط داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این دانشگاه تقریبا هیئت علمی خاموش ندارد، مگر در گروه معارف که به دلیل شرایط سخت پژوهش در رشته های علوم انسانی و به ویژه فعالیت این گروه در دانشگاهی تخصصی، این موضوع رخ داده است.

وی گفت: اکنون یک درصد از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر جهان و نیم درصد از اعضای هیئت علمی نیز در فهرست 1 درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1297

به "کلینیک تخصصی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان ظرفیتی برای فعالیت پژوهشی اعضای هیئت علمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینیک تخصصی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان ظرفیتی برای فعالیت پژوهشی اعضای هیئت علمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید